Web Analytics Made Easy - Statcounter

شفافیت و هوشمندسازی در سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در پنجاه‌ونهمین جلسه کمیته شفافیت بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، پنجاه‌ونهمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند، به ریاست بهاره آروین و با سید سعید راد، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار، هاشمی، سرپرست اداره کل امور مجامع و نمایندگان سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران با موضوع بررسی وضعیت سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در برقراری شفافیت اطلاعاتی و همچنین برنامه‌های این سازمان درجهت هوشمندسازی ارائه خدمات به شهروندان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

برقراری شفافیت اطلاعاتی در سازمان مدیریت میادین از آن جهت اهمیت دارد که این سازمان هر سال حجم بالایی از مزایدات را به‌منظور واگذاری غرف برگزار می‌کند و دسترسی عمومی به اطلاعات این قراردادها علاوه‌بر شفافیت‌بخشی به عملکرد سازمان مدیریت میادین، موجب رقابتی‌تر شدن فضا بین متقاضیان دریافت غرفه خواهد شد.

 

در همین راستا، اجرای مصوبه «الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری» و وضعیت به‌کارگیری سامانه‌های ثبت اطلاعات شهرداری تهران ازجمله سامانه قراردادها و سامانه جامع مالی در سازمان مدیریت میادین اولین موضوع مورد بحث در این جلسه بود.

 

ماده ۱ مصوبه «الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری» شهرداری را ملزم نموده است تا امکان انجام تمامی انواع معاملات به‌صورت تمام‌الکترونیکی را فراهم کند و تحقق این موضوع در دستور کار سازمان فاوا قرار دارد (اینجا را نگاه کنید). باتوجه‌به حجم بالای معاملات مزایده‌ای سازمان مدیریت میادین نسبت به شهرداری‌های مناطق و دیگر واحدهای تابعه شهرداری، مقرر شد سازمان فاوا در راه‌اندازی امکان انجام تمام‌الکترونیکی مزایدات، سازمان مدیریت میادین را در اولویت قرار دهد و این امر تا پایان سال ۹۷ محقق شود.

 

بنابر تبصره ۲ و ۴ ماده ۱ مصوبه مذکور نیز شهرداری ملزم به انتشار عمومی اطلاعات قراردادهای متوسط به بالا (۲۵ میلیون تومان و بیشتر) شده است. در مسیر اجرای کامل مصوبه، مقرر شد اطلاعات قراردادهای متوسط به بالای سازمان مدیریت میادین اعم از قراردادهای درآمدی و هزینه‌ای، حداکثر تا نیمه اسفند ۹۷ روی وبسایت شفاف منتشر گردد.

 

بنابر گزارش سید سعید راد، از نیمه سال ۹۶ به بعد، ثبت بدون گردش اطلاعات قراردادهای مناقصه‌ای این سازمان در سامانه قراردادها انجام گرفته و اطلاعات ۳۷ قراردادی که مبلغ آن‌ها بیش از ۲۵۰ میلیون تومان بوده است ازطریق وبسایت شفاف انتشار عمومی یافته است. امکان ثبت اطلاعات قراردادهای مناقصه به‌صورت باگردش نیز به‌تازگی در این سازمان راه‌اندازی شده که پس از گذراندن مرحله بهره‌برداری آزمایشی تا پایان بهمن، اطلاعات مناقصات این سازمان به‌صورت باگردش در سامانه قراردادها ثبت خواهد شد.

 

دررابطه‌با قراردادهای درآمدی، درحال‌حاضر سازمان از سامانه‌ای اختصاصی جهت طی کردن فرایند گردش کار و ثبت اطلاعات این قراردادها استفاده می‌کند. جهت ثبت اطلاعات قراردادهای درآمدی این سازمان در سامانه قراردادها و امکان انتشار عمومی آن‌ها ازطریق وبسایت شفاف، مقرر شد فاوا حداکثر تا پایان بهمن با برقراری اتصال سیستمی بین سامانه قراردادها و سامانه مورد استفاده در سازمان مدیریت میادین، اطلاعات مربوط به قراردادهای درآمدی این سازمان را از این سامانه فراخوانی کرده و ثبت کند.

