Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسنی بندپی گفت: تا ۱۰ روز آینده کمیته فرعی برای بررسی بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام راحل تا عوارضی تهران تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «انوشیروان محسنی بندپی» امروز شنبه 27 بهمن در حاشیه جلسه کارگروه کاهش آلودگی استان تهران با اشاره به بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام (ره) گفت: خوشبختانه در خصوص تخصیص اعتبار برای رفع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام (ره) مشکلی نداریم بلکه دغدغه ما در حال حاضر این است که با رفع آلایندگی کانون های تولید بو، بوی نامطبوع این مسیر تا چه اندازه کاهش پیدا می کنند و مشاوران و صاحبان صنایع چه اقداماتی را برای رفع این مشکل اتخاذ خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار تهران بیان کرد: در مجموع 28 جهت بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام تا عوارضی تهران شناسایی شده است. این کانون ها شامل صنایع آلاینده مانند گاوداری های موجود در این مسیر، صنایع لبنی، دامداری ها، کشتارگاه ها و فاضلاب شهرستان های واوان، اسلامشهر، رباط کریم و پسماندهای آرادکوه می شود.

 

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور 70 میلیارد تومان اعتبار برای رفع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام (ره) اختصاص داده شده است، تصریح کرد: در صورتی که صاحبان صنایع این اعتبار را در راستای بهینه سازی، کاهش آلایندگی و نوسازی روش های تصفیه فاضلاب و تولید بیوگاز هزینه کنند ما در پرداخت تسهیلات به آنها مشکلی نخواهیم داشت.

 

بندپی در ادامه تصریح کرد: بنابراین برای عملیاتی کردن اقدامات اتخاذ شده جهت رفع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام راحل تا 10 روز آینده کمیته فرعی متشکل از صاحبان صنایع و محققان محیط زیست کشور تشکیل می دهیم تا بتوانیم با بررسی و مطالعات صورت گرفته در خصوص منشأ تولید این بوی نامطبوع اقدامات لازم را در خصوص چگونگی رفع مشکل محیط زیستی این کانون های آلاینده انجام دهیم.

 

استاندار تهران تصریح کرد: شرکت آب و فاضلاب کشور یک مدول تصفیه خانه راه اندازی و به بهره برداری رسانده است و مدول دوم در حال کار کردن است و اعتبارات دولتی برای تصفیه فاضلاب شهرستان هایی مانند واوان، اسلامشهر و رباط کریم لحاظ شده است و این اعتبارات اختصاص یافته ارتباطی به 70 میلیارد تومان جهت برطرف کردن بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام راحل ندارد.

 

وی افزود: حدود 200 الی 300 میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب شهرستان های اسلامشهر، واوان، بهارستان و رباط کریم در نظر گرفته شده است و تاکنون بخشی از این سیستم تصفیه خانه راه اندازی شده است و پساب اش طبق استانداردهای سازمان جهانی بهداشت و محیط زیست کشور وارد محیط می شود.

 

وی گفت: در صورتی که عزم و اراده صاحبان صنایع در رفع بوی نامطبوع اطراف فرودگاه امام (ره) جدی باشد و ما بتوانیم حفظ مسئولیت این افراد را در کنار فعالیت های اقتصادی تقویت کنیم می توانیم شرایطی را فراهم کنیم که تا تابستان سال آینده بوی نامطبوع در مسیر فرودگاه امام راحل رفع شود.

 

استاندار تهران با بیان اینکه مشکل اصلی عدم همکاری دستگاه های مربوطه است،  تصریح کرد: این دستگاه ها باید در عمل اقدامات انجام شده را به ما ارایه دهند لذا درخواست ما از صاحبان بنگاه های اقتصادی این است که پای کار بیایند. برخی از دستگاه ها مشکلات اقتصادی ندارند، فقط باید بپذیرند که بخشی از منابع و سود خود را برای تصفیه فاضلاب و ارتقا و بهینه کردن پایش آلایندگی واحدهای خود در نظر بگیرند، بنابراین ما بیشتر با مشاوره، گفت و گو و راهنمایی پیش می رویم و دولت هم تا جایی که امکان دارد حمایت های خود را خواهد کرد و در صورتی که اقدامات صاحبان صنایع کارساز نباشد، برخوردهای نظارتی به قوت خود باقی است.

 

وی اظهار کرد: قول می دهیم وظایف و مسئولیتی که مربوط به دولت است را کاملا انجام دهیم و وظایفی که مربوط به بنگاه های اقتصادی است با دستگاه های مربوطه همکاری های لازم را داشته باشند.

 

بندپی اظهار کرد: همچنین بخشی از حل این مشکلات مربوط به شهرداری است. مسئله آرادکوه نباید فراموش کنیم، ناگفته نماند که دفع پسماند زباله های خانگی و بیمارستانی به صورت علمی صورت نمی گیرد لذا برای این مسئله نیز باید یک فکر اساسی اتخاذ شود.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: 22 بهمن راهپیمایی22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن حادثه تروریستی وزیر ارشاد حمله تروریستی نماز جمعه فاطمیه ایام فاطمیه کرمان بنگاه های اقتصادی محسنی بندپی استاندار تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ، وحید اسکندری با اشاره به اینکه اولین کاروان حج عمره مفرده پس از ۹ سال وقفه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ راهی سفر حج می‌شود گفت: این کاروان ۸۵ نفره با پروازی از فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران به سفر معنوی حج عمره می‌روند.
وی همچنین با اشاره به اینکه ۵ کاروان حج تمتع نیز از گیلان سوم خرداد به عربستان اعزام می‌شوند افزود: ۲ کاروان ۹۵ نفره، یک کاروان ۱۲۰ نفره، یک کاروان ۱۳۵ نفره از فرودگاه سردار جنگل رشت و یک کاروان ۱۸۵ نفر هم هفتم خرداد از فرودگاه امام خمینی تهران به سفر حج تمتع می‌روند.

دیگر خبرها

  • اخلاص امام راحل(ره) بزرگ‌ترین پشتوانه کمیته امداد است
  • ایران اسلامی رسالت جهانی دارد/تربیت جوانان خداجوی آخر زمانی
  • تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل
  • اعزام اولین کاروان سفر عمره مفرده از گیلان
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران
  • برقراری پروازهای عسلویه اراک عسلویه از اول ازدیبهشت
  • آغاز بررسی جزئیات تشکیل «سپند» در مجلس؛ سپند چیست؟
  • فیلم/ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره)
  • کارگروه گیاهان دارویی و محصولات کم‌آب‌بر در دشتستان تشکیل می‌شود