Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش نبض بازار ، اقتصاد دیگر نمی تواند با فرمان نفتی به بقای خود ادامه دهد زیرا تجربه ی سالهای گذشته و تحریمهای بین المللی نشان داد که اگر روی اقتصاد تک قطبی سرمایه گذاری کلان صورت بگیرد نتیجه آن نگران کننده و همراه با ریسکهای بالاست. بسیاری از صنایع در صورت توجه درست به آنها و نیز تحلیل درست ظرفیتهایشان می توانند در این برهه کمک حال و دستگیر اقتصاد باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هرساله تعداد زیادی توریست به قصد سفر به سایر کشورها خاک خود را ترک می کنند و با بازدید از مناطق گردشگری سایر کشورها علاوه بر درآمدزایی برای کشور مقصد سبب بالندگی صنعت گردشگری می شوند. در کهن ترین قاره دنیا مردم چین بیشترین هزینه را در حوزه ی توریست انجام می دهند که ار قضا رابطه ی بسیار دوستانه ای با کشورمان دارد. در حال حاضر مردم چین با هزینه بالغ بر ۲۵۸ میلیارد دلار ولخرج ترین کشور دنیا در حوزه ی گردشگری است و آلمان ، انگلیس و فرانسه در رتبه های بعدی قرار دارند.
طبق پیش بینی سازمان جهانی گردشگری تا سال 2030 خاورمیانه بالغ بر 1 میلیارد و 500 میلیون گردشگر دارد و این میزان بیشتر از کل آسیا و اقیانوسیه است که نشان دهنده ی ظرفیت های بالای منطقه در حوزه ی توریسم است. با پیش بینی این سازمان تنها قاره ی افریقا بالاتر از خاورمیانه قرار دارد که بسیار می تواند خبر مسرت بخشی برای سران خاورمیانه باشد.
مؤلفه های زیادی برای گسترش صنعت گردشگری وجود دارد که در کشورمان بخاطر نوع پیوندی که همه ی حوزه ها با نفت دارند چشم امیدش به اقتصاد نفتی است.
بانک گردشگری تنها بانک تخصصی گردشگری در کشور است که می تواند نویدبخش روزهای خوبی در این حوزه باشد. در حال حاضر ارائه ی تسهیلات عالی به آژانسها و مراکز گردشگری از برنامه های این بانک برای توسعه این بخش است. حضور این بانک در دوازدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته فرصت مغتنمی برای سایر سازمانهایی است که تمایل دارند با شناخت ویژگیهای حوزه ی فرهنگی و گردشگری در آن سرمایه گذاری کنند اما از ریسکهای احتمالی آن بی اطلاع هستند.
رشد چشمگیر گردشگری و توسعه آن آنقدر با سرعت انجام شد که تا سال قبل این حوزه چهارمین صنعت پولساز دنیا بود و امسال با توجه به تراکنشها و گردشهای وسیع به رتبه ی سوم رسیده است. با در نظر گرفتن این پتانسیل باید گفت سرمایه گذاری در این بخش می تواند خروجی قابل قبول و ریسک کمتری داشته باشد منوط به اینکه با راهکاری درست و طرحی منطقی انجام گیرد. با توجه به اقدامات مؤثر بانک گردشگری در حوزه ی توریسم و حمایت آن از فعالان این بخش رسیدن به این نقطه ی اتکا کاملا در دسترس است.
دانش لازم جهت و داشتن منابع مالی هرچند که شروط کافی نیستنداما دو فاکتور بسیار ضروری برای ورود به یکی از تأثیرگذارترین و پیشروترین صنایع دنیاست. اشراف اطلاعاتی به فعالیت سایر سازمانهایی که در این حوزه فعالیت می کنند یکی دیگر از مواردیست که می تواند جهت دهی مناسبی به علاقمندان گردشگری ارائه کند. تجربه خوب بانک گردشگری در این زمینه می تواند بصورت کاملا مفید در اختیار افراد قرار گیرد تا با بهره مندی از آن بتوانند تصمیمات لازم برای ورود به حوزه ی گردشگری را بگیرند.
بدون شک داشتن یک بانک اطلاعاتی جامع می تواند هزینه ها را کم و نتیجه را مطلوب کند. برگزاری نمایشگاهها در حوزه ی تخصصی از فرصت هایی است که در اختیار صاحبان صنایع گذاشته می شود تا با برآورد درست فضا بتوانند به توسعه کسب و کار خود کمک کنند. از این جهت می توان از فرصت برگزاری نمایشگاه گردشگری جهت آشنایی با تسهیلات و خدمات بانک گردشگری در این حوزه استفاده کرد. در حال حاضر این بانک در بخش ویژه صنوف با دو بسته ی بسته ویژه دفاتر خدمات مسافرتی و بسته ی ویژه ی هتل ها و مراکز اقامتی گام بزرگی  به ‌منظور تأمین سرمایه در گردش، تسهیلات برای نوسازی و بازسازی هتل‌ها، تسهیلات اعطایی به کارکنان هتل‌ها با نرخ‌های خاص برداشته که از ویژگی های بسیار ممتاز آن تأمین سرمایه در گردش به مدت یکسال است. در کنار آن نقش مشورتی بانک می تواند از جهات زیادی سبب صرفه جویی در زمان و هزینه شود.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران

