Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@17:14:32 GMT

نشست ورشو در برابر ایران و جبهه مقاومت ناکام بود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۲۹۸۴

نشست ورشو در برابر ایران و جبهه مقاومت ناکام بود

بغداد - ایرنا - یک نماینده پارلمان عراق گفت: نشست ورشو در تلاش برای اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت بطور کامل ناکام ماند و نتوانست کاری از پیش ببرد.

به گزارش ایرنا، 'محمد البلداوی' نماینده پارلمان عراق از فراکسیون سازندگی گفت که شکست حاضران در نشست ورشو در رسیدن به یک تفاهم مشترک، نشانگر ناتوانی آنها برای ایجاد یک جبهه ضد ایرانی و ضد مقاومت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت که چنین شکستی موجب تقویت رویکرد عراق در بیرون راندن نیروهای آمریکا از خاک این کشور خواهد شد.
نماینده پارلمان عراق افزود: نشست ورشو نشان داد بر خلاف تبلیغات آمریکا و اسرائیل، تمایلی در میان کشورهای دیگر برای تشکیل یک جبهه ضد ایرانی وجود ندارد.
وی گفت: آمریکا دخالت آشکار و عریان را در مسائل داخلی منطقه آغاز کرده است و عراق باید همچنان سیاست خود را در عدم ورود به جبهه بندی های منطقه ای و افزایش تاکید بر خروج نیروهای آمریکایی از خاکش ادامه دهد.
البلداوی افزود: عدم مشارکت عراق در نشست ورشو، نشانگر استقلال عراق و تاکید بر عدم ورود به سیاست جبهه بندی هاست و یک موفقیت برای بغداد بشمار می رود.
کنفرانس «صلح و امنیت در خاورمیانه» در حالی در ورشو به پایان رسید که ایالات متحده تقریبا به هیچ یک از اهداف ضدایرانی که از آن انتظار داشت دست پیدا نکرد.
آمریکا در ورشو با گرفتن ژست حامی ثبات جهانی، نقش اصلی در برگزاری کنفرانس به اصطلاح امنیت خاورمیانه را به خود گرفته بود. واشنگتن با وجودی که به دلیل اعتراض کشورها موضوع ایران را از عنوان نشست حذف کرده بود، اما نتوانست سیاستمداران قابل توجهی را از کشورهای مطرح جهان به لهستان بکشاند. کاخ سفید با کنار هم قراردادن این چهره های درجه دو سیاسی نتوانست به جهانیان نشان دهد که در مقابل ایران جبهه ای منسجم را تشکیل داده است.
خاورم *4**380*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عراق نشست ورشو جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۲۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!

به گزارش همشهری آنلاین،‌ یک رسانه مصری با اشاره به پاسخ تنبیهی تهران علیه رژیم صهیونیستی و ادعای تل آویو درباره حمله به ایران، به هراس آمریکا و غرب از تبعات شعله ور شدن اوضاع در منطقه پرداخت.

الاهرام مصر در مطلبی با اشاره به تحولات منطقه نوشت که در حالی که مطالب درز شده به رسانه های غربی، از حمله قریب الوقوع تل آویو علیه ایران حکایت دارد، اما اطلاعات دیگر از دو دستگی در میان سران رژیم صهیونیستی درباره ایران حکایت دارد.

این رسانه مصری با اشاره به همسویی آمریکا و غرب با جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت نامحدود آنها از این رژیم علیه ایران افزود: آمریکا و غرب به خوبی می‌دانند که هرگونه حمله نظامی به ایران به مثابه شعله ور شدن سه جبهه است که منطقه را ملتهب تر خواهد کرد؛ جبهه نخست در سوریه، جبهه دوم در لبنان و جبهه سوم در جنوب دریای سرخ. از این رو غرب با احتیاط حرکت می‌کند.

الاهرام ادامه داد: آنچه رسانه های آمریکایی درباره تلاش جو بایدن رئیس جمهور آمریکا درباره قانع کردن بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره واکنش نشان ندادن شتابزده مطرح کرده اند، به ویژه اینکه واشنگتن در هر حمله ای به ایران مشارکت نخواهد کرد و به دنبال گزینه دیپلماسی در مقطع کنونی است، به منطق نزدیک تر است.

این رسانه مصری اضافه کرد: آمریکا می‌داند که گسترش دامنه جنگ در خاور میانه به نفع واشنگتن و احدی نیست، به ویژه آنکه گزینه های انتقام جویانه ایران شامل منافع آمریکا به شکل مستقیم به ویژه در تنگه هرمز می شود.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه‌ای، از انجام عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل با هدف تنبیه تل‌آویو برای حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه خبر داد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق صورت گرفت.

کد خبر 845175 منبع: ایرنا برچسب‌ها ایران و اسرائیل مصر اسرائیل خبر ویژه رسانه‌ خارجی خاورمیانه

دیگر خبرها

  • سند همکاری سه جانبه برای مقابله با تروریسم
  • دیدار با جانبازان دفاع مقدس در میبد
  • عملیات وعده صادق مظهر اقتدار سپاه و جبهه مقاومت بود
  • احتمال بقای اسرائیل با نا امن‌سازی ایران کم‌تر می‌شود
  • تغییر دستور کار مقاومت در جبهه شمالی؟ / بررسی معنای افزایش تنش و درگیری میان حزب الله و رژیم صهیونیستی
  • «وعده صادق» حادثه‌ تاریخ‌ساز/ فصل جدیدی از حیات جبهه مقاومت آغاز شد
  • عملیات «وعده صادق» بیانگر حمایت ایران از جبهه مقاومت است
  • خالد قدومی: عملیات «وعده صادق» بیانگر حمایت ایران از جبهه مقاومت است
  • آغاز به کار کمیته مشترک قضائی سوریه، عراق و ایران در دمشق
  • هرگونه حمله نظامی به ایران این ۳ جبهه را شله ور می کند!