Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@04:35:56 GMT

عادت های نادرستی که دشمن زیبایی ناخن ها هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۴۷۷۴

عادت های نادرستی که دشمن زیبایی ناخن ها هستند

رکنا: ناخن‌ها اعضای آسیب پذیر بدن هستند و نیاز به مراقبت دارند، که البته مراقبت از آن‌ها نیازمند کنار گذاشتن برخی عادات نادرست در زندگی است.

 در اینجا ۵ عادت نادرست که سلامتی ناخن‌ها را دچار آسیب می‌کند، بیشتر معرفی شده است:

بریدن یا کوتاه کردن کوتیکول ناخن: کوتیکول یا قاعده ناخن، همان پوست بسیار نازک و بخشی از پوست و ناخن است که دائماً در حال رشد بوده و به عنوان محافظ ناخن‌ها در برابر نفوذ باکتری‌ها عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر شما جزو افرادی هستید که به منظور بلندتر دیده شدن ناخن‌هایتان اقدام به بریدن و کوتاه کردن کوتیکول می‌کنید، بدانید که به آن‌ها آسیب می‌زنید. توصیه بر این است که کوتاه کردن کوتیکول را به برخی موقعیت‌های خاص اختصاص دهید و هر روز به کوتیکول ناخن‌ها کرم مرطوب کننده بزنید تا مرطوب بماند. هر چه این پوست نازک مرطوب‌تر باشد، ناخن‌ها استحکام بیشتری خواهند داشت.

نگه داشتن ناخن‌ها به مدت طولانی در آب: شستن زیاد دست‌ها باعث می‌شود ناخن‌ها حساس و آسیب پذیر شوند. اگر شغل یا سبک زندگی مجبورتان می‌کند روزانه چندین بار دست‌های خود را خیس کنید، حتماً چندین بار نیز کرم به دست‌ها و ناخن‌ها بزنید. کرم‌های مخصوص ناخن، آن‌ها را برای ۳ تا ۴ بار شستشو مقاوم می‌کنند. به جای صابون زدن دست‌ها، از ژل‌های شستشو استفاده کنید.

استفاده از ترکیبات شیمیایی: تماس مستقیم و مدام با شوینده‌ها و محصولات شیمیایی باعث آسیب پذیری و شکنندگی ناخن‌ها می‌شود و از رشد درست آن‌ها جلوگیری می‌کند. نباید فراموش کنید که ناخن‌ها ضمیمه پوست هستند. هر آنچه به پوست آسیب می‌زند، ناخن‌ها را نیز بی‌نصیب نمی‌گذارد. هنگام نظافت خانه، باغبانی و به طور کلی استفاده از شوینده‌ها و محصولات شیمیایی، حتماً از دستکش استفاده کنید.

رژیم‌های لاغری سفت و سخت: افرادی که به مدت ۲ یا ۳ ماه رژیم‌های لاغری سخت می‌گیرند، تأثیر آن را روی ناخن‌هایشان ملاحظه خواهند کرد. این نوع رژیم‌ها، ناخن‌ها را نرم و شکننده می‌کنند که علامت کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی مورد نیاز سلامت ناخن‌ها است. واقعیت این است که ناخن‌ها نیز برای زیبا و سالم بودن نیاز به همان مواد مورد نیاز موها دارند. توصیه‌ها بر این است که برنامه غذایی متنوع و متعادلی داشته باشید. استفاده از غذاهای دریایی برای جذب مواد مغذی مورد نیاز ناخن‌ها لازم است. تخم مرغ ویتامین ب ۵ بدن را تأمین می‌کند و ماهی برای جذب اسیدهای چرب ضروری از اهمیت بالایی برخوردار است.

سیگار کشیدن: مصرف دخانیات علاوه بر زرد کردن ناخن‌ها در کار خون رسانی به انتهای بدن نیز اختلال ایجاد می‌کند. معمولاً ناخن‌های افراد سیگار به درستی رشد نمی‌کند. یادتان باشد که ناخن‌ها همیشه در معرض آسیب‌های خارجی قرار دارند و سیگار کشیدن استرس مضاعفی به آن‌ها وارد می‌کند. بنابراین بهترین کار ترک آن است.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامتی سبک زندگی لاغری لاغری سلامت سلامتی سبک زندگی لاغری لاغری سلامت زیبایی ماهی خون آسیب زندگی عکس حادثه تروریستی فیلم مرگ سیستان و بلوچستان پرونده دستگیری پلیس فروش تبهکاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه سپاهان از گزارشگر مسابقه با ملوان

مدیر رسانه‌ای تیم سپاهان گفت: متأسفانه گزارشگر بازی در طول مسابقه بارها الفاظ نادرستی علیه سپاهان به کار برد.

ب️ه گزارش فارس، مسعود سعیدی مدیر رسانه‌ای تیم سپاهان: بعد از پیروزی 2 بر یک مقابل ملوان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از میزبانی خوب مردم بندرانزلی تشکر می‌کنیم. احترام زیادی برای مردم انزلی و تیم انزلی قائل هستیم.

وی افزود:جا دارد گلایه هواداران سپاهان را مطرح کنم؛ متأسفانه گزارشگر بازی در طول مسابقه بارها الفاظ نادرستی علیه سپاهان به کار برد که این رفتار غیرحرفه‌ای بود. همه دیدند سپاهانی که از ابتدای فصل به آن نسبت "پرمُهره" می‌دادند، امروز ۴ بازیکن زیر ۲۰ سال روی نیمکت خود داشت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سپاهان باخت، ملوان مساوی کرد حسرت سپاهان برای شکست ملوان 10 ساله شد

دیگر خبرها

  • بهترین روش دوش گرفتن برای اجتناب از آسیب رسیدن به پوست
  • الو؟ من یک نوجوانم!
  • عزت ایران با ایمان
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • خسارات درمانی صورت ۱۴۰۳
  • گلایه سپاهان از گزارشگر مسابقه با ملوان
  • فرمانداران مشکلات مردم سیلزده بلوچستان را با دقت و فوریت پیگیری کنند
  • دو عادت منفی که فکرش را نمی‌کنید به بدنتان آسیب برساند
  • تاکیداستاندارسیستان وبلوچستان برپیگیری مشکلات مردم سیل زده