Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت-ایرنا-«محمدجلال فیروزنیا» سفیر ایران در بیروت تاکید کرد که سیاست جمهوری اسلامی ایران در لبنان بر حمایت از مقاومت و وحدت ملی لبنان و ارتباط سازنده با همه طرف های سیاسی در این کشور مبتنی است.

به گزارش ایرنا، وی در مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی که به همت جنبش امل در لبنان برگزار شد، ابراز امیدواری کرد که همکاری های رسمی بین ایران و دولت لبنان در برهه پیش رو افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فیروزنیا با اشاره به سفیر اخیر «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران به لبنان گفت:ما در جریان این سفر آمادگی خود را برای همکاری های دوجانبه با لبنان در همه زمینه های اقتصادی، تجاری، عمرانی، توسعه ای، علمی و دفاعی اعلام کردیم.
سفیر ایران در بخش دیگر سخنانش با تقدیر از جنبش امل بویژه «نبیه بری» رئیس آن به دلیل برگزاری مراسم سالگرد پیروزی انقلاب گفت: جرقه نخست انقلاب اسلامی در ایران در زمانی توسط امام خمینی (ره) زده شد که جناب امام موسی صدر از قم به لبنان آمده بود تا نهضت فراگیر خود را شروع کند و امید را در دل محرومان و مظلومان لبنان زنده کند.
فیروزنیا حضور امام موسی صدر در لبنان را دلیل و نمادی از ارتباط تاریخی و فرهنگی عمیق دو ملت ایران و لبنان و عامل مودت و دوستی بین آنها در طول دهه های اخیر دانست.
وی با بیان خاطرات خود از روزهای انقلاب گفت: من از سال های پیش از پیروزی انقلاب از مقلدان و هوداران امام خمینی و همزمان از دوستداران امام موسی صدر بودم. از آنجایی که متولد شهر قم بودم، فرصتی شد که از قبل از انقلاب با امام موسی صدر و فعالیت ها و تجربه ایشان در لبنان آشنا شوم.
سفیر ایران با اشاره به تجربه حضور امام موسی صدر در لبنان و خدمات او، تاکید کرد که اقدامات او از همان ابتدای حضورش در لبنان مایه افتخار و عزت دو ملت بوده است.
فیروزنیا همچنین یادآور شد که حضور شهید مصطفی چمران همراه با امام موسی صدر در لبنان پیش از انقلاب اسلامی و سپس بازگشت او به ایران پس از انقلاب و حضور در جبهه های جنگ تحمیلی و شهادتش دلیل دیگری از ارتباط محکم بین دو ملت ایران و لبنان است.
سفیر ایران در بیروت تاکید کرد که امنیت کنونی لبنان در حالی که منطقه گرفتار هرج و مرج و ناامنی است، به دلیل وحدت و اراده آزاد ملت لبنان و از طریق معادله طلایی «ارتش، ملت و مقاومت» محقق شده است.
وی نبیه بری رئیس مجلس و رهبر جنبش امل و سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله را به دلیل نقش آفرینی در همبستگی ملی و دفاع از حاکمیت و امنیت و ثبات لبنان ستود.
در این مراسم، شخصیت هایی از جنبش امل حضور داشتند.
خاورم**2054

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیاسی لبنان ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقیر فرح توسط محمدرضا شاه در مقابل دوربین / روایت تلخ مقامات پهلوی از واگذاری بحرین / روش آموزشی بی‌نظیر امام موسی صدر / ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

تحقیر فرح توسط محمدرضا شاه در مقابل دوربین

ویدیویی از یک مصاحبه بین المللی محمدرضا پهلوی را می‌بینید که در زمان پخش بین المللی نیز انعکاس وسیعی داشت. در این مصاحبه محمدرضا پهلوی فرح را شایسته جانشینی‌اش نمی‌داند و او را تحقیر می‌کند که باعث شوکه شدن فرح می‌شود. این فیلم را به همراه ترجمه در تابناک می‌بینید. 

 

 

روایت تلخ مقامات پهلوی از واگذاری بحرین

شماری از مقامات پهلوی روایتی تکان دهنده و تلخ از واگذاری بحرین و پذیرش استقلال استان چهاردهم ایران توسط محمدرضا شاه را مطرح کردند. آنچه رخ داده در این ویدیو می‌بینید. 

 

روش آموزشی بی‌نظیر امام موسی صدر

امام موسی صدر برای آموزش روش خاصی داشت. به گفته یکی از شاگردانش در دوران که مدرسه دینی تدریس می‌کرد، او یک ساعت و نیم درباره یک شاخه گل رز برای دانش آموزان صحبت کرده است. روش تشویق دختران به حجاب که منجر به گرایش بسیاری از دختران لبنان به حجاب شد نیز منحصر به فرد بود. این روحانی در مواجهه با سیگار کشیدن کودکش نیز روشی غیرمنتظره در پیش گرفته بود که از قضا کار کرده بود. این روایت‌ها را یک جا در تابناک می‌بینید. 

 

 

ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین

هرچند پس از آغاز جنگ جهانی دوم در ۹ شهریور ۱۳۱۸ برابر با اول سپتامبر ۱۹۳۹، ایران بی‌طرفی خود را اعلام کرد، روابط نزدیک رضاشاه با آدولف هیتلر و تحرکات آلمانی‌ها و اتریشی‌ها در شمال و جنوب ایران از نظر متفقین پنهان نماند و در نهایت ایران اشغال شد تا شاهراه انتقال کمک‌های آمریکا به روسیه برای مقابله با آلمان شود. بخشی از تصاویری که متفقین در سال ۱۳۲۳ از ایران تحت اشغال ثبت کرده‌اند را در تابناک می‌بینید.  

دیگر خبرها

  • تحقیر فرح توسط محمدرضا شاه در مقابل دوربین / روایت تلخ مقامات پهلوی از واگذاری بحرین / روش آموزشی بی‌نظیر امام موسی صدر / ایران تحت اشغال به روایت تصاویر متفقین
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه گفتگو کردند
  • نخست وزیر گرجستان: به دنبال توسعه روابط با ایران هستیم
  • وزرای خارجه ایران و الجزایر درباره تحولات منطقه‌ گفت‌وگو کردند
  • آمادگی ایران برای ارتقای روابط با الجزایر
  • تنش در روابط پاریس - باکو
  • نگاهی به روابط رژیم پهلوی و رژیم صهیونیستی/ آنها چگونه حافظ منافع اسرائیل بودند؟ + عکس ها
  • امام موسی صدر و سیدحسن نصرالله مایه افتخار جهان اسلام هستند
  • فرانسه سفیر خود را از باکو فراخواند
  • فرانسه سفیر خود را از جمهوری آذربایجان فراخواند