Web Analytics Made Easy - Statcounter

خامسان با انتقاد از اینکه سهم دانشگاه بیرجند و خراسان جنوبی از اعتبارات متوازن صفر است، گفت: باید از محل اعتبارات متوازن جاذبه های دانشگاه های خراسان جنوبی را حفظ کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «احمد خامسان» امروز (27 بهمن) در ششمین شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: تمام دانشگاه های سراسر کشور از محل اعتبارات طرح متوارن مبالغ بسیار دریافت می کنند و سهم دانشگاه بیرجند و استان خراسان جنوبی از این اعتبارات صفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشگاه بیرجند با تاکید بر اینکه بحث آموزش عالی به تثبیت جمعیت در منطقه کمک می‌کند، افزود: در دانشگاه بیرجند 12 هزار دانشجو مشغول تحصیل هستند و اگر به این شکل با سیستم آموزش عالی استان برخورد شود در بحث رقابتی بین دانشگاه های کشور روز به روز اُفت خواهیم کرد و رقبای ما گسترش خواهند کرد.

 

خامسان با بیان اینکه دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان 34 میلیارد تومان از محل اعتبارات طرح توازن دریافت کردند، ادامه داد: همچنین دانشگاه فردوسی مشهد 10 میلیارد تومان از محل این اعتبارات جذب کرده است.

 

وی با بیان اینکه بی توجهی به موسسات آموزشی استان موجب تقویت امکانات دانشگاه ها دیگر می شود، عنوان کرد: اما متاسفانه روز به روز جاذبه جذذب دانشگاه های استان کم خواهد شد لذا درخواست است از محل اعتبارات متوازن جاذبه های دانشگاه های خراسان جنوبی را حفظ کنیم.

 

رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: در حال حاضر 15 هزار جمعیت دانشجوی دانشگاه بیرجند به حدود 12 هزار دانشجو کاهش یافته است و در آینده با این روند بیشتر کاهش خواهد یافت.

 

خامسان به سرانه دانشجوی در استان اشاره و گفت: وقتی در خراسان جنوبی به تقویت و دانشگاه بیرجند توجه نمی شود چگونه می توان از بودجه دانشگاه در سطح وزارت و سازمان برنامه و بودجه دفاع کنم؟

 

به گفته وی اگر اعتباری به دانشگاه اختصاص نمی یابد حداقل مبلغی که کسر می شود را به دانشگاه برگردانده شود.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن حادثه تروریستی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه فاطمیه ایام فاطمیه حمله تروریستی اصفهان کاهش دانشجو اعتبارات متوازن رئیس دانشگاه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر لزوم تقویت هنرستان‌ها بر اساس زیست بوم استان، گفت: دانشگاه‌ها نیرو‌های متخصص مورد نیاز استان را تربیت کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، محمد رضا حسین نژاد استاندار خراسان شمالی امروز در آیین افتتاح نمایشگاه معرفی مشاغل اظهار کرد: تقویت هنرستان‌ها متناسب با زیست بوم استان ضروری است تا علم و مهارت جوانان در مسیر توسعه استان قرار گیرد.

وی وجود ۹۲ هنرستان در خراسان شمالی با ۱۴ هزار دانش آموز را مورد توجه قرار داد و افزود: تولید با دستان توانمند کسانی امکان پذیر خواهد بود که دانش لازم را داشته باشند و دولت هم در بخش تجهیزات به افراد دارای مهارت کمک خواهد کرد.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه استان در بخش‌های تولید فرش و پرورش اسب پتانسیل‌های قابل توجهی دارد، گفت: تربیت و پرورش نیرو‌های غنی و اثرگذار در تولید توسط هنرستان‌ها و هنرجویان اجرایی شود.

حسین نژاد با تاکید بر اینکه متناسب با نیاز استان باید هنرجو تربیت شود، خاطرنشان کرد: هنرستان‌ها و دانشگاه‌ها باید متناسب با نیازها، نیروی انسانی را تربیت کنند.

وی اظهار داشت: با تاکید در جلسات شورای آموزش و پرورش استان و سفر رئیس جمهور و تصویب ایجاد ۸ هنرستان، در مسیر عملیاتی شدن جهش تولید گام‌های موثری را خواهیم برداشت.

دیگر خبرها

  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • روند تخصیص اعتبارات باندهای دوم خراسان‌جنوبی شتاب می‌گیرد
  • لزوم تربیت نیروی متخصص مورد نیاز خراسان شمالی توسط دانشگاه‌ها
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • ۲۳۰۰ قطعه زمین ویژه‌ طرح جوانی جمعیت در بیرجند آماده واگذاری است
  • ۴۹ درصد تسهیلات تبصره ۱۸ در خراسان جنوبی جذب شد
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است
  • صفحه نخست روزنامه خراسان جنوبی - دوشنبه ۳ اردیبهشت