Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-03-28@12:31:23 GMT

آیا بنجامین ویلیامز، دژاگه را اخراج می‌کرد؟

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۴۷۶۰

آیا بنجامین ویلیامز، دژاگه را اخراج می‌کرد؟

استقلالی ها معتقدند دژاگه به خاطر خوشحالی پس از گلش باید کارت زرد می‌گرفت؛ قانون داوری و پیش‌آمدهای این چنینی در فوتبال اروپا راجع به صحنه جنجالی بازی دیروز چه می‌گویند؟

به گزارش "ورزش سه"، پیروزی تراکتور مقابل استقلال در حالی رقم خورد که در ابتدا به نظر می رسید اشکان خورشیدی تاثیر چندانی در این نتیجه ندارد اما صحبت های وینفرد شفر در نشست خبری باعث شد تا استقلالی ها بار دیگر به داور معترض شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شفر در میان خبرنگاران گفت: در همه جای دنیا، وقتی بازیکن وارد قسمت هواداران می‌شود، باید کارت زرد بگیرد. اگر بازیکن ما هم چنین کاری کند و کارت زرد بگیرد، درست است. دژاگه به سمت قسمت هواداران رفت و هواداران به سمت او نیامدند. نمی‌خواهم درباره داوری منفی صحبت کنم. شاید آن صحنه را ندید. بعد از بازی هم عذرخواهی کرد و مسئله‌ای نیست.

 

وقتی کاستا اخراج شد

 

پس از صحبت های سرمربی آلمانی تیم استقلال، موجی در شبکه های اجتماعی علیه داور مسابقه به وجود آمد و هواداران تیم استقلال با مثال هایی از این دست، روی ادعای شفر صحه گذاشتند. آن ها ویدئوی خوشحالی پس از گل دیگو کاستا مقابل ختافه را به صورت گسترده بازنشر کردند و از اخراج این بازیکن در آن صحنه نوشتند.

 

 

در شرایطی که بازهم تصور میشد داور مرتکب اشتباهی بزرگ شده، مثال هایی در نقض صحبت های شفر نیز در رسانه ها منتشر شد که البته متعدد نیز بودند و همچنین می توان مثال های دیگری نیز برای آن به دست آورد. در بازی همین هفته رئال مادرید و آژاکس، حکیم زیاش گلزن تیم هلندی به سمت هواداران رفت و خوشحالی پس از گلش را با آن ها تقسیم کرد. او نیز همچون دژاگه کاملا به قسمت هواداران رفت اما دامیر اسکومینا کارت زردی به زیاش نشان نداد.

 

بنجامین ویلیامز دژاگه را اخراج می کرد؟

 

4 سال قبل در جام ملت های آسیا، ایران و عراق در دیداری حساس و سرنوشت ساز به مصاف هم رفتند. این بازی در مرحله یک چهارم نهایی برگزار می شد و تیم ایران موفق شد با گل دقایق پایانی مرتضی پورعلی گنجی تعداد گل هایش را به عدد 2 رسانده و از شکست فرار کند. پورعلی گنجی جوان پس از گل به سمت طرفداران ایرانی دوید و گلش را با آن ها تقسیم کرد و حتی شدت خوشحالی اش به قدری بود که رنگ پیراهن او به نوعی تغییر پیدا کرد، اما حتی داور سخت گیر استرالیایی هم مدافع تیم ملی را اخراج نکرد!

 

 

قانون در این باره چه می‌گوید؟

 

می توان برای این صحنه 1000 مورد از فوتبال اروپا آورد که در راستای ادعای استقلالی ها یا در جهت تصمیم داور باشد اما چیزی که باید به آن اتکا کرد، قانون فیفا است. فیفا در این باره می گوید:


خروج از زمین برای شادی گل، مستحق دریافت جریمه نیست اما بازیکن باید در کمترین زمان ممکن به زمین برگردد.

 

مواردی که بازیکن باید کارت بگیرد:


- بالا رفتن از فنس جدا کننده زمین
-گرفتن ژست تحریک کننده یا توهین آمیز
- پوشاندن سر یا صورت با ماسک یا چیزهای مشابه
- درآوردن پیراهن یا پوشاندن سر با پیراهن

-تاخیر در شروع دوباره بازی

داوران باید بازیکنی که باعث تاخیر در شروع دوباره بازی می شوند را با کارت جریمه کنند.

