Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-20@01:26:18 GMT

سه علامت مهم بارداری

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۵۲۲۲

شناسایی علائم بارداری نه فقط به این دلیل مهم است که می‌تواند دل مادر منتظر را شاد کند؛ بلکه مهم است چون هر چه زودتر متوجه علائم بارداری شوید، بهتر می‌توانید مراقب خودتان و جنین باشید و نیازهایتان را به موقع برطرف کنید. در ادامه با سه علامت مهم بارداری آشنا خواهید شد.

درد نوک سینه‌ها در بارداری

یکی از شایع‌ترین علائم بارداری، درد نوک سینه‌ها و تغییرات آن‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب خانم‌هایی که باردار هستند از حساس شدن سینه‌ها شکایت دارند یا تعجب می‌کنند چرا سایز سینه‌هایشان بزرگ شده است. همچنین ممکن رنگ هاله دور سینه‌ها تغییر پیدا کرده و کمی تیره شود. اگر هنوز از بارداری‌تان مطمئن نیستید؛ اما متوجه بروز این تغییرات در سینه‌هایتان شده‌اید و اتفاقا پریودتان هم عقب افتاده است، ممکن است باردار باشید. بنابراین بهتر است آزمایش خون بدهید یا با استفاده از بیبی چک بارداری یا عدم بارداری‌تان را چک کنید.

خستگی شدید و آزار دهنده در بارداری

از دیگر موارد موجود در لیست کامل علائم بارداری می‌توان به بروز خستگی شدید و آزار دهنده اشاره کرد. نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که خستگی به تنهایی دلیل باردار بودن نیست و ممکن است به عوامل دیگری برگردد؛ عواملی مثل مشکلات مربوط به تیروئید؛ اما اگر مدتی است که دچار خستگی می‌شوید و پریودتان هم عقب افتاده است؛ بهتر است احتمال بارداری را بدهید. چنانچه باردار نبودید، وضعیتتان را برای پزشک شرح دهید و آزمایش‌های لازم را انجام دهید تا دلیل مشکل را پیدا و برطرف کنید.

تکرر ادرار در بارداری

سومین مورد از لیست کامل علائم بارداری، تکرر ادرار است. در صورتی که خانمی متوجه شد مدتی بعد از نزدیکی دچار تکرر ادرار شد و عادت ماهانه‌اش هم عقب افتاد، باید آزمایش دهد یا با استفاده از بیبی چک وضعیتش را بررسی کند. تکرر ادرار به دلیل افزایش جریان خون و بیشتر شدن فعالیت کلیه‌ها اتفاق می‌افتد. در حقیقت بدن خانم باردار در این مرحله در حال آماده کردن خودش برای مراحل بعدی بارداری است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: بارداری علائم بارداری خانم های باردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز چهارمحال وبختیاری، مدیر کل استاندارد استان از صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در یک سال گذشته برای فرآورده‌های تولیدی استان خبر داد و گفت: این پروانه‌ها در زمینه‌های صنایع غذایی، کشاورزی، شیمیایی و مصالح ساختمانی است.
مهدی پژوهش با اشاره به تحقق ۱۰۹ درصد از برنامه عملیاتی سازمان ملی استاندارد در زمینه صدور پروانه کاربرد علامت استاندارد گفت: سال گذشته اداره کل استاندارد استان ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی صادر کرد.
وی همچنین به تحقق ۱۲۳ درصدی برنامه سازمان در زمینه تمدید پروانه کاربرد علامت استاندارد اشاره داشت و گفت: سال گذشته این اداره کل ۴۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری در زمینه‌های صنایع غذایی، صنایع ساختمانی، صنایع شیمیایی، صنایع نساجی و مهندسی پزشکی تمدید کرد.
پژوهش خاطر نشان کرد: مطابق قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد ایران هر گاه اجرای استاندارد در مورد کالا‌هایی اجباری اعلام شود، تولید، تمرکز، توزیع و فروش کالا‌های مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
مهدی پژهش از هم استانی‌ها خواست که در صورت مشاهدۀ کالا‌های بدون علامت استاندارد در مراکز عرضۀ استان، مشخصات کالا را با شماره تلفن ۱۵۱۷ به سازمان ملی استاندارد ایران اطلاع دهند تا بازرسان و کارشناسان استاندارد تا بازرسی، نسبت به جمع آوری آنها اقدام کنند.

دیگر خبرها

  • قیمت فیله مرغ ۱۰۲ هزار تومان شد!
  • پلمب ۲ واحد تولیدی شن و ماسه در کرمان
  • دلایل افزایش وزن که از آن بی خبر هستید
  • صدور ۵۰ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد اجباری و تشویقی
  • صدور و تمدید ۹۹ فقره پروانه کاربرد علامت استاندارد در چهارمحال و بختیاری
  • گیاه بوچو چیست و چه فوایدی دارد؟
  • دست رد فرهاد مجیدی به سینه زنوزی؛ در ایران فقط استقلال
  • ۱۰ خاصیت شگفت انگیز اسفناج در بارداری
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!