Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-03-28@20:44:09 GMT

عقب‌گرد 196 واحدی شاخص کل بورس

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۴۴۵۰

صراط:

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز شنبه 27 بهمن ماه 97 با کاهش 196 واحدی به رقم 157 هزار و 113 واحد رسید.

به گزارش فارس شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 23 واحدی عدد 29 هزار و 693 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با کاهش 317واحدی به رقم 173 هزار و 856 واحد دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاخص بازار اول اما در حالی با کاهش 280 واحدی به رقم 116 هزار و 719 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 249 واحدی عدد 308 هزار و 294 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با افزایش 12 واحدی بر روی رقم یک هزار و 948 واحد نشست.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های پالایش نفت اصفهان با 85 واحد و پتروشیمی پارس با 83 واحد و تاپیکو با 64 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی با 89 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر با 87 واحد و پتروشیمی مبین با 74 واحد کاهش ، بیشترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 442 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن یک میلیارد و 290 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 188 هزار و 656 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های فولاد کاوه جنوب کیش، حق تقدم خرید سهام تکادو، لیزینگ رازی، سیمان لار سبزوار، تولیدی و خدمات صنایع نسوز توکا، تولیدی چدن‌سازان، نیروکلر از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های ایران ارقام، سرمایه‌گذاری ساختمانی اعتماد گستر، صنعتی جام دارو، معدنی و صنعتی چادرملو و فرآورده‌های نسوز ایران متوقف شدند؛ امروز همچنین نماد معاملاتی دو شرکت مواد ویژه لیا و بانک گردشگری با توجه به تصمیم هیات پذیرش در فرابورس لغو شد.

امروز همچنین نماد معاملاتی شرکت‌های کارتن ایران و سیمان بجنورد به دلیل نوسان 20 درصدی قیمت سهام به مدت 60 دقیقه در مرحله سفارش‌گیری مجدد قرار گرفت.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد کمتر از 123 میلیون سهم فولاد خوزستان به ارزش بیش از 105 میلیارد تومان کد به کد شد؛ در معدنی و صنعتی چادرملو نیز 30 میلیون سهم به ارزش 13.5 میلیارد تومان به کدهای درون گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

براساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی معاملاتی کم حجم را در نخستین روز معاملاتی هفته جاری تجربه کرد که بازارهای جهانی در 48 ساعت گذشته شاهد رشد قابل توجه نرخ کامادیتی‌ها و همچنین نفت خام بود؛ با این همه وقوع برخی رخدادها در آمریکای جنوبی به ویژه در حوزه معدنی گروه سنگ‌آهنی‌ها را در کانون توجه قرار داده است، هرچند که خشک شدن حوضچه نقدینگی در بورس باعث شده تا جریان نقدی به سهم‌های بزرگ بازار ورودی نداشته باشد؛ در این بین سهم‌های کوچک بازار از جمله گروه‌های بسته‌بندی و کاغذ تک‌سهم‌های بازار پایه و شرکت‌های برخوردار از افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی بهانه‌ای برای حضور بورس‌بازها در تالار شیشه‌ای باشند، با این همه انتظار برای اعلام برخی اصلاحات جدید در بازار پایه باعث شده تا معامله‌گران بورس تهران، نقد بودن را بر سهامدار بودن ترجیح بیشتری دهند.

امروز گروه سیمانی‌ها با وجود تداوم تقاضا از سوی حقیقی‌ها برای جمع‌آ‌وری سهام در دامنه نوسان منفی قیمت‌ها شاهد اصلاح قیمت بود. در عین حال مواجه شدن با روزهای پایانی سال و لزوم تامین نقدینگی در کنار عرضه اولیه 1695 میلیارد تومانی امروز باعث شد تا نماگرهای بازار قرمزپوش باقی بمانند؛ هرچند که سهم‌های بازار دومی و به ویژه فرابورسی‌ها همچنان به بورس‌ بازها چراغ سبز نشان می‌دهد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شاخص کل بورس معاملات صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۴۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند

رباب وفایی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: با توجه به تعطیلات پیش رو، برخلاف انتظارات روز متعادلی را پشت سرگذاشتیم. خریدارهای خوب در منفی‌ها نشان دهنده‌ انتظارات مثبت از آینده بازار است باز گشایی ذوب و حجم معاملات بالای آن از اتفاقات خاص تابلوی امروز بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: در جریان معاملات امروز حقیقی‌ها ۱۸۲ میلیارد تومان پول وارد سهام و حق تقدم کردند و تا به اینجا تراز مثبت ۲۲۰ میلیارد تومانی در صندوق‌های درآمد ثابت ثبت کرده‌اند.

او افزود: ارزش کل معاملات امروز بازار ۱۰.۶۹۸ میلیارد تومان بوده که از این مبلغ ۴۶۴۴ میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است.  همچنین نماد‌های فارس، ذوب، بوعلی بیشترین تاثیر مثبت را بر روی نماگر کل داشتند در نهایت هم شاخص بورس امروز با رشد ۱۱ هزار و ۹۷۲ واحدی به عدد ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار واحد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۸ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • افزایش بیش از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل/ حقیقی‌ها نقدینگی تزریق بازار سهام کردند
  • شاخص کل بورس به سطح دو میلیون و ۲۶۰ هزار واحد رسید
  • رشد ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۸ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • خروج ۶۱ میلیارد تومانی نقدینگی حقیقی‌های بازار سهام در روز منفی شاخص کل بورس
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در سومین روز کاری ۱۴۰۳
  • سرریز سرمایه حقیقی به بورس؛ پیش بینی بازار سهام
  • بورس امروز ۷ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار