Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش پارس نیوز،   آخرین آمار منتشر شده از  بانک مرکزی حاکی از آن است که حجم واردات در ۹ ماهه امسال بدون احتساب میعانات گازی بالغ بر ۲۳۸۷۱ هزار تن بوده که براساس آن ۳۲ هزار و ۶۲۰ میلیون دلار ارز از کشور خارج شده است.  

در این میان آمار صادرات در ۹ ماهه امسال نشان می‌دهد که ۸۱۶۰۸ هزار تن کالا به کشور‌های مختلف جهان صادر شد که براساس آن ۳۰ هزار و ۵۸۳ میلیون دلار درآمد ارزی نصیب کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ها نشان می‌دهد که واردات و صادرات کالا به کشور در اردیبهشت ماه امسال  به بیشترین رقم خود رسیده است.

در این بین آمار بدهی‌های خارجی کشور در پایان آبان ماه امسال  براساس سررسید اولیه بدهی‌ها در کوتاه مدت رقم ۳ هزار و ۱۷۴ میلیون دلار و در دوره میان مدت و بلندمدت رقم ۶ هزار و ۸۶۰ میلیون دلار بوده است. رقم بدهی‌های خارجی کشور در پایان آذر ماه امسال  در کوتاه مدت به ۲ هزار و ۷۸۸ میلیون یورو و در میان مدت و بلند مدت به ۶ هزار و ۲۶ میلیون یورو رسیده است.

 رقم کل بدهی‌های دولت در مهرماه امسال  رقم ۱۰ هزار و ۳۴ میلیون دلار، معادل ۸ هزار و ۸۱۴ میلیون یورو بوده است.

بررسی‌ها حاکی از آن است که متوسط ماهانه نرخ فروش دلار در بازار بین بانکی رقم ۴ هزار و ۲۰۰ تومان و در بازار آزاد ۱۱ هزار و ۱۰۵ تومان به ثبت رسیده است.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جهان دلار یورو دولت بانک مرکزی جهان درآمد دلار یورو پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری

مغولستان که یکی از کم‌تراکم‌ترین کشورهای آسیایی با توجه به مساحتش است، در سال گذشته میلادی توانسته به درآمد ۱.۳ میلیارد دلاری از محل جذب گردشگران خارجی دست یابد.

به گزارش ایسنا، وزارت محیط زیست و گردشگری مغولستان گزارش داد این کشور به هدف درآمد یک میلیارد دلاری از گردشگری در سال ۲۰۲۳ دست یافته است.

در سال گذشته میلادی در مجموع بیش از ۶۴۴ هزار گردشگر بین‌المللی وارد مغولستان شدند، که یک رکورد تاریخی به شمار می‌آید. علاوه بر این، درآمد حاصل از این صنعت به ۱.۳ میلیارد دلار رسیده است.

شمار کشورهای معاف از شرایط ویزا برای بازدید از مغولستان با افزودن ۳۴ کشور به مجموع ۶۱ کشور رسیده است که به افزایش جریان گردشگری در این کشور کمک می‌کند.

مغولستان کشوری در شرق آسیاست که از شمال با روسیه و در جنوب با چین هم‌مرز است. مغولستان نوزدهمین کشور پهناور جهان جزو کشورهای کم‌تراکم و کم‌جمعیت قاره آسیا است که، جمعیت آن، بیش از سه میلیون نفر برآورده شده است که شامل ۹۵ درصد مغول و حدود ۴ درصد از اقلیت قزاق می‌شود. بیش از ۴۵ درصد مردم این کشور نیز در شهر اولان‌باتور، پایتخت آن زندگی می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • عرضه ۴۲۶.۸ میلیون دلار حواله ارزی در سامانه نیما
  • رشد آرام دلار نیما | امسال دلار نیما چه عددی را به خود خواهد دید؟
  • بهادری جهرمی: بخشی از حقابه ایران از هیرمند دریافت شده/ نظر دولت درباره تعطیلی آخر هفته
  • درآمد میلیارد دلاری مغولستان از گردشگری
  • تامین سه میلیارد دلار ارز برای واردات کالا‌ از ابتدای فروردین تاکنون
  • ۳۰ هزار میلیارد تومان بدهی صنعت برق تسویه شد
  • ارز خودرو کجا رفت؟
  • اولین سهمیه المپیک قایقرانی نصیب فاطمه مجلل
  • اولین سهمیه المپیک قایقرانی نصیب فاطمه مجلل شد
  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان (+ اینفوگرافی)