مدیرکل اداره مهارت دانشگاه تهران از برگزاری دومین نمایشگاه کار این دانشگاه در خردادماه خبر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، فرشته امین مدیرکل اداره مهارت دانشگاه تهران و دبیر علمی دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران با اشاره به برگزاری این نمایشگاه در خردادماه گفت: انتخاب، جذب و استخدام نیروی انسانی به عنوان یکی از چالش‌های مهم سازمان‌ها است. یکی از دغدغه‌های مدیران منابع انسانی این است که نیروی متعد، متخصص و با انگیزه برای سازمان جذب کنند و از دغدغه های دانشجویان نیز می توان به ارتباط رشته تحصیلی آنها با شغل آینده شان نام برد.

وی تاکید کرد: نمایشگاه بازار کار فضایی برای رویارویی کارفرمایان و کارجویان در یک فضای بسیار منحصر به فرد است که هر دو طرف بتوانند انتخاب هوشمندانه داشته باشند.

امین با ارائه گزارشی از نمایشگاه سال گذشته تصریح کرد: سال گذشته نمایشگاه کار را در این دانشگاه از روز اول تا سوم خرداد برگزار کردیم که بیش از 100 سازمان داخلی، بین‌المللی و دانشگاهی در این نمایشگاه حضور داشتند و بیش از 10 هزار دانشجو و فارغ التحصیل از آن استفاده کردند.  با ارزیابی‌های انجام شده متوجه شدیم که درصد خوبی از رضایت دو سویه بین دانشجویان و صنایع در قالب استخدام، کارآموزی و حمایت از پایان نامه‌ها وجود داشت.

دبیر علمی دومین نمایشگاه کار با ابراز امیدواری برای برگزاری برنامه های جذاب و شاداب در  نمایشگاه امسال یادآور شد: این نمایشگاه فرصتی برای جذب نیروی استخدام به وجود آورد، بلکه ایجاد کنسرسیوم‌های بین سازمان‌ها برای تبادل نیروی انسانی و دانش یکی از اهداف ما از برگزاری نمایشگاه است لذا شعار امسال ما شبکه‌سازی با بهترین‌ها برای ساخت آینده انتخاب شده است.

امین تاکید کرد: ارائه تنوع رشته و فرصت‌های شغلی شرط مهم دانشگاه تهران برای سازمان‌های مختلف در نمایشگاه بازار کار است و وظیفه اصلی دانشگاه تهران، حمایت از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای بازار کار است تا با نیازمندی سازمان‌ها و صنایع آشنا شوند. سال گذشته در راستای بازدید از نمایشگاه 5 هزار رزومه به صنایع و شرکتها اعلام شد که برای 490 دانشجوی رشته‌های فنی و علوم انسانی از قبیل حسابداری و مدیریت فرصت شغلی فراهم شد.

این استاد دانشگاه تهران افزود: از امروز درگاه سامانه نمایشگاه باز و کارجویان و کارفرمایان می‌توانند برای شرکت در این نمایشگاه ثبت نام کنند، ملاک ما این است که سازمان‌هایی که می‌توانند فرصت‌های شغلی متنوعی برای دانشجویان ارایه دهند امکان حضور داشته باشند لذا بر خلاف سال گذشته از طیف وسیع تری از سازمان‌ها در این نمایشگاه استفاده کردیم.

به گزارش تسنیم، دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران از 21 خرداد به مدت دو روز در این دانشگاه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تنوع فرصت‌های شغلی در دومین نمایشگاه کار دانشگاه تهران
  • شناسایی و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در خوزستان
  • تنوع فرصت‌های شغلی برای جوانان شرط مهم حضور سازمان‌ها در نمایشگاه بازار کار
  • حضور اتاق بازرگانی زنجان در ششمین نمایشگاه ایران اکسپو (2024 IRAN EXPO )
  • اهمیت نقش حمایتی مسئولان در جذب و ماندگاری سرمایه‌گذاران در همدان
  • نمایشگاه کتاب تهران در حوزه گردشگری ادبی نیاز به استراتژی دارد
  • خداحافظی دیوید تیلور از تشک کشتی و ورود به MMA؛ خبری از پایان طلایی نیست!
  • لزوم حمایت از بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری
  • افتتاح باغ ایرانی فرصت جدید گردشگری در شیراز است
  • بهره‌برداری از ۵۴ طرح صنعتی و گردشگری در قشم