Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:49:55 GMT

آلبی سلسته و پسران طلایی زیر 20 سالش

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۴۲۳۵

آلبی سلسته و پسران طلایی زیر 20 سالش

تهران- ایرنا- تارنمای رسمی فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) در آستانه آغاز جام زیر 20 ساله های جهان در لهستان، در گزارشی به تعدادی از ستاره های پیشین آرژانتین اشاره کرد که در این تورنمنت توپ طلا را از آن خود کرده اند.

به گزارش ایرنا، فیفا روز شنبه در گزارش خود می نویسد: آرژانتین پس از کسب رتبه دوم در رقابت های قهرمانی زیر 20 ساله های آمریکای جنوبی، به نخستین تیم این منطقه تبدیل شد که به جام جهانی زیر 20 ساله های جهان که از 23 مه 2019 (دوم خرداد 98) در لهستان آغاز می شود، راه پیدا می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تیم فعلی آلبی سلسته امیدوار است تا مشابه نسل های پیشین، سهم خود را از این تورنمنت معتبر برداشته و تاثیر خود را بر جای بگذارد.
تیم زیر 20 ساله های آرژانتین که با 6 عنوان، پرافتخار ترین و موفق ترین تیم حاضر در جام جهانی این رده سنی محسوب می شود، در جریان موفقیت های چشمگیر خود در این تورنمنت از 4 بازیکن برجسته بهره می بُرد؛ بازیکنانی مستعد که توپ طلا را به نشانه ارائه بهترین عملکرد از آن خود کرده اند.
و حالا پیش از آنکه استعدادهایی همچون «سانتیاگو سوسا» و «جولین آلوارز» پا به زمین رقابت در لهستان بگذارند، فیفا در گزارشی به چهار ستاره پیشین آرژانتین اشاره کرد که پیش تر توپ طلا را از آن خود کرده اند.

** دیگو مارادونا، 1979
رقابت های قهرمانی 1979 جهان در ژاپن، به معنای واقعی کلمه ظهور استعدادی استثنایی را مژده داد؛ دیگو آرماندو مارادونا که با لقب پسر طلایی نزد آرژانتینی ها شناخته می شد، نخستین آرژانیتنی بود که موفق شد توپ طلای این تورنمنت را از آن خود کند؛ استعدادی که به هواداران فوتبالی، چشمه ای از آنچه در معرض ظهور و شکوفایی بود را نمایاند.
بازیکن آن روزهای تیم آرژانتینوس جونیورز، به غیر از یک بازی، در تمامی دیدارهای آلبی سلسته موفق به گلزنی شد که یکی از آنها به فینال آن تورنمنت مقابل شوروی سابق مربوط می شود.
این در حالی است که مارادونا در روند درخشش خود، توانایی های فوق العاده اش در ارسال پاس و تبحر در ضربات ایستگاهی را نیز به نمایش گذاشت.
سه سال پس از تورنمنت ژاپن، مارادونا در بزرگ ترین رویداد فوتبالی جهان یعنی جام جهانی بازی می کرد و اگرچه جام جهانی 1982 اسپانیا مطابق میل او و آرژانتین پیش نرفت اما مارادونا دست بردار نبود و در سال 1986 آلبی سلسته را به عنوان قهرمانی جام جهانی مکزیک رساند؛ تورنمنتی که در جریان آن، او 2 گل از پر حرف و حدیث ترین گل های تاریخ فوتبال را به ثمر رساند.

** خاویر ساویولا، 2001
در جریان تورنمنت جوانان سال 2001، ساویولا بدون هیچ ابهامی بهترین و درخشان ترین بازیکن بود؛ رقابت هایی که ستاره هایی بزرگ و آینده داری همچون کاکا، لاندن داناوان و رافائل فن در فارت را در خود جای داده بود.
مهاجم جیبی و کوچک اندام آلبی سلسته، آرژانتینی های میزبان را با فتح توپ و کفش طلا به وجد آورد؛ در واقع، ساویولای شگفت انگیز در مجموع 11 گل در خاک خودی برای کشورش به ثمر رساند؛ آماری که پنج گل بیشتر از آدریانو برزیلی و «جبرئیل سیسه» ای بود که با 6 گل در رتبه دوم جای گرفته بودند؛ نکته جالبتر اینکه او در جریان بازی ها 2 بار موفق به هت تریک شد که اولین مورد آن در بازی مرحله گروهی مقابل مصر و دومین بار آن در یک چهارم نهایی مقابل فرانسه به ثمر رسید.
ساویولا که با لقب روباه شناخته می شد و پیش از آن تورنمنت سابقه پوشیدن پیراهن تیم بزرگسالان آلبی سلسته را در کارنامه داشت، خیلی زود راه خود را به اروپا باز کرد و ادامه دوران فوتبالی درخشانش را در جمع غول های کاتالان و همچنین غول های خانگی یعنی ریورپلاته پیگیری کرد.

** لیونل مسی، 2005
شماره 10 لاغراندام و نحیف آرژانتینی، 9 سال پیش از آنکه در جام جهانی 2014 برزیل، توپ طلا را از آن خود کند، در تورنمنت زیر 20 ساله های جهان، عنوان برترین بازیکن تورنمنت جوانان فیفا را به خود اختصاص داده بود.
مسی کوچک با چهره ای بچگانه که دومین بازیکن جوان آرژانتین در هلند نیز محسوب می شد، با ارائه نمایشی فراتر از سنش، آلبی سلسته دوست داشتنی را به عنوان قهرمانی رساند.
اعجوبه آینده آبی اناری ها در مسیر فتح کفش طلای تورنمنت آن سال، در تمامی دیدارهای مرحله حذفی موفق به گلزنی شد که 2 گل از مجموع گل های وی که در کمال خونسردی از روی نقطه پنالتی به ثمر سید، برتری 2 بر یک مقابل نیجریه و راهیابی به فینال را برای آرژانیتینی ها تثبیت کرد.
یک سال بعد، مسی در نخستین جام جهانی خود ظاهر شد و نخستین گل خود با پیراهن بزرگسالان آلبی سلسته را در پیروزی پر گل 6 بر صفر این تیم مقابل صربستان به ثمر رساند.

