Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاستمدار مصری و رئیس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکید کرد که تغییرات انجام شده در قانون اساسی مصر باطل است.

به گزارش ایسنا، محمد البرادعی، سیاستمدار مصری و رئیس پیشین آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به موافقت پارلمان این کشور با اصلاحات قانون اساسی در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: تغییرات انجام شده در قانون اساسی باطل است خواه با آن مخالفت شود یا موافقت، چرا که مهم‌ترین اصول قانون اساسی از جمله استقلال میان قدرت‌ها و تبادل قدرت را زیر پا می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، محمد البرادعی در ادامه گفت: در خصوص اصول آمرانه نمی‌توان همه‌پرسی برگزار کرد.

این سیاستمدار مصری همچنین تصریح کرد: آیا می‌توان مثلاً درباره امکان برده‌داری یا تبعیض نژادی همه‌پرسی برگزار کرد؟!

البرادعی در دوره عدلی منصور در سال ۲۰۱۳ در پست معاون رئیس جمهوری مشغول به کار بود و یکی از مهم‌ترین چهره‌های سرشناس انقلاب ژانویه ۲۰۱۱ میلادی مصر بود.

از جمله بندهای پیشنهادی اصلاح قانون اساسی مصر تمدید مدت ریاست جمهوری از چهار سال به شش سال است که بنا به گفته مخالفان این کشور هدف از اجرای این اصلاحات باقی ماندن عبدالفتاح سیسی، در پست ریاست جمهوری و لغو ممنوعیت نامزدی رئیس‌جمهوری کنونی برای دوره‌های جدید ریاست‌جمهوری است.

اصلاحات جدید همچنین شامل تعیین بیش از یک معاون برای رئیس جمهور، تقویت نقش ارتش و ایجاد تالار دوم پارلمان (مجلس سنا) است.

پارلمان مصر روز پنجشنبه (۲۵ بهمن ماه) با اکثریت قاطع با اصلاح قانون اساسی موافقت کرد.

ریاست جمهوری مصر تاکنون درباره اصلاحات قانون اساسی هیچ واکنشی نشان نداده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اصلاح قانون اساسی مصر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان در شورای اشتغال گفت : تعهد اشتغال سال گذشته ۱۲ هزار فرصت شغلی بود که ۱۸ هزار شغل با رشد ۱۵۳ درصدی ایجاد شد.
نورانی با اشاره به تعهد ایجاد بیش از ۱۴ هزار شغل در سال ۱۴۰۳ گفت: قرار است بیش از ۴۰ درصد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و مشاغل روستایی اختصاص یابد.
تهیه تسهیلات تبصره ۱۸ تا پایان ماه   و پیگیری نامه‌های مردمی مربوط به دستگاه‌های اجرایی در سفر ریاست جمهوری از دیگر موضوعات بررسی شده در این جلسه بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

استاندار سمنان هم در این جلسه با قدردانی از مردم  بخاطر استقبال پرشور  از رئیس جمهور گفت :  کار مدیران   برای پیگیری مصوبات ریاست جمهوری در استان آغاز شده است.
سید محمد رضا هاشمی افزود:  در بررسی سامانه سامد استان در دور اول سفر ریاست جمهوری به استان ۳۲ هزار نامه مردمی رسیدگی و به ۱۶ هزار نفر وام قرض الحسنه پرداخت شد.
وی گفت: در دور دوم سفر هم تاکنون ۱۱۱ هزار نامه در سامانه سامد ثبت شده که باید رسیدگی شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • رای منفی مجلس به بررسی طرح نظام قانون‌گذاری طبق اصل ۸۵ قانون اساسی
  • مجلس با بررسی «طرح نظام قانون‌گذاری» طبق اصل ۸۵ مخالفت کرد
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • دردسر تازه روسیه برای یک کشور اروپایی
  • رقابت ۱۳ نفر برای ریاست فدراسیون شطرنج
  • ترامپ سخنرانی خود را به دلیل آب و هوای بسیار بد لغو کرد
  • بلیت تمامی مسافران پرواز‌های باطل شده بازگردانده شد