Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-25@00:02:36 GMT

ازسرگیری ارسال تجهیزات نظامی به جبهه شمال

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۳۸۸۹

ازسرگیری ارسال تجهیزات نظامی به جبهه شمال

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، ارتش سوریه ارسال تجهیزات نظامی به ریف‌ استانهای «حماه و ادلب» واقع در شمال و شمال غرب این کشور را از سر گرفته است.

خبرنگار «اسپوتنیک» از حماه گزارش داد که کاروانهای شامل تانک و خودروهای زرهی روز گذشته وارد شمال استان حماه شد.

یک منبع بلندپایه نظامی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارسال تجهیزات نظامی جدید در راستای تقویت جبهه‌های عملیاتی ادلب و حماه و آمادگی برای آغاز عملیات نظامی به سمت منطقه «عاری از سلاح» بین ریفهای ادلب و حماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پس از دیدار «ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در بیست و ششم شهریور ماه گذشته در سوچی روسیه، اعلام شد که یک منطقه حائل و عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و افراد مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد خواهد شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب نشینی خواهند کرد.

بر اساس این توافق قرار بود در مرحله نخست یک منطقه عاری از سلاح در اطراف شهر ادلب ایجاد شود. در مرحله دوم نیز باید سلاح سنگین جمع‌آوری می‌شد و در مرحله بعد نهادهای دولتی سوریه پیش از پایان سال جاری میلادی فعالیت خود را آغاز می‌کردند.
ترکیه که در اجرای این توافق متعهد شده بود تروریستها را از این منطقه خارج کند، هنوز نتوانسته است به تعهد خود عمل کند؛ زیرا تروریستها باید تا 23 مهر ماه از این منطقه خارج می‌شدند، ولی هنوز در این منطقه حضور دارند.

در این منطقه گروههای ترویستی و در رأس آنان، «جبهه النصره» حضور دارند؛ گروهی که به گفته این منبع، پس از اشغال کامل ادلب از چند هفته پیش، حمله به مواضع ارتش سوریه و روستاها و شهرکهای نزدیک به خطوط تماس در حماه و ادلب را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته این منبع، عملیات ادلب چند مرحله‌ای خواهد بود، ولی هدف کنونی از هر گونه عملیات نظامی احتمالی توسط ارتش سوریه در حماه و ادلب، حمایت از افراد غیرنظامی است که در روستاها و شهرکهایی حضور دارند که عناصر النصره تقریبا به صورت روزانه، آن را هدف حملا موشکی خود قرار می‌دهند. به همین دلیل باید نخست، دایره امنیت این مناطق گسترش یابد و سپس به بازپسگیری مناطق دیگری از ریف ادلب فکر کرد.

ارسال تجهیزات به این مناطق توسط ارتش سوریه در حالی انجام شده است که تروریستها چند رورز پیش با خمپاره‌های حاوی گاز سمی کلر، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند.

به همین دلیل بیم آن می‌رود که تروریستها بار دیگر از این گازهای سمی علیه غیر نظامیان استفاده کنند که در اطراف منطقه عاری از سلاح حضور دارند.

«قصی عبیدو» نیز که از تحلیلگران مسائل سیاسی است، به اسپوتنیک گفت که «حکومت سوریه به خوبی می‌داند که بیشتر تروریستهای خارجی از ادلب خارج نخواهند شد و سلاح بر زمین نخواهند گذاشت. تعداد این افراد، دهها هزار نفر است و خواستار مقابله با ارتش سوریه هستند».

عبیدو همچنین تأکید کرد که «به همین دلیل، ارتش در حال فراهم کردن تجهیزات است و برای این نبرد آماده می‌شود؛ [نبردی] که آخرین برگه‌های نظامی خواهد بود که آمریکا و مزدورانش در منطقه می‌توانند استفاده کنند».

در حال حاضر جبهه النصره تقریبا استان ادلب را در اشغال خود دارد و هزاران تروریست از تبعه‌های چینی، آسیایی، چچنی، آمریکایی، آفریقایی و عربی در این گروه حضور دارند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۳۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد

به گزارش جام جم آنلاین، حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای از عملیات جدید خود علیه یکی از مواضع ارتش رژیم صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

اداره اطلاع‌رسانی جنگی حزب‌الله لبنان در این بیانیه تاکید کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۴:۴۰ عصر امروز چهارشنبه بیست‌وچهارم آوریل ۲۰۲۴ موضع رویسات العلم واقع در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات موشکی هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

خبرنگار الجزیره نیز از به صدا درآمدن آژیر هشدار در منطقه «مجدل شمس» واقع در جولان اشغالی خبر داد.

علاوه بر این رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که چندین عملیات از سمت لبنان علیه منطقه «عرب العرامشه» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی انجام شده، اما آژیر هشدار در این منطقه به صدا درنیامده است.

همچنین این رسانه‌ها گزارش دادند که منطقه «مرگلیوت» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی از ۲۴ ساعت گذشته تاکنون با قطعی جریان برق روبرو بوده است.

از سوی دیگر حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه لبنان نیز همچنان ادامه دارد. خبرنگار المیادین در جنوب لبنان گزارش داد که توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی منطقه «راشیا الفخار» واقع در جنوب لبنان را هدف قرار داده است.

دیگر خبرها

  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • روایت محافل عبری از سردرگمی و چالش جدید اسراییل مقابل حزب الله
  • حزب‌ الله لبنان «رویسات العلم» را هدف قرار داد
  • ارسال سلاح و تجهیزات آمریکایی به اوکراین و اسراییل انجام می‌شود
  • هلاکت یک نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • ایستادگی و مقاومت بارز‌ترین ویژگی‌های شهید قرنی است
  • حمله پهپادی حزب الله به ۲ پایگاه نظامی ارتش اسرائیل
  • ۲۰۰ روز پس از طوفان‌الاقصی/ درگیری‌های شدید در شمال غزه و حملات توپخانه‌ای به جنوب و مرکز
  • حمله ارتش رژیم صهیونیستی به «بیت حانون» در شمال نوار غزه