Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: تفاوتی بین دارو و تجهیزات پزشکی نیست و هر دو برای بیمارستان‌های ما مهم هستند، اما مجموعه غذا و دارو باید منسجم تر عمل کند. به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تجهیزات پزشکی وزرات بهداشت در اداره کل تجهیزات پزشکی با حضور مهدی پیرصالحی، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو، رضا مسائلی، مدیر کل سابق تجهیزات پزشکی و مهندس صفوی، مدیر کل جدید تجهیزات پزشکی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیر صالحی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو در ابتدای این مراسم بیان کرد: با مدیریت دکتر مسائلی در شرایط سخت تحریم، وضعیت تجهیزات پزشکی بحرانی نشد، اما ادامه کار سخت‌تر خواهد بود.

علت جایگزینی مدیر کل تجهیزات پزشکی

وی در خصوص علت جایگزینی مدیر کل تجهیزات پزشکی اعلام کرد: تفاوتی بین دارو و تجهیزات پزشکی نیست و هر دو برای بیمارستان‌های ما مهم هستند، اما مجموعه غذا و دارو باید منسجم تر عمل کند؛ در همین راستا برای مدیریت بهتر و هماهنگی بین نهاد‌های بیرونی خواستار فعالیت اداره کل تجهیزات پزشکی به طور منسجم در دل سازمان غذا و دارو شدیم.

پیرصالحی با تاکید بر اینکه هیچ کم و کاستی در بحث تجهیزات پزشکی وجود نداشته است، گفت: امیدواریم مهندس صفوی با استفاده از تجربیات خود بتواند به طور منسجم این اداره را مدیریت کنند.

هزار تولید کننده  و ۲۲۰۰ واردکننده تجهیزات پزشکی داریم

مسائلی در این مراسم در خصوص مهمترین اقدامات اداره کل تجهیزات پزشکی در دوره وی، توضیح داد: پایه‌ها و زیرساخت‌های بسیار خوبی در اداره کل تجهیزات پزشکی به وجود آمده است و برند آیمد که در حال حذف شدن بود، مجددا احیا شد، همچنین کمیته تخصیص ارز، گروه نظارت بر تامین و توزیع و گروه امور گمرک و بانکی تشکیل و سامانه توزیع راه اندازی شد. به طور کل در حال حاضر زیرساخت‌های قابل اتکایی وجود دارد.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان تجهیزات پزشکی در مراکز بهداشتی درمانی و هزار تولید کننده تجهیزات پزشکی و ۲۲۰۰ واردکننده تجهیزات پزشکی وجود دارد، همچنین حدود ۲/۵ میلیارد دلار بازار سالانه تجهیزات پزشکی است که این امر گستره وسیعی از مدیریت را طلب می‌کند.

اولویت مهم مدیرکل جدید تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت

در ادامه این مراسم صفوی تاکید کرد: تامین کالا از طریق کمک گرفتن از تولیدات داخلی و اگر لازم باشد از طریق واردات، مهمترین اولویت ما خواهد بود، همانطور که تا کنون تجهیزات پزشکی کشور به خوبی تامین شده است، این روند انشاالله ادامه پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالو درمانی؛ خوب یا بد؟

به گزارش خبرآنلاین، رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو درباره مراکز مجاز به ارائه خدمات زالودرمانی توضیح داد و نسبت به تهیه زالو از مسیرهایی غیر از داروخانه و خارج از زنجیره سلامت هشدار داد..

ایسنا در خبری نوشت: دکتر مریم مشهود اظهار داشت: متأسفانه مشاهده می‌شود افرادی به صورت مستقیم زالو را از طریق فضای مجازی یا سایر تبلیغات تهیه کرده و بدون بررسی کیفیت، به صورت مستقیم برای بیمار تجویز یا مصرف می‌کنند. این کار خلاف مقررات بوده و همانند دیگر داروها و کالاهای سلامت که هیچ پزشکی اجازه ندارد خود به صورت مستقیم اقدام به تهیه و تجویز و مصرف برای بیمار نماید، زالو هم مانند دارو و سایر ملزومات پزشکی باید از طریق داروخانه تهیه و سپس در زنجیره مصرف قرار گیرد.

وی همچنین در رابطه با خطرات تهیه زالو از مسیرهای غیر قانونی و بی‌ضابطه نیز اظهار کرد: زالویی که خارج از زنجیره سلامت و تأمین سازمان غذا و دارو تهیه می‌شود ممکن است که از زالوهای صید شده در تالاب‌ها و مرداب‌ها بوده و یا زالویی باشد که پس از مصرف بر روی یک بیمار به درستی معدوم نشده و به طبیعت بازگشته باشد، چنانچه بیمار قبلی که زالو درمانی کرده دارای بیماری‌های عفونی مسری مانند ایدز، هپاتیت یا سایر بیماری‌های قابل انتقال باشد، زالوهای صید شده می‌توانند این بیماری‌ها را به افراد دیگر منتقل کند.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های ثبت شده در سایت سازمان غذا و دارو تنها دو روش استفاده از الکل ۷۰ درصد و فریز کردن در دمای منفی ۲۰ درجه سانتیگراد برای معدوم سازی زالوی مصرف شده قابل قبول است.

رئیس اداره دارو سنتی، اداره کل فرآورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل در پایان گفت: در مواردی دیده شده که زالوی مصرفی را در آب نمک یا نمک گذاشته و پس از قی کردن زالو به اشتباه فرد استعمال کننده تصور می کند که زالو از بین رفته در حالیکه اینطور نیست و در صورتی که معدوم نشود در طبیعت دوباره به چرخه باز می گردد و می تواند عامل انتقال بیماری ها باشد.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897722

دیگر خبرها

  • ظرفیت بالای مرکزی در زمینه پزشکی و تجهیزات درمانی
  • رشد ۲۶ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۱
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • بانک مرکزی اعلام کرد: تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • برای واردات کالا‌های اساسی و دارو ۶۳۶ میلیون دلار تامین شد
  • تامین ۶۳۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای اساسی و دارو
  • رشد ۲۶ درصدی تامین ارز دارو در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۴.۳ میلیارد دلار ارز برای دارو و تجهیزات پزشکی در ۱۴۰۲
  • زالو درمانی؛ خوب یا بد؟
  • خریداری تجهیزات پزشکی در خراسان شمالی