** سرخیو آگوئرو، 2007
آگوئرو با کسب عنوان قهرمانی زیر 20 ساله های جهان در سال 2005 و 2007، به نخستین آرژانتینی تبدیل شد که این جام را 2 بار بالای سر می برد.
با این حال، اگرچه مسی 2 سال پیش از آن، ستاره بلامنازع تورنمنت بود اما سند 6 دانگ رقابت های قهرمانی 2007 کانادا، متعلق به آگوئرو بود.
مهاجم آن روزهای اتلتیکو مادرید درست مثل ساویولا و مسی، با پست سر گذاشتن تورنمنتی خاطره انگیز و پرهیجان و به ثمر رساندن 6 گل شامل گل نخست بازی فینال مقابل جمهوری چک، توپ و کفش طلا را به بوینس آیرس برد.
در واقع، آگوئرو هم، همانند برندگان توپ طلای معاصر خود، از هوش و استعدادی ناب و مهار نشدنی بهره مند بود؛ استعدادی درخشان که می توانست نتیجه هر بازی را تغییر دهد.
خالی از لطف نیست که بگوییم آگوئرو یکی از خاطره انگیزترین گل های خود را در مرحله یک هشتم مقابل لهستان و به سبک و سیاق گل برگردان اسطوره فوتبال برزیل یعنی «پله» در فینال جام جهانی 1958 به ثمر رساند.
ورزشی**3991**9118**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش آلبي سلسته آرژانيتن زير 20 ساله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی‌شدن ۳ برنز بوکسورهای ایران در تورنمنت بین‌المللی قزاقستان

به گزارش قدس آنلاین تیم ملی بوکس ایران در ادامه برنامه‌های آماده‌سازی‌اش برای حضور در رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در تورنمنت بین‌المللی قرقیزستان که به میزبانی بیشکک در حال برگزاری است، حضور دارد و امروز (شنبه - یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) شش بوکسور ایران در این رقابت‌ها به روی رینگ رفتند.

پس از برگزاری مبارزه‌های مرحله یک‌چهارم نهایی این رقابت‌ها، سه بوکسور ایران (میثم قشلاقی، علی فتحی و روزبه صفری) با پیروزی برابر حریفانشان با صعود به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها، مدال برنزشان را در این تورنمنت تدارکاتی قطعی کردند.

طبق برنامه مبارزات، در وزن ۵۴ کیلوگرم مصطفی ریگی با شکست برابر «انور خودژیف» از ازبکستان بدون مدال به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد.

در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز پوریا عبدالمالکی برابر «اسلام توربایف» بوکسور میزبان باخت و از رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۷۱ کیلوگرم هم کسری طهماسبی، مقابل «الدار توردوبایف» قرقیز به روی رینگ نرفت تا با یک پیروزی که در مبارزه نخست خود کسب کرده بود، از این مسابقات کنار بکشد.

در وزن ۸۰ کیلوگرم، اما میثم قشلاقی برابر «کاراتبایف» ازبکستانی به پیروزی رسید و با صعود به مرحله نیمه‌نهایی، مدال برنزش را قطعی کرد. قشلاقی در این مرحله به مصاف بوکسور روسیه می‌رود.

در وزن ۹۲ کیلوگرم نیز علی فتحی مقابل «روشن سولیوف» ازبکستانی پیروز شد با رسیدن به نیمه‌نهایی، مدال برنزش را قطعی کرد. او در مرحله بعد با بوکسوری از کشور میزبان دیدار می‌کند.

در وزن ۹۲+ کیلوگرم هم روزبه صفری برابر «الیم بیکو» از قرقیزستان به برتری رسید تا سومین برنز ایران در این تورنمنت را قطعی کند. صفری در نیمه‌نهایی با نماینده روسیه رقابت می‌کند.

مبارزات مرحله نیمه‌نهایی این تورنمنت تدارکاتی، فردا (یکشنبه - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزار خواهد شد و سه بوکسور ایران نیز برابر حریفانشان به روی رینگ می‌روند.

علی حبیبی‌نژاد و کسری نورانی نیز دو بوکسور دیگر ایران بودند که در روز نخست از این رقابت‌ها کنار رفتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • بوکسور اسلامشهری تیم ملی به مدال نقره دست یافت
  • اعزام حسن یزدانی و کامران قاسمپور به تورنمنت رنکینگ جهانی
  • کسب دو نقره و یک برنز تیم ملی بوکس در تورنمنت قرقیزستان
  • آزمون: بازیکنان جوان پشتوانه تیم ملی هستند
  • صعود دو بوکسور ایران به فینال تورنمنت قرقیزستان/ صفری برنز گرفت
  • صعود دو بوکسور ایرانی به فینال/ صفری به مدال برنز رضایت داد
  • مازندران میزبان مسابقات تنیس رده‌های سنی دختران و پسران کشور و تور جهانی + فیلم
  • قطعی‌شدن ۳ برنز بوکسورهای ایران در تورنمنت بین‌المللی قزاقستان
  • قطعی‌شدن ۳ برنز بوکسور‌های ایران در تورنمنت بین‌المللی قزاقستان
  • قطعی‌شدن ۳ برنز بوکسورهای ایران در تورنمنت قزاقستان