 

 

حالا با تمام این تفاسیر این را هم باید در نظر گرفت که این بازی در حضور 80 هزار هوادار برگزار می شد و فوتبال دوستان این را هم باید در نظر بگیرند. چند سال پیش در بازی تراکتورسازی و نفت، فغانی آندرانیک تیموریان را به خاطر تاخیر در شروع بازی جریمه کرد و آندو در ادامه یک کارت زرد دیگر هم گرفت و اخراج شد اما پس از آن فغانی به شدت تحت فشار و تهدید قرار گرفت و تا همین سال قبل نیز هیچ وقت به تبریز نرفت! اکنون با توضیحات مفصلی که ارائه شد، این طرفداران فوتبال هستند که باید تصمیم نهایی را بگیرند؛ آیا دژاگه باید اخراج می شد؟

 

 

نظر کارشناسان داوری:


سعید مظفری زاده: به هیچ عنوان حرکت اشکان دژاگه اخطار نداشت. بازیکن زمانی اخطار می‌گیرد که از فنس های کنار زمین بالا برود؛ وگرنه اینکه برای شادی گل به سمت تماشاگران برود، اخطاری در قانون پیش بینی نشده است. در لیگ برتر انگلیس هم بارها شاهد بودیم که بازیکنان سمت تماشاگران می‌روند و با آنها دست می‌دهند.


داوود رفعتی: دژاگه در صحنه شادی گل حرکت نادرستی انجام نداد که باعث تحریک تماشاگران شده باشد و کاملا رفتاری عادی داشت که نمی تواند باعث دریافت کارت زرد شود. در مسابقه لهستان و سنگال در جام جهانی هم بازیکن لهستان چنین حرکتی را انجام می دهد اما می بینیم که جریمه نمی شود.


ابراهیم میرزابیگی: وقتی یک بازیکن بعد از گل حرکت تحریک آمیزی انجام بدهد، پیراهنش را در بیاورد و یا از فنس ها بالا برود باید کارت زرد دریافت کند.


نوید مظفری: اگر بازیکن از فنس بالا رود، کارت زرد می‌گیرد که این صحنه شامل چنین اتفاقی نبود.


حیدر سلیمانی: در قانون آمده، اگر بازیکن از فنس یا نرده های دور زمین بالا برود، حتما باید اخطار بگیرد. ورزشگاه یادگار امام پله دارد و دژاگه هم از پله ها بالا رفته است. در قانون چنین چیزی نیامده است که در صورت بالا رفتن از پله جریمه ای صورت بگیرد. فکر می کنم نمونه مشابهی در ورزشگاههای خارجی نداشته باشیم.

تراکتورسازی تبریز بنجامین ویلیامز (استرالیا) داوران اشکان دژاگه

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: تراکتورسازی تبریز داوران اشکان دژاگه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدافع پرسپولیسی، از بازی بعد محروم شد

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران توانست به لطف گل ثانیه‌های پایانی مهدی قایدی، نیمه اول را با پیروزی یک بر صفر به رختکن برود تا بالاخره قفل دروازه میزبان روی یک موقعیت باز شود.

پیش از به ثمر رسیدن گل قایدی و در دقیقه ۳۹ بود که ترکمنستان به روی دروازه ایران خطرساز شد. بازیکن میزبان در پشت محوطه جریمه یک توپ را دریافت کرد و سپس به سمت دروازه ایران پیش رفت که با خطای کنعانی زگان روی زمین افتاد.

پس از این صحنه نیز داور بلافاصله دست به جیب شد و مدافع تیم ملی را با کارت زرد جریمه کرد. در شرایطی که کنعانی زادگان به این تصمیم داور تایلندی به شدت معترض بود، اعتقاد داشت که خطایی مرتکب نشده اما همین صحنه و کارت زردی که قاضی میدان از جیب خارج کرد، منجر به محرومیت او شد.

کنعانی زادگان پیش از این و در دیدار برابر تیم ملی ازبکستان یک کارت زرد گرفته بود، بدین ترتیب دو اخطاره شد و بازی پنجم از مرحله گروهی که قرار است در تاریخ هفدهم خرداد مقابل هنگ کنگ برگزار شود را از دست داد.

دیگر خبرها

  • انتظارات از خیبر بالاست/ بازیکن باید بداند کجا بازی می‌کند
  • مهاجری: با بازیکن خاطی شدیدا برخورد می‌کنم!
  • رقابت با بزرگان اروپا؛ بارسلونا به دنبال جذب نیکو ویلیامز
  • مدافع تیم ملی فوتبال ایران دیدار با هنگ کنگ را از دست داد
  • مدافع پرسپولیسی، از بازی بعد محروم شد
  • فلسطین و برد روحیه‌بخش در مقدماتی جام جهانی
  • اسامی محرومان هفته بیست و پنجم لیگ یک فوتبال
  • توفانی که باعث اخراج ۸ پرسپولیسی شد
  • مرحله دوم اخراج پناهجویان افغانستانی از پاکستان
  • پاکستان مرحله جدید اخراج پناهجویان افغان را شروع می‌کند