Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین ابراهیمی امام جمعه سوادکوه شمالی پیش ازظهر شنبه در ویژه برنامه‌ای به مناسبت بزرگداشت شهدای پاسدار حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان در نمازخانه سپاه شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه انسان خود عامل تباهی یا رسیدن به قرب الهی است، افزود: انسان تا خود را نسازد نمی‌تواند دیگران و کشور خود را بسازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرستان سوادکوه شمالی، با بیان اینکه نتیجه‌بخشی همه جهادها موکول به پیروزی در جهاد نفس است، فساد در دنیا را نتیجه عدم وقوع جهاد نفس دانست و گفت: بشر چون اصلاح نشده، از همه حیوانات سبوع‌تر و محتاج تربیت است و تمام انبیا آمدند تا انسان را از ظلمت رهایی داده و به سوی نور هدایت کنند.

وی با بیان اینکه برخی به دنبال مال اندوزی و خیانت و برخی آب به آسیاب دشمن رسانده و برخی غافل هستند، از جمله سرمایه‌های عظیم کشور را جوانان برشمرد و افزود: در سال‌های اخیر رهبری بسیار بیشتر از گذشته بر جوانان و توجه مسئولان به این نعمت الهی تأکید کرده‌اند اما مسئولان پیام رهبری را نمی‌شنوند و ما مردم باید فکری به حال این مسئولان کنیم.

امام جمعه سوادکوه شمالی با اشاره به شهادت شهدا، افزود: عده‌ای از مسئولان اعتقادی به جنت، آخرت و عذاب ندارند اما خوشا آنهایی که دریافتند و خوشا به حال شهدا که با خدا معامله می‌کنند.

وی یکی از مشکلات کشور را فهماندن این مسئله به مسئولان دانست که آنها نه سیاست‌گذار بلکه مجری سیاست نظام جمهوری  اسلامی هستند و افزود: به هر بیانی این امر را گفته‌ایم اما متاسفانه مطلب را نگرفته‌اند و دیگر با چه زبانی باید به آنها تفهیم کنیم؟

حجت‌الاسلام ابراهیمی بزرگ‌ترین امتیاز شهدا را ولایت‌مداری برشمرد و با اشاره به اینکه وصایا و مصاحبه‌های شهدا مشحون از توصیه آنها به پیروی از ولایت فقیه است، افزود: همانطور که امام راحل فرموده، برای آسیب نرسیدن به کشور باید پشتیبان ولایت بود.

وی حادثه تروریستی سیستان و بلوچستان و شهادت ۲۷ پاسدار مدافع وطن را کربلایی دیگر برشمرد و گفت: آنهایی که برای رسیدن به دنیای بیشتر به شهدا، خون شهدا و آرمان‌ها شهدا و امام شهدا خیانت می‌کنند آنها بشنوند که شهدا چون قطره‌ای وصل به دریای قرب دوست هستند.

امام جمعه شهرستان سوادکوه شمالی با بیان اینکه ما شهدا را از دست نمی‌دهیم بلکه به دست می‌آوریم، علاوه بر شهادت و جهاد در راه خداوند، یکی از راه‌های تقرب به خدا را جهاد و کار برای مردم عنوان کرد.

کد خبر 4543443

منبع: مهر

کلیدواژه: سپاه کربلای مازندران سوادکوه شهید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد

آئین بزرگداشت استاد "مصطفی کمال پورتراب" پژوهشگر، مولف و استاد فرهیخته موسیقی در تالار اجتماعات شهید مطهری انجمن مفاخر فرهنگی برگزار شد. - اخبار فرهنگی -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، آیین بزرگداشت استاد «مصطفی کمال پورتراب» پژوهشگر، مولف و استاد فرهیخته موسیقی به همت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی و با حضور پرشمار استادان، پژوهشگران، مدیران فرهنگی و هنری و علاقه مندان به موسیقی در تالار اجتماعات شهید مطهری(ره) انجمن  برگزار شد.

در ابتدای این آیین پس اجرای زنده قطعاتی از آثار موسیقایی استاد کمال پورتراب از سوی دوتن از نوازندگان جوان کشور، محمود شالویی رییس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به ایراد سخن پرداخت و گفت: هنوز هم شخصیت و سلوک استاد پورتراب برای عموم مردم و دانشجویان موسیقی کشور ناشناخته است، حال آنکه این استاد فقید حائز ویژه گی هایی منحصر به فرد بود.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: آثار موسیقایی مرحوم پورتراب همواره در هنرستان های موسیقی مورد توجه و مرجع هنری آن هاست همچنین در واحدهای علمی و کاربردی و دانشگاه های ایران از گذشته تا کنون آثار این استاد گرانقدر از جمله کتاب وزین «تئوری موسیقی» محل رجوع استادان و دانشجویان موسیقی بوده و هست.

شالویی در پایان گفت: شوربختانه استاد پورتراب در میان ما نیست، اما نام و یاد او همچنان زنده است و ما نیز در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی تلاش می کنیم بار دیگر اندیشه و آثار هنری ایشان را بازخوانی نموده و میراث گرانقدر فرهنگی و هنری وی را به نسل جوان و جدید کشور منتقل نماییم.

قاسم افشار: آن زمان قیمت بلیت کنسرت 5 هزار تومان بود / ما جاده صاف کن موسیقی پاپ بودیم + فیلم

«پورتراب» با کسی تعارف نداشت
در ادامه این آیین شاهین فرهنگ استاد موسیقی و آهنگساز نامدار کشور به ایراد سخن پرداخت. او گفت: مرحوم پورتراب هم آهنگساز بود و هم نوازنده و استاد دانشگاه. او موسیقی دانی سرزنده و کوشا بود که اکثر نوازندگان و موسیقی دانان از مجلس درس او بهره مند شده بودند.

او اضافه کرد: «پورتراب» صریح الهجه بود و بمانند «پیرِ دیر» همگان را راهبری می کرد. او با هیچ کس تعارف نداشت و همواره در عرصه فرهنگ و هنر دیدگاه ها و نظرات خود را با صراحت بیان می‌کرد.

فرهت در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: در عرصه موسیقایی باید وقت گذاشت و تلاش و کوشش کرد. هیچ کس در جهان موسیقی بدون جد و جهد به جایی نمی رسد.
«پورتراب» نیز تلاش فراوان می کرد و پشتکار چشمگیری داشت تا به مقام استادی رسید و به بهترین شکل ممکن دانش موسیقایی خود را به شاگردانش منتقل کرد.

استاد «پورتراب» عاشق موسیقی بود
سومین سخنران این نشست داوود گنجه ای عضو شورای عالی خانه موسیقی ایران بود. او اظهار کرد: اگر کسی عاشق باشد می تواند در مسیر زندگی خود به تکامل برسد. پورتراب نیز عاشق موسیقی بود و از رهگذر این سلوک به جایگاهی رفیع در سپهر موسیقایی ایران دست یافت و خوشبختانه شاگردان فراوانی را هم رشد و پرورش داد.

او تأکید کرد: مرحوم استادپورتراب، مردی دانشمند، بخشنده و با اخلاق بود که به معنای واقعی کلمه متخلق به اخلاق کریمه شده بود.

گفت‌وگو با حمید غلامعلی خواننده قدیمی موسیقی پاپ

تعهد و مسئولیت پذیری استاد پورتراب
در بخش دیگری از این رویداد، محمد میرزمانی آهنگساز و استاد موسیقی با ذکر خاطراتی از استاد پوتراب گفت: پورتراب به غایت متعهد و مسئولیت پذیر بود. از اینرو اگر مسئله ای در ذهنش شکل می گرفت، تا راه حلی برای آن پیدا نمی کرد از پای نمی نشست.

او تصریح کرد:پورتراب به معنی واقعی کلمه، عاشق موسیقی بود و در بسط و گسترش هنر موسیقی در ایران، نقشی مهم و تأثیرگذار داشت.

پورتراب؛ شخصیتی خستگی ناپذیر
در پایان، حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران طی سخنان کوتاهی گفت: استاد پورتراب در بسیاری از جنبه ها کم نظیر بود و اما متاسفانه در ایام بعداز انقلاب کمتر نزد نسل های جوان و جدید شناخته شد.

اوافزود: پس از انقلاب، استاد با حضور در خانه موسیقی ایران  و برخی شوراهای تخصصی، جانی دوباره گرفت و مجدانه و با  مسئولیت پذیری فراوان، به عرصه موسیقایی کشور خدمات شایان تقدیری ارائه کرد.

مدیر عامل خانه موسیقی ایران تأکید کرد: پورتراب شخصیتی خستگی ناپذیر داشت و هیچوقت دست از تلاش و کوشش هنری و فرهنگی نکشید و در تمام طول عمر پربرکت خویش از سرامدان عرصه علم، فرهنگ و هنر ایران بود.

نوربخش پس از پایان سخنرانی خود به یاد استاد پورتراب، آوازخوانی کرد و در پایان این آیین بزرگداشت نیز پس از رونمایی از کتاب زندگی نامه و خدمات علمی و فرهنگی استاد مصطفی کمال پورتراب، لوح تقدیر و سپاس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور رئیس انجمن و استادان حاضر در نشست به حمیدرضا نوربخش مدیر عامل خانه موسیقی ایران و نماینده خانواده استاد پورتراب اهدا شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجدید پیمان با آرمان شهدا
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • آئین بزرگداشت استاد مصطفی کمال پورتراب برگزار شد
  • شهدا عزت کشور و نظام جمهوری اسلامی هستند
  • برگزاری مراسم شهدای امنیت در یزد
  • دیدار استاندار یزد با جمعی از خانواده‌های شهدای ارتش
  • برگزاری یادواره شهدا در ملکان
  • دیدار استاندار یزد با خانواده های شهدای ارتش
  • بزرگداشت شهید حسین انتظاریان اردکانی در عقدا
  • مراسم بزرگداشت شهدای دمشق و راسک در میبد