Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@09:22:30 GMT

نمایش ابعاد بحرانی کمبود آب با نگاه جشنواره ای

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۳۳۷۲

نمایش ابعاد بحرانی کمبود آب با نگاه جشنواره ای

به گزارش خبرگزاری مهر، افشین شاهرودی داور چهارمین جشنواره ملی «عکس آب»، هر حرکت جمعی و گروهی را که به ارتقای جامعه عکاسی کمک کند، دارای تأثیر مثبت خواند و گفت: جشنواره ها از آن جا که با هدف کمک به توسعۀ عکاسی و ارتقای سواد عکاسان و دیده شدن آثار آن ها در میان جامعه برگزار می شوند، مفید هستند و با برگزاری آن ها موافقم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته باید برگزاری هر گونه جشنواره، مسابقه و سوگوارۀ عکاسی به صورت هدفمند و با برنامه انجام شود تا شاهد موفقیت آن باشیم.

وی از رویکرد بعضی جشنواره ها که صرفاً برای ارائه گزارش و عملکرد مدیران اجرا می شوند، گلایه و اظهار کرد: به نظرم تا وقتی یک جشنواره از شورای سیاستگذاری مسلط به موضوع و هنر عکاسی برخوردار نباشد و قدرت انتقال دغدغه های خود را به عکاسان نداشته باشد، نمی توان انتظار تأثیر چشمگیری داشت. موضوعی که امروزه در خیلی از جشنواره ها به خاطر فقدان این مورد شاهد آن هستیم که جز هزینه های بیهوده برای بیت المال، هیچ فایدۀ دیگری ندارد.

داور جشنواره ملی «عکس آب»، کار ارزیابی آثار جشنواره ها را کاملاً تخصصی و گروهی خواند که جز با مشورت و تبادل آرا محقق نمی شود و بیان کرد: بارها در جلسات داوری در مورد عکسی بحث شده است و با تکیه به دانش، سلیقه، تجربه و نگاه شخصی مطالبی بیان شده است که شاید توسط داور دیگری مورد تأیید نبوده است و در این خصوص با تبادل نظر گاهاً می توان نگاه ها را به هم نزدیک کرد و در آخر به یک تصمیم واحدی رسید.

شاهرودی در پایان به مسأله کم آبی در جامعه اشاره کرد و توجه بیش از پیش جامعه عکاسان را به آن خواستار شد و گفت: امیدوارم با استمرار این جشنواره در سال های آتی و نگاه حرفه ای به آثار رسیده، باعث شود تا این مسأله اجتماعی که زندگی انسان های یک کشور به آن پیوند خورده است به گونه ای متفاوت نمایش داده شود و با تولید عکس های امیدبخش بتوان ابعاد مهمی از موضوع را به برنامه ریزان و مردم گوشزد کرد تا برای آن تصمیم گیری های بهتری صورت گیرد.

کد خبر 4543413 عطیه موذن

منبع: مهر

کلیدواژه: افشین شاهرودی جشنواره عکس کمبود آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حسین سیدی مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) گفت: با برگزاری جشنواره‌های رضوی درصدد هستیم در راستای ترویج سیره رضوی گام کوچکی برداریم.

وی با بیان اینکه در قالب شعر، چهار جشنواره شعر عربی، جشنواره شعر ترکی، جشنواره شعر فارسی و جشنواره شعر کودک و نوجوان برگزار را در همواره در برنامه داریم، گفت: درصدد ارتقای سطح این جشنواره‌ها از نظر کمی و کیفی هستیم.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) به استقبال شاعران از این بخش جشنواره اشاره کرد و گفت: رغبت حضور شاعران نامی و حتی نوپا برای تولید اثر در حوزه رضوی چشمگیر است.

به گفته سیدی، طی دو سال گذشته، تعداد آثار رسیده به این جشنواره از ۴۰۰ اثر به هزار و ۱۰ اثر در سال گذشته رسیده و امسال نیز بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال شده است.

وی بر اهمیت توجه به امر کیفیت بخشی به محتوای آثار رضوی نیز صحه گذاشت و به اهمیت در تراز ملی بودن اشعار در این زمینه اشاره کرد.

سیدی با بیان اینکه نباید درگیر کمیت و تعداد صرف آثار شد، گفت: در راستای توجه نکردن به موضوع کمیت آثار، برای جشنواره شعر فارسی شعار ملی تعریف کردیم تا همگی شعرها در تراز ملی و استانی باشند.

مدیر شعر و ادبیات بنیاد امام رضا (ع) با بیان اینکه امسال شعر رضوی در ابعاد بین‌المللی برگزار می‌شود، گفت: در این راستا محافل شعرخوانی در شهر کوفه عراق، در شهر استانبول ترکیه و همچنین در افغانستان برگزار می‌شود. همچنین علاوه بر محافل شعری خارج از کشور در خلال جشنواره شعر رضوی شاهد برگزاری جشنواره شعر کودک رضوی نیز هم در داخل کشور هستیم.

وی همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و شب شعر در قم، شیراز و خراسان رضوی خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این برنامه‌ها توجه به عمق و معرفت شناسی امام رضا (ع) در اشعار است.

کد خبر 6063332 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تمدید زمان ارسال آثار به جشنواره ملی رسانه‌ای «جام جوانی»
  • جشنواره‌ هنرهای نوری مشهد تا پس از پایان شب‌های قدر تعطیل می‌شود
  • آثار برگزیده جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی منتشر می شوند
  • آثار برگزیده اولین جشنواره ملی راوی خورشید اعلام شد
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره شعر رضوی
  • جوایز جشنواره شعر «طوفان القوافی» به ۴ میلیون دینار عراق رسید
  • ارسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی
  • ارسال ۱۵۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رضوی
  • ثبت ۳ اثر تاریخی در فهرست آثار ملی
  • ثبت سه اثر تاریخی در فهرست آثار ملی