Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@06:11:06 GMT

افق در بورس کشف قیمت شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۴۸۹۸

افق در بورس کشف قیمت شد

در جریان عرضه اولیه سهام فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با نماد "افق"، هر سهم این شرکت امروز در بورس تهران ۱۶۹۵۰ ریال کشف قیمت شد. ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱ اقتصادی بازار سهام | بورس نظرات - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عرضه اولیه سهام فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به عنوان هفدهمین شرکت جدید امسال بازار سهام، امروز(شنبه) در بورس تهران انجام و هر سهم این شرکت در نماد "افق" 16 هزار 950 ریال کشف قیمت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در اسین عرضه اولیه تعداد 50 میلیون سهم معادل 5 درصد از سهام این شرکت در حالی روی میز فروش رفت که کف و سقف قیمتی برای هر سهم آن به ترتیب 16 هزار ریال و 16 هزار و 950 ریال اعلام شده و حداکثر سهمیه درنظر گرفته شده برای هر کد حقیقی و حقوقی برای این عرضه نیز 200 سهم به ثبت بود.

همچنین مدیریت این عرضه بر عهده شرکت کارگزاری بانک ملت و متعهد عرضه شرکت مدیریت صنعت خرده‌فروشی کوروش و متعهد خرید نیز سرمایه‌گذاری توسعه صنایع گلرنگ با سقف تعهد خرید 50 درصد از کل سهام قابل عرضه اعلام شده بود.

این گزارش می‌افزاید: شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به عنوان پانصد و بیست و ششمین شرکت پذیرفته شده برای اولین بار پس از پذیرش و درج نام شرکت در فهرست شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در بخش "خرده فروشی، به استثنای وسایل نقلیه موتوری" و گروه و طبقه " خرده فروشی انواع مواد غذایی، نوشیدنی و غیره" در فهرست نرخ‌های بازار دوم و در نماد "افق" به شیوه ثبت سفارش جهت کشف قیمت عرضه شد.

شانزدهمین عرضه اولیه امسال 830 تومان کشف قیمت شد"افق" در بورس عرضه اولیه می‌شودعرضه اولیه کشت و دامداری فکا در هفته پیش رو

انتهای پیام/

R32365/P/S7,84/CT1 واژه های کاربردی مرتبط بورس تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بورس تهران بورس تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۴۸۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی

هرمزگان-جام جم انلاین-مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: محصولات ویژه این مجموعه عظیم پالایشی کشور صرفا از طریق بورس انرژی ایران به صورت کاملاً شفاف عرضه، معامله و صادر می شود و علاوه بر اینکه هیچ واسطه ای در این بین دخل و تصرف ندارد، فروش محصولات نیز خارج از بورس انرژی صورت نمی پذیرد.

حسین ریاحی ابراز کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگ ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان علاوه بر تولید فرآورده های اصلی سبد سوخت کشور، محصولات ویژه دیگر از جمله انواع نفتا، نفت سفید، حلال ۴۰۲، ته مانده برج تقطیر، گاز بوتان و گاز مایع را تولید می کند.

وی ادامه داد: فرآورده های اصلی این شرکت از طریق شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران و محصولات ویژه از طریق بورس انرژی ایران به صورت کاملاً شفاف عرضه، معامله و صادر می شود و علاوه بر اینکه هیچ واسطه ای در این بین دخل و تصرف ندارد، فروش محصولات نیز خارج از بورس انرژی صورت نمی پذیرد.

