Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-18@00:32:46 GMT

زلزله‌ی «برگزیت» و چالش فوتبال انگلیس!

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۳۸۶۲

زلزله‌ی «برگزیت» و چالش فوتبال انگلیس!

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، و به نقل از نشریه گاردین، پس از  از این که بریتانیا درخواست خود را برای جدایی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا اعلام کرد و رسما از این اتحادیه جدا شد، مشکلاتی چون منافع ورزش کم کم نمایان شدند.

یکی  از مشکلات جدی در صنعت فوتبال  است که تقریبا همه فوتبال دوستان پیش آمده است که برای یکبار هم که شده  لیگ جزیره انگلیس را دنبال کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بی شک ماجرای عجیب نقل و و انتقال بازیکنان در لیگ برتر انگلیس معضل  غیرقابل حلی خواهد بود. یکی از این قوانین متوجه بازیکنانی است که از کشورهای مختلف اروپایی توسط باشگاه های انگلیسی خریداری می شوند و دیگر در بریتانیا مشمول قوانین اروپایی و یوفا نخواهند بود.

بیمه بازیکنان، نوع قراردادی که منعقد می شود اگر تحت قانون یوفا نباشد، برای بریتانیا و البته فیفا به عنوان تصمیم گیرنده دردسر جدی درست خواهد کرد.

مسئولان برگزاری فوتبال انگلیس جدیدا پیشنهاد کرد که حداکثر تعداد بازیکنان خارجی ۱۲ نفر در هر تیم هدف گذاری شود. درحالی که تا به امروز تیم‌ها با ۱۷ بازیکن خارجی فصل جدید را شروع می‌کردند.

باید گفت: در سال ۱۹۹۲، ۷۰ درصد از بازیکنان لیگ برتر انگلیس را بومی‌ها تشکیل می‌دادند. در حالی که سال ۲۰۱۹ این رقم به ۳۳ درصد کاهش یافت.

البته از جهتی بازیکنان بومی می‌توانند استعداد جدیدی برای حضور در تیم ملی فوتیال انگلیس به حساب بیایند، اما مطمئنا روی کیفیت فنی بازیکنان تا ثیرگذار خواهد بود. تلفیق بازیکنان داخلی و خارجی به شدت روی بازی‌های لیگ و سطح کیفی بازیکنان موثر خواهد بود.

از جهتی ویزایی که برای بازیکنان شاغل در فوتبال انگلیس به عنوان بازیکن اروپایی صادر می‌شود دیگر ویزای کار نیست و عملا تکلیف بازیکنان خارجی با لیگ جزیره مشخص نخواهد شد.

سرمایه داران و مالکان بزرگ آسیایی و عربی دیگر با خرید باشگاه‌های انگلیسی از مزایای داشتن ویزای شنگن و اقامت اروپایی برخوردار نخواهند بود و پیش بینی می‌شود کم کم فوتبال جزیره را ترک کنند.

اگر این گونه پیش برود، فوتبال انگلیس چیزی جز دردسر برای افراد ثروتمند غیر بریتانیایی و بازیکنان خارجی شاغل در لیگ این کشور نخواهد بود.

بیشتر بخوانید:

پیروزی چلسی و ناپولی در خانه حریفان

نامزد‌های کسب عنوان بهترین بازیکن هفته لیگ اروپا اعلام شدند

غیبت عزت‌اللهی در دیدار مقابل شفیلدیونایتد

انتهای پیام/

معایب خروج بریتانیا از برگزیت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دنیای ورزش اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۸۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد آقای خاص جدید: مورینیو چیه، موسینو داریم!‏

به گزارش "ورزش سه"، جان موسینو، مربی جوان و 37ساله ‏انگلیسی، طلسم 22ساله پورتزموث و ناکامی این تیم در صعود به ‏دسته‌های بالاتر را پایان داده و با این تیم به چمپیونشیپ (دسته ‏دوم فوتبال انگلیس) صعود کرد. ‏

پورتزموث در شروع قرن بیست و یکم یکی از تیم‌های همیشه حاضر ‏در لیگ برتر بود و ستاره‌های نامداری را به دنیای فوتبال معرفی کرد. ‏ستاره‌هایی مثل کراوچ، دفو، کانو، کمپل و جیمز. آنها حتی در سال ‌‏2008 قهرمان جام حذفی انگلیس شده و در لیگ اروپا حاضر بودند. ‏

اما از سال 2010 و به دلیل مشکلات اقتصادی پورتزموث به ‏چمپیونشیپ سقوط کرد و سپس با دو سقوط پیاپی خودش را در ‏دسته چهارم فوتبال انگلیس دید. ‏

امسال جان موسینو دست به کار بزرگی زد و با این تیم به ‏چمپیونشیپ رسید. هواداران حالا منتظر بازگشت به لیگ برتر با ‏موسینو هستند. هافبک سابق انگلیسی که در 37سالگی اولین تجربه ‏مربی‌گری‌اش را در پورتزموث سپری می‌کند.

دیروز بازیکنان پورتزموث استقبال ویژه‌ای از جان موسینو کردند که ‏خبرساز شده است. آنها از شباهت آوایی نام موسینو با مورینیو ‏استفاده کرده و مدعی شدند لقب آقای خاص را برازنده سرمربی ‏خودشان می‌دانند و نه مربی بزرگ پرتغالی. ‏

جان موسینو در رختکن قصد داشت برای بازیکنانش سخنرانی کند که ‏حرف‌های او با سرود هماهنگ بازیکنان قطع شد: "کی مورینیو لازم ‏داره؟ ما موسینو داریم". ‏

شباهت آوایی نام موسینو با مورینیو قبلا هم خبرساز شده بود. زمانی ‏که پورتزموث اعلام کرد جان موسینو را به خدمت گرفته خیلی از ‏هواداران گمان کردند مربی بزرگ پرتغالی، ژوزه مورینیو، به ‏باشگاه‌شان آمده و از این بابت شگفت‌زده شده بودند. ‏

دیگر خبرها

  • (ویدئو) نطق جنجالی نماینده پارلمان بریتانیا در انتقاد از سیاست دوگانه انگلیس
  • پورموسوی: ساعت‌ها برای جذب بازیکن‌خارجی وقت گذاشتیم
  • پورموسوی: با جذب بازیکنان خارجی در نیم‌فصل دوم جبران کردیم
  • تولد آقای خاص جدید: مورینیو چیه، موسینو داریم!‏
  • رویارویی حامیان و مخالفان رژیم صهیونیستی در مجلس انگلیس
  • انتقاد شدید گاردین از دخالت‌های لندن در مناقشات بین‌المللی
  • جاسوسی با نشان «خادم نظام امپراتوری بریتانیا»
  • جورج گالووی سیاست دوگانه دولت انگلیس را به چالش کشید
  • خداحافظی خمس با بازیکنان تراکتور
  • لقب دادن به بازیکنان فوتبال توسط جواد خیابانی / فیلم