 

در مورد اتصال به سامانه جامع مالی، بنابر گزارش نمایندگان سازمان فاوا، اغلب زیرسیستم‌های این سامانه در سازمان مدیریت میادین راه‌اندازی شده و از نیمه سال جاری، سامانه مالی دیگری که در این سازمان استفاده می‌شد از دسترس خارج شده است. زیرسیستم‌های باقی‌مانده نیز به‌زودی در این سازمان راه‌اندازی خواهند شد و تمامی فرایندهای مالی سازمان ازطریق سامانه جامع مالی انجام خواهد گرفت. این موضوع موجب جامعیت اطلاعاتی سامانه قراردادها و متعاقبا غنای اطلاعات منتشرشده روی وبسایت شفاف خواهد شد چراکه وابستگی سیستمی سامانه جامع مالی به سامانه قراردادها ایجاب می‌کند که برای پیشبرد گردش مالی کار قراردادها، ابتدا اطلاعات آن‌ها در سامانه قراردادها ثبت شده باشد.

 

متن مصوبه «الزام شهرداری تهران به انجام الکترونیکی و اعلان عمومی اطلاعات معاملات شهرداری» (+)

 

اقدامات و برنامه‌های سازمان مدیریت میادین در ارائه خدمات به شهروندان به‌صورت هوشمند موضوع بخش دیگری از این جلسه بود.

 

بنابر توضیحات راد، درحال‌حاضر در سه میدان بزرگ میوه و تره‌بار، سامانه متمرکز فروش راه‌اندازی شده است که ازطریق آن، نرخ اقلام عرضه‌شده در میدان به‌صورت خودکار و الکترونیکی در ترازوها تنظیم می‌شود و نیاز به عامل انسانی برای نظارت بر عرضه کالاها با قیمت مصوب را برطرف می‌کند. به گفته ایشان در آینده تمامی میدان‌های میوه و تره‌بار به این سامانه مجهز خواهند شد. همچنین امکان استعلام قیمت کالاهای عرضه‌شده در میادین ازطریق اپلیکیشن «بازار روز» همراه فراهم است.

 

به نقل از معاونت ارتباطات و بین الملل شورای اسلامی شهر تهران، به‌منظور ارتقای شفافیت سازمانی، باتوجه‌به اینکه سازمان مدیریت میادین پیش از این، اطلاعات مربوط به مدیران و معاونان سازمان و نمودار سازمانی خود را روی وب‌سایت خود بارگذاری کرده بود، در بخش انتهایی جلسه از سازمان خواسته شد تا اساس‌نامه ملاک عمل و آیین‌نامه مالی و معاملاتی خود را نیز منتشر کند.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی وزیر ارشاد حمله تروریستی نماز جمعه ایران اردبیل بهاره آروین میادین میوه و تره بار شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی برای خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان در دستور کار فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک» قرار دارد.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اصپاک سامانه جمع‌آوری پسماند در شهر اصفهان است که با هدف جمع‌آوری و ساماندهی مدیریت انواع پسماندها از آبان سال گذشته راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری پسماند خشک قابل بازیافت از نخستین گام‌های سامانه اصپاک است، افزود: با توسعه این نرم‌افزار جمع‌آوری پوسته میوه، پسماند الکترونیک، اقلام حجیم و وسایل مستعمل در فازهای بعدی به این اپلیکیشن افزوده شده است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در مقابل تحویل انواع پسماند در سامانه اصپاک، بر اساس امتیازی که از تحویل پسماند دریافت می‌کنند، از خدمات موجود در سامانه استفاده کنند.

ساکتی ادامه داد: انواع بیمه‌های آتش‌سوزی، بیمه حوادث، تخفیف خرید از فروشگاه‌های طرف قرارداد و تخفیف خدمات حمل‌ونقلی از جمله خدماتی است که شهروندان در ازای تحویل پسماند خشک در این سامانه دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری پسماند جز ساختمانی به‌عنوان یک خدمت جدید در سامانه اصپاک اضافه خواهد شد، بیان کرد: با تلاش سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان، و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای توسعه سامانه اصپاک، جمع‌آوری پسماندهای جز ساختمانی نیز با هدف خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به سامانه اضافه خواهد شد.

کد خبر 746126

دیگر خبرها

  • (ویدیو) توضیحات شهردار تهران در مورد خدمات میادین میوه و تره‌بار
  • جزئیات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار شهرداری تهران
  • فروش آنلاین میوه و تره‌بار در میادین پایتخت
  • کاهش قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار
  • جزییات فروش آنلاین میوه و سبزیجات از میادین و میوه و تره‌بار
  • نحوه خرید آنلاین از میادین میوه و تره بار شهرداری تشریح شد | امکان بازگرداندن میوه و سبزیجات بی کیفیت
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • جمع‌آوری پسماندهای جزء ساختمانی در فازهای بعدی اپلیکیشن «اصپاک»
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت