Web Analytics Made Easy - Statcounter

شماری از اعضای تعاونی مسکن ایثارگران وزارت جهاد کشاورزی صبح امروز(شنبه) در اعتراض به آنچه «تخلفات هیات مدیره این تعاونی» نامیدند، مقابل ساختمان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تجمع کردند. آفتاب‌‌نیوز : نماینده اعضای تعاونی مسکن ایثارگران در گفت وگو با ایرنا گفت: این تعاونی از سال 1382 با بیش از 3 هزار و 600 نفر از خانواده های ایثارگران، جانبازان و رزمندگان وهمچنین اعضای خانواده شهدا تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
مصطفی مددی افزود: اعضای این تعاونی مسکن براساس اطلاعیه ای که وزارت جهاد کشاورزی برای تشکیل تعاونی مسکن ایثارگران صادر کرده بود به عضویت آن درآمده وهر کدام مبلغ 6 میلیون تومان به عنوان حق عضویت پرداخت کرده بودند. 
وی ادامه داد: «با گذشت 16 سال از تشکیل این تعاونی هنوز تکلیف قطعه زمینی که در حوالی فردیس کرج خریداری شده و کاربری صنعتی دارد مشخص نشده و این ملک کاربری مسکونی دریافت نکرده است.» 
مددی مدعی شد «اعضای هیات مدیره این تعاونی مسکن، 24 میلیارد تومان سرمایه اعضا را در بخشی سرمایه گذاری کرده و از منافع آن برای خود استفاده می کنند.» 
نماینده اعضای تعاونی مسکن ایثارگران وزارت جهادکشاورزی، مهمترین خواسته اعضای این تعاونی مسکن را «تعیین تکلیف شدن زمین خریداری شده برای اعضا و پس از آن، تعیین اعضای هیات مدیره جدید با رای و انتخاب اعضا» اعلام کرد. 
به گفته وی، یکی از تخلفات هیات مدیره تعاونی مسکن ایثارگران جهادکشاورزی «خرید زمین غیرمسکونی برای ساخت مسکن است که بعد از 16 سال نتوانسته کاربری آن را تغییر دهد.»
** ضرورت شفاف سازی در تعاونی های مسکن
«فرزاد شهریور» از دیگر اعضای این تعاونی مسکن نیز به ایرنا گفت: «هیات مدیره سابق این تعاونی، سرمایه های اعضا را به سرمایه ای بزرگ برای خود تبدیل کرده و هیچ اقدامی در راستای منافع تعاونگران انجام نداده اند.» 
وی افزود: مهمترین خواسته ما از وزیر تعاون این است که در راستای شفاف سازی، گامی بزرگ برای تعیین تکلیف وضعیت این تعاونی و موارد مشابه بردارد. 
شهریور خاطرنشان ساخت: «ما براساس آگهی و اطلاعیه ای که به شکل سراسری منتشر شد نسبت به عضویت در این تعاونی اقدام کردیم اما بعد از سالها متوجه شدیم که هیچ اقدامی در راستای تحقق خواسته اعضای تعاونی مسکن ایثارگران انجام نشده است.»
سیروس باقرزاده از دیگر اعضای معترض این تعاونی مسکن نیز گفت: «16 سال است که اموال تعاونگرانی که همه آنها ایثارگرند و هدفی جز داشتن یک سقف برای خانواده خود ندارند، در اختیار اعضای هیات مدیره قرار گرفته و منافع آن به جیب سهامداران نمی رود.»
** تخلف بازرسی تعاونی در برگزاری انتخابات 
یکی از ادعای مطرح شده از سوی تعاونگران، مداخله وزارت تعاون در انتصاب اعضای هیات مدیره تعاونی مسکن ایثارگران جهادکشاورزی است.
مدیرکل تعاونی های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، درباره خواسته های معترضان، به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: این تعاونی 40 نفر عضو و 3600 نفر سهامدار دارد که از پروژه ها سهم خریده اند.«طبق اساسنامه تعاونی مسکن ایثارگران، فقط افرادی که ساکن تهران بوده و در بخش امور دام فعال باشند، امکان عضویت در تعاونی را دارند.»
«یعقوب رستمی مال خلیفه» گفت: این تعاونی فرااستانی نیست به همین دلیل فقط ساکنان تهران، می توانند عضو شوند و سایر افراد به عنوان سهامدار نسبت به خرید و مشارکت در پروژه ها اقدام کنند. 
این مقام مسئول در وزارت تعاون درباره ادعاهای مطرح شده درباره «انتصاب هیات مدیره فرمایشی تعاونی مسکن ایثارگران وزارت جهادکشاورزی» نیز گفت: با توجه به انتقادهای اداره کل تعاون استان تهران از جمله «اقدام به خرید ملک با کاربری صنعتی و عدم تغییر کاربری اراضی به مسکونی»، نسبت به خلع هیات مدیره قبلی اقدام شد. 
رستمی مال خلیفه خاطرنشان ساخت: بعد از این اقدام اداره کل تعاون استان تهران، اعضای هیات مدیره انتصابی طبق قانون می تواند پنج ماه فعالیت کنند.
وی اظهارداشت: با توجه به اینکه هیات مدیره جدید اقدامی برای برگزاری مجمع نکردند اداره کل تعاون استان تهران هیات انتصابی جدیدی را منصوب کرد و آنها اقدام به ثبت آگهی برای برگزاری مجمع کردند و یک روز پیش از برگزاری مجمع، هیات انتصابی جدید نیز توسط اداره تعاون کل استان تهران لغو ماموریت شدند؛ لذا بازرس تعاونی باوجود اینکه مرجع دعوت کننده نبود اقدام به برگزاری مجمع کرد و با استناد به مصوبه جدیدهیات مقررات زدایی، به اداره ثبت شرکتها مراجعه و مجمع را ثبت کرد.
مدیرکل تعاونی های توزیعی وزارت تعاون افزود: مصوبه هیات مقررات زدایی خلاف مقررات بوده و از طرف وزارتخانه به همه دستگاه های نظارتی اطلاع رسانی شده بود اما اداره ثبت شرکتها ضمن اطلاع از این موضوع، اقدام به ثبت مجمع برگزار شده توسط بازرس کرد و به همین دلیل مسئولیتی متوجه وزارت تعاون نیست.

