Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک منبع نظامی گفت که ارتش سوریه در حال ارسال مجدد سلاح و تجهیزات به مناطق شمالی و شمال غربی است تا بتواند از غیرنظامیان حمایت کند و توسعه و نفوذ خود در این مناطق را افزایش دهد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، ارتش سوریه ارسال تجهیزات نظامی به ریف استان‌های «حماه و ادلب» واقع در شمال و شمال غرب این کشور را از سر گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خبرنگار «اسپوتنیک» از حماه گزارش داد که کاروان‌های شامل تانک و خودرو‌های زرهی روز گذشته وارد شمال استان حماه شد.

یک منبع بلندپایه نظامی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که ارسال تجهیزات نظامی جدید در راستای تقویت جبهه‌های عملیاتی ادلب و حماه و آمادگی برای آغاز عملیات نظامی به سمت منطقه «عاری از سلاح» بین ریف‌های ادلب و حماه است.

پس از دیدار «ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان» رؤسای جمهور روسیه و ترکیه در بیست و ششم شهریور ماه گذشته در سوچی روسیه، اعلام شد که یک منطقه حائل و عاری از سلاح به عمق ۱۵ تا ۲۰ کیلومتر در بین خطوط تماس ارتش سوریه و افراد مسلح در شمال غرب سوریه ایجاد خواهد شد و گروه‌های مسلح و ارتش سوریه از این مناطق عقب نشینی خواهند کرد.

بر اساس این توافق قرار بود در مرحله نخست یک منطقه عاری از سلاح در اطراف شهر ادلب ایجاد شود. در مرحله دوم نیز باید سلاح سنگین جمع‌آوری می‌شد و در مرحله بعد نهاد‌های دولتی سوریه پیش از پایان سال جاری میلادی فعالیت خود را آغاز می‌کردند.

ترکیه که در اجرای این توافق متعهد شده بود تروریست‌ها را از این منطقه خارج کند، هنوز نتوانسته است به تعهد خود عمل کند؛ زیرا تروریست‌ها باید تا ۲۳ مهر ماه از این منطقه خارج می‌شدند، ولی هنوز در این منطقه حضور دارند.

در این منطقه گروه‌های ترویستی و در رأس آنان، «جبهه النصره» حضور دارند؛ گروهی که به گفته این منبع، پس از اشغال کامل ادلب از چند هفته پیش، حمله به مواضع ارتش سوریه و روستا‌ها و شهرک‌های نزدیک به خطوط تماس در حماه و ادلب را در دستور کار خود قرار داده است.

به گفته این منبع، عملیات ادلب چند مرحله‌ای خواهد بود، ولی هدف کنونی از هر گونه عملیات نظامی احتمالی توسط ارتش سوریه در حماه و ادلب، حمایت از افراد غیرنظامی است که در روستا‌ها و شهرک‌هایی حضور دارند که عناصر النصره تقریبا به صورت روزانه، آن را هدف حملا موشکی خود قرار می‌دهند. به همین دلیل باید نخست، دایره امنیت این مناطق گسترش یابد و سپس به بازپسگیری مناطق دیگری از ریف ادلب فکر کرد.

ارسال تجهیزات به این مناطق توسط ارتش سوریه در حالی انجام شده است که تروریست‌ها چند رورز پیش با خمپاره‌های حاوی گاز سمی کلر، مواضع ارتش سوریه را هدف قرار دادند.

به همین دلیل بیم آن می‌رود که تروریست‌ها بار دیگر از این گاز‌های سمی علیه غیر نظامیان استفاده کنند که در اطراف منطقه عاری از سلاح حضور دارند.

«قصی عبیدو» نیز که از تحلیلگران مسائل سیاسی است، به اسپوتنیک گفت که «حکومت سوریه به خوبی می‌داند که بیشتر تروریست‌های خارجی از ادلب خارج نخواهند شد و سلاح بر زمین نخواهند گذاشت. تعداد این افراد، ده‌ها هزار نفر است و خواستار مقابله با ارتش سوریه هستند».

عبیدو همچنین تأکید کرد که «به همین دلیل، ارتش در حال فراهم کردن تجهیزات است و برای این نبرد آماده می‌شود؛ [نبردی]که آخرین برگه‌های نظامی خواهد بود که آمریکا و مزدورانش در منطقه می‌توانند استفاده کنند».

در حال حاضر جبهه النصره تقریبا استان ادلب را در اشغال خود دارد و هزاران تروریست از تبعه‌های چینی، آسیایی، چچنی، آمریکایی، آفریقایی و عربی در این گروه حضور دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ارسال تجهیزات نظامی به شمال سوریه عملیات ادلب منطقه عاری از سلاح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم

رفح، جنوبی‌ترین منطقه در غزه اکنون محل استقرار بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی است که از مناطق دیگر این باریکه به آخرین پناهگاه موجود روی آورده اند. با این حال، تهدید مقامات صهیونیست برای انجام عملیات نظامی در این منطقه، باعث بروز نگرانی‌های بین المللی شده است. 

به گزارش الجزیره، ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و از مقامات راستگرای افراطی این رژیم امروز (دوشنبه) خواستار انجام عملیات نظامی در رفح شد. 

وی در مصاحبه با رادیو ارتش اسراییل اعلام کرد: ارتش باید همین حالا وارد رفح شود. ما باید این کار را حتی بدون حمایت آمریکا انجام دهیم. 

بن گویر در پاسخ به سوالی در این باره که این عملیات نظامی حتی بدون حمایت آمریکا باید انجام شود؟، گفت: قطعا چنین است. من باید این موضوع را به شما یادآوری کنم که ما تاکنون اقدام انجام چندین جنگ مختلف بدون حمایت آمریکا و تمامی جهان کرده ایم. 

سخنان وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی پس از آن مطرح می‌شود که تل آویو درپی عدم استفاده آمریکا از حق وتو پیرامون قطعنامه شورای امنیت برای استقرار آتش بس در غزه، از لغو سفر هیات عالی رتبه به واشنگتن برای رایزنی پیرامون حمله به رفح خبر داد. 

آمریکا به دنبال آن است که مانع از عملیات نظامی در منطقه رفح شود. گرچه واشنگتن حمله به این منطقه را خط قرمز خود اعلام کرده، اما هیچ تنبیه مشخصی برای وقوع چنین رخدادی مطرح نکرده است. جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا تاکید دارد واشنگتن در هر حالی متعهد به حمایت نظامی از تل آویو است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • ارتش سوریه حمله تروریست‌ها را خنثی کرد
  • دفع حملات تروریست‌ها توسط ارتش سوریه
  • کشته‌شدن ۱۰۰ تروریست در عملیات ارتش بورکینافاسو
  • هلاکت شماری از افراد تحریر الشام در کمین ارتش سوریه در جنوب ادلب
  • بیانیه ارتش سوریه درباره حمله هوایی آمریکا به دیرالزور
  • بن گویر: همین حالا باید وارد رفح شویم
  • تجهیزوبازسازی مدارس خسارت دیده از سیل در جنوب سیستان و بلوچستان
  • پیامدهای جنگ حماس و اسرائیل بر غرب آسیا/ رادیکالیسم دامن غرب را خواهد گرفت؟
  • ادعا‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران در پی تصویب قطعنامه برقراری آتش‌بس در غزه
  • ایران سلاح به کرانه باختری ارسال می‌کند | تل‌آویو یکی از این محموله‌ها را توقیف کرده است