ریاحی افزود: با توجه به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله‌العالی) در راستای جلوگیری از خام فروشی و به منظور توسعه زنجیره ارزش و تأمین خوراک پتروشیمی های بزرگ داخلی با دستورات حاکمیتی از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، بالغ بر ۱۳۷ هزار تن از انواع نفتای تولیدی این پالایشگاه در سالی که گذشت به شرکت های پتروشیمی شازند، تبریز و بوعلی سینا به فروش رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۲ میلیون و ۷۰۰ تن انواع فرآورده های این پالایشگاه در قالب ۱۲۸ عرضه در رینگ بین الملل بورس انرژی عرضه شده و بالغ بر ۹۵۰ میلیون دلار به فروش رسیده است که این فرآیند صادراتی به صورت شفاف صورت گرفته است و ارز حاصل از صادرات آن حسب مقررات جاری بانک مرکزی به فروش رسیده است.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس خاطرنشان کرد: با این حجم از صادرات تمامی وجوه حاصله در سامانه های اعلام شده از سوی بانک مرکزی به فروش رسیده و از اینکه توانسته ایم در ارزآوری در چرخه اقتصادی کشور سهیم باشیم، بسیار خرسندیم.

وی اضافه کرد: در طی سال گذشته بالغ بر ۲۵ شرکت جدید بین الملی به عنوان خریداران محصولات این شرکت اضافه شده است و به عرضه رقابتی و شفافیت در فروش کمک شایانی کرده است و منجر به افزایش فروش، صادرات و قیمت گذاری صحیح محصولات نسبت به سنوات پیش شده است.

ریاحی افزود: خریداران حسب نوع فرآورده، محصولات را به صورت زمینی یا دریایی دریافت کرده اند و در راستای تنوع بخشی به فروش گاز مایع، فروش دریایی این فرآورده در حداکثر ظرفیت انتقالی موجود انجام شده است.

وی عنوان کرد: در پی عرضه و معاملات موفق محصولات شرکت نفت ستاره خلیج فارس، مدیرعامل محترم بورس انرژی ایران از عرضه های شفاف این مجموعه عظیم نفتی تقدیر و تشکر کرده است.

مدیر بازاریابی و فروش شرکت نفت ستاره خلیج فارس گفت: با توجه به دستورات حاکمیتی میزان خوراک دریافتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس طبق برنامه ریزی های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران بوده است و بیشترین میزان فرآورده نفتای تولیدی این پالایشگاه به بنزین تبدیل شده است.

گفتنی است با رفع تعهد ارزی ۱۰۰ درصد منابع حاصل از صادرات این شرکت، بخش بیشتر منابع حاصل از این دستاوردها صرف پرداخت دیون تسهیلات دوران ساخت پالایشگاه شده است و منابع ریالی نیز صرف بازپرداخت تسهیلات ریالی، پرداخت سود سهام و مخارج جاری شرکت شده است.

 

همچنین در حال حاضر تمام منابع مالی این شرکت در بانک های استان هرمزگان مستقر هستند و رسیدگی ها به پرونده های مالیاتی شرکت نیز در خود استان انجام می شود و این شرکت با ثبت رکورد در فروش فرآورده ها نسبت به سایر پالایشگاه ها طی سال های اخیر، تاکنون منابع قابل توجهی را به وصولی های مالیاتی استان افزوده و عملاً به صورت غیر مستقیم منابع بسیاری را در اختیار توسعه و آبادانی هرمزگان سرافراز قرار داده است.

دیگر خبرها

  • جزییاتی از نحوه واگذاری سهام سرخابی ها
  • شرایط واگذاری سهام استقلال اعلام شد + عکس
  • شرایط واگذاری سهام پرسپولیس اعلام شد + عکس
  • نامه سازمان خصوصی‌سازی به فدراسیون برای واگذاری استقلال وپرسپولیس
  • آخرین جزئیات از عرضه پساپ در بورس انرژی اعلام شد
  • صعود انفجاری بورس ، سقوط دلار | وقت خرید کدام سهم است؟
  • تغییر زمین بورس بازان
  • عرضه شفاف فرآورده های نفتی پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بورس انرژی
  • زمان واریز مرحله سوم سود سهام عدالت اعلام شد
  • جزئیات عرضه عمده سهام کنترلی سرخابی‌ها منتشر شد