منبع: آفتاب

کلیدواژه: وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کناره‌گیری آقامحمدی از هیئت مدیره باشگاه استقلال

آفتاب‌‌نیوز :

۱۶ دی سال ۱۴۰۲ در جلسه هیئت مدیره باشگاه استقلال اعلام شد که علی آقامحمدی عضو جدید هیئت مدیره به جای علی خانی انتخاب شده است. از تاریخ اعلام شده تا امروز علی آقامحمدی حتی در یک جلسه هیئت مدیره باشگاه شرکت نکرده و البته از سوی مراجع رسمی هم هیچ خبری مبنی بر اینکه آیا او قرار است به عنوان عضو هیئت مدیره باقی بماند یا خیر اطلاع رسانی نشد، اما با این وجود وی در هیچ یک از تصمیمات مهم باشگاه استقلال حضور نداشت.

این روز‌ها که اختلافات بین جواد نکونام و علی خطیر مدیرعامل باشگاه عمیق‌تر از هر زمان دیگری شده و حتی کار به مصاحبه‌های متعدد بازیکنان کشیده شده تصور می‌شد که هیات مدیره باشگاه استقلال و شخص علی آقا محمدی به عنوان فردی کارکشته به این مسائل ورود کند، اما طبق آخرین پیگیری، آقا محمدی از هیات مدیره باشگاه استقلال کناره گیری کرده و تلویحا عدم تمایل خود را برای حضور در چنین فضای کاری اعلام کرده است.

غیبت وی در نشست‌های هیات مدیره، عدم امضای صورت جلسه‌های مهم باشگاه استقلال و... نشان می‌دهد که آقا محمدی تمایلی برای همکاری و حضور در هیات مدیره استقلال ندارد و به همین علت اعلام کرده تصمیم ندارد در هیات مدیره باشگاه استقلال فعالیت کند.

منبع: آنا

دیگر خبرها

  • تجمع شطرنجی‌ها مقابل وزارت ورزش
  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند
  • تقدیم احکام سرپرست جدید اداره کل تدارکات و خدمات و عضو جدید هیات مدیره شرکت کارگزاری بیمه توسعه تعاون
  • جریمه‌های میلیاردی برای بیانیه‌نویسی در لیگ‌های فوتبال
  • جریمه ۲ تا ۴ میلیاردی برای بیانیه‌نویسی لیگ برتری‌ها
  • عملیات موشکی و پهبادی ایران اقدامی منطبق بر قوانین بین‌المللی بود
  • گزارش درویش از تمدید قرارداد با بازیکنان به اعضای هیات مدیره
  • صدور ضمانت‌نامه برای زنان سرپرست خانوار
  • تشکیل شرکت‌های تعاونی بهترین بستر برای تحقق شعار سال است
  • کناره‌گیری آقامحمدی از هیئت مدیره باشگاه استقلال