Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت‌های کشتی‌رانی در سوئد به تازگی اعلام کرده‌اند که تا سال ۲۰۴۵ میلادی به طور کامل سوخت‌های فسیلی را کنار خواهند گذاشت.

به گزارش ایسنا، با توجه به افزایش اهمیت حفاظت از محیط زیست و مقابله با گرمایش زمین و کاهش میزان انتشار گازهای آلاینده به جو زمین، اقدامات بسیاری از سوی شرکت‌های مختلف صورت پذیرفته است که از مهم‌ترین آنها می‌توان به تلاش برای کنار گذاشتن سوخت‌های فسیلی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش بود که خبری مبنی بر خداحافظی بزرگترین شرکت کشتیرانی در جهان، مرسک دانمارک، با سوخت‌های فسیلی تا سال ۲۰۵۰ میلادی در رسانه‌ها منتشر شده بود و حالا به نظر می‌رسد که سوئد نیز به عنوان یکی دیگر از کشورهای منطقه شمال اروپا و اسکاندیناوی تصمیم گرفته است که تا سال ۲۰۴۵ میلادی به طور کامل سوخت‌های فسیلی را کنار بگذارد و بدین ترتیب سهم خود را در راستای حفاظت از محیط زیست ایفا کند.

سوئد همچنین تلاش‌های بسیاری برای کاهش آلودگی هوا و استفاده روزافزون از وسایل نقلیه و خودروهای برقی و الکتریکی کرده است و هم‌اکنون یکی از کشورهای پیشگام در راستای توسعه و گسترش خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست به شمار می‌رود.

این کشور همچنین در سند راهبری و برنامه‌های چشم‌انداز سال‌های آینده خود از کاهش ۷۰ درصدی انتشار گازهای آلاینده، سمی و خطرناک به جو زمین خبر داده است که مقدار زیادی از آن توسط برقی سازی سیستم حمل و نقل عمومی و شهری صورت خواهد گرفت و بخش اعظمی از آن نیز توسط شرکت‌ها و کارخانه‌های بزرگ فعال در این کشور ایفا خواهد شد.

بر اساس گزارش وب سایت treehugger، بدین ترتیب سوئد اعلام کرده است که تا سال ۲۰۴۵ میلادی شرکت‌های کشتیرانی و بزرگ در زمینه حمل و نقل به صفر می‌رسد.

شرکت کشتی‌رانی مرسک مستقر در دانمارک که هم اکنون ۲۰ درصد از مجموع کل ترافیک دریایی جهان را به خود اختصاص داده است، پیش‌تر با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرده بود تا سال ۲۰۳۰ میلادی تمایل دارد پیشرانه‌های تولیدکننده کربن دی اکسید را کنار گذاشته و بجای آن از سوخت‌های پاک و تجدیدپذیر برای کشتی‌های حامل کانتینر استفاده خواهد کرد.

به گفته بسیاری از کارشناسان، از آنجایی که ۳ درصد از گازهای آلاینده در جهان به کشتی‌های این شرکت که با بهره‌گیری از سوخت‌های فسیلی حرکت می‌کنند، تعلق دارد بنابراین به نظر می‌رسد تنها راهی که برای هدف کاهش آلایندگی جو زمین و حذف تولید کربن دی اکسید وجود دارد، روی آوردن این شرکت‌های عظیم به سمت و سوی سوخت‌های پاک و تجدیدپذیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سوخت فسیلی سوئد کشتیرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه

وزیر خارجه سوئد خواستار تحریم ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه و ممنوعیت گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) این کشور به تلافی جنگ در اوکراین شد.

به گزارش ایسنا به نقل از اویل پرایس، توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد، هنگام ورود به نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ گفت: تصویب بسته چهاردهم تحریم‌ها، یکی از مهم‌ترین موارد است. ما می‌خواهیم که این بسته، شامل ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی و اقداماتی برای محدود کردن ناوگان نفتکش‌های سایه روسیه باشد.

اتحادیه اروپا به تازگی مذاکرات خود را در خصوص بسته چهاردهم تحریم‌ها آغاز کرده است و انتظار نمی‌رود به این زودی، این بسته را تصویب کند.

کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در مورد ممنوعیت واردات ال‌ان‌جی روسیه، اختلاف نظر دارند. سوئد و کشور‌های حوزه بالتیک برای اعمال این ممنوعیت فشار می‌آورند، اما سایر کشور‌های عضو و رگولاتور انرژی اتحادیه اروپا می‌گویند اروپا، وابستگی بیشتری به ال‌ان‌جی روسیه پیدا کرده و قادر به ممنوعیت فوری آن نیست.

آژانس همکاری رگولاتور‌های انرژی اتحادیه اروپا (ACER)، هفته گذشته در گزارشی اعلام کرد اتحادیه اروپا باید در تلاش‌های خود برای حذف ال‌ان‌جی روسیه مراقب باشد، زیرا باید از امنیت تامین گاز خود محافظت کند.

از آنجایی که اتحادیه اروپا قصد دارد تا سال ۲۰۲۷، به وابستگی خود به سوخت‌های فسیلی روسیه به طور کامل پایان دهد، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید در گام‌های تدریجی صورت گرفته و با ممنوعیت واردات محموله‌های تک ال‌ان‌جی روسیه آغاز شود.

رگولاتور اتحادیه اروپا گفت: در حالی که چنین اقداماتی ممکن است کاهش وابستگی به گاز روسیه را هدف قرار دهد، مهم است که توجه داشته باشیم، حجم قابل توجهی گاز، تحت قرارداد‌های بلندمدت ال‌ان‌جی که قبل از حمله روسیه به اوکراین منعقد شده اند، خریداری شده است. بنابراین، کاهش واردات ال‌ان‌جی روسیه باید با احتیاط انجام شود، به خصوص با توجه به این که قرارداد ترانزیت گاز روسیه به اروپا از طریق خاک اوکراین، در پایان سال ۲۰۲۴ منقضی می‌شود.

دیگر خبرها

  • انقلاب چین در صنعت ترانزیت: ارتقای بازدهی موتور دیزلی به بالای ۵۳ درصد
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال
  • غرور تیلور اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند | کامران قاسمپور از پس این کشتی‌گیر بر می آید
  • تیلور غرورش اجازه نمی‌دهد خداحافظی کند
  • بهره برداری از ۱۱ جایگاه سوخت کوچک مقیاس تا پایان تابستان امسال
  • کاوشگر بین ستاره ای پس از ۵ ماه با زمین تماس گرفت
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • بهره‌برداری از ۱۱ جایگاه سوخت تا پایان تابستان امسال در تهران
  • اسلامی: ارزش سوخت فسیلی صرفه‌جویی شده در نیروگاه بوشهر ۸ میلیارد دلار است
  • خداحافظی تلخ جیدن کاکس آمریکایی از دنیای کشتی + ویدئو