Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-03-28@09:02:26 GMT

رقابت ۱۷۰۰ البرزی در جشنواره قرآنی «مدهامتان»

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۴۴۳۶

رقابت ۱۷۰۰ البرزی در جشنواره قرآنی «مدهامتان»

حجت‌الاسلام کاظم شکری، مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: ستاد عالی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور در راستای نشر، ترویج معارف قرآنی، استفاده از ابرازهای فرهنگی - هنری برای جذب و ترغیب حضور و شرکت بیشتر و بهتر نوجوانان و جوانان در فعالیت‌های قرآنی مساجد، سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مُدهامتان» را برگزار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهداف مسابقات قرآنی «مدهامتان» اعلام کرد: کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های مساجد در قالب ایجاد رقابت سالم، شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به فعالیت‌های قرآنی و ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال قرآنی از جمله اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مُدهامتان» است.
مسئول ستاد هماهنگی و نظارت بر کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد البرز استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی ـ قرآنی جهت تقویت بخش فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد و آشنایی بیش از پیش مسئولان و مردم با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های مساجد و استفاده از ظرفیت دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت تقویت بخشی فعالیت‌های قرآنی در کانون‌های مساجد را از دیگر اهداف برگزاری سیزدهمین دوره مسابقات قرآن با عنوان «مدهامتان» ذکر کرد.
شکری با بیان اینکه امسال سیزدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان روز جمعه سوم اسفندماه در مسجد حجت بن‌الحسن عسکری(عج) برگزار می‌شود، اظهار کرد: رشته‌های تخصصی قرائت، تحقیق، ترتیل، اذان و حفظ قرآن‌کریم از محورهای این دوره از جشنواره قرآنی «مدهامتان» است.

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن فعالیت های قرآنی شکری کانون مساجد مدهامتان جشنواره قرآنی ترویج معارف قرآنی قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولتمردان باید نگاه قرآنی داشته باشند

به گزارش خبرنگار مهر، اجتماع بزرگ محفل قرآنی امام حسنی‌ها امروز از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۸:۳۰ با حضور پرشور خانواده‌ها در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت در حاشیه حضورش با خانواده در این محفل قرآنی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن خداقوت به برگزار کنندگان مراسم گفت: این مراسم با استقبال زیادی مواجهه شده و ورزشگاه کاملاً پر شده است و مردم پر شور و با اشتیاق حضور پیدا کردند.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شوق فرزندانش در این محفل حاضر شده است، ادامه داد: فرزندانم دوست داشتند در این محفل قرآنی حضور یابند که الحمدالله توفیق حاصل شد و در جمع قرآنیان امام حسنی حاضر شدیم.

سخنگوی دولت اظهار داشت: قرآن در سطح جایگاهش مهجور واقع شده و آن طور که باید ما به آن توجه نمی‌کنیم ولی الحمدالله فعالیت‌های قرآنی مردمی کم نیست. درست است که چنین اجتماعی برای نخستین بار رخ داده است اما محافل قرآنی کوچک‌تر در سطح محله و جمع خوانی‌های قرآنی در ماه مبارک رمضان همیشه رواج داشته است.

بهادری جهرمی با تاکید بر اینکه دولت هم باید حامی تمام فعالیت‌های قرآنی باشد، اظهار داشت: در حوزه فعالیت‌های فرهنگی، محور و پیشران مردم هستند و دولت هم طبیعتاً باید نقش حمایتی خود را انجام دهد.

وی با اشاره به اهمیت قرآنی بودن مسؤولان گفت: اگر دولت قرار بر اسلامی بودن داشته باشد؛ دولتمردان باید نگاه قرآنی داشته باشند. اصلی ترین منبع مشخص احکام اسلام قرآن است و اگر کسی قرآن را درست نشناسد صلاحیت و توانایی مدیریت درست را ندارد.

کد خبر 6063178 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح کانون مدرسه در آذربایجان غربی
  • تمرکز برنامه های فرهنگی روی قرآن باشد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • ضرورت ایجاد بانک اطلاعات کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • دولتمردان باید نگاه قرآنی داشته باشند
  • برگزاری جشنواره خدمت کریمانه در بخش شمیل
  • ۱۱۵ دارالقرآن در استان فارس راه‌اندازی می‌شود
  • برگزاری مسابقات قرآنی بخاطر عمل به آیات الهی است