Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@10:49:58 GMT

هاآرتص: اسرائیل شریک غیر رسمی جنگ علیه یمن است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۵۳۷۸

ساعت24-یک روزنامه صهیونیستی طی گزارشی، به دست داشتن این رژیم در آموزش نظامیان خارجی برای جنگ در یمن اشاره کرد و تل‌آویو را شریک غیررسمی ائتلاف متجاوز به یمن خواند.

 روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اذعان کرد، رژیم صهیونیستی عضو غیر رسمی ائتلاف عربی به فرماندهی عربستان سعودی در جنگ علیه یمن است.

این روزنامه صهیونیستی نوشت، شرکت‌های اینترنتی صهیونیستی، تاجران سلاح، کسانی که آموزش‌های نظامی علیه تروریسم می‌دهند، افرادی که از کشورهای دیگر برای جنگ در یمن به کار گرفته شده‌‌اند و توسط شرکت‌های صهیونیستی مدیریت می‌شوند، همه و همه شریک جنگ در یمن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاآرتص افزود: این ائتلاف (ائتلاف متجاوز به یمن) در سال 2015 از طرف سعودی تشکیل شد و امارات عربی متحده، بحرین، مصر و پاکستان نیز در آن مشارکت کردند. اسرائیل نیز شریک غیررسمی (این ائتلاف) است.

این روزنامه در ادامه به سخنان سال گذشته (2018) «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اشاره کرد که مدعی شده بود «اگر ایران بخواهد تنگه باب‌المندب را ببندد، خود را در برابر ائتلاف بین‌المللی بزرگی خواهد دید که ارتش اسرائیل بخشی از آن است».

«الخلیج الجدید» در سپتامبر سال گذشته در گزارشی به دست داشتن رژیم صهیونیستی در آموزش نظامیان کلمبیایی و نپالی که امارات آنها را برای جنگ در یمن به خدمت گرفته بود، اشاره کرد.

این تقریبا اولین باری است که روزنامه صهیونیستی به وجود رابطه میان تل‌آویو و عربستان سعودی در جنگ علیه انصارالله اشاره می‌کند.

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کوه ادعای صهیونیست‌ها موش زائید

عملیات ناموفق و تروریستی رژیم صهیونیستی با استفاده چندین ریزپرنده علیه پایگاه هشتم شکاری نیروی هوایی ارتش عمق سردرگمی و لاف زنی این رژیم در برابر ایران را نشان داده و نتیجه‌ای معکوس درپی داشت.

به گزارش ایرنا، بامداد روز جمعه ۳۱ فروردین ماه خبر‌هایی مبنی بر فعال شدن سامانه‌های پدافند هوایی شهر اصفهان بر علیه چند ریز پرنده در نزدیکی منطقه هوایی شهید بابایی (پایگاه هشتم شکاری) نیروی هوایی ارتش در رسانه‌ها مخابره شد. این خبر به سرعت در صدر مهمترین اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت و تحلیل‌ها بر سر ابعاد و تاثیرات این حمله منتشر گشت.

گرچه در همان دقایق آغازین این عملیات حقارت بار، با مقابله یگان‌های منطقه پدافند هوایی مرکزی کشور مستقر در اصفهان، شکست این پروژه صهیونیستی معلوم و مبرز گشته بود، ولی پروپاگاندا رسانه‌ای غرب و به خصوص حامیان رسانه‌ای آنان در رسانه‌های فارسی زبان ضدانقلاب سعی در بزرگ‌سازی این عملیات حماقت بار صهیونیست‌ها داشتند.

صهیونیست‌ها و یک عملیات ضعیف

در ساعات پس از این عملیات، سیاستمداران سرشناس اسرائیلی و رسانه‌های صهیونیست به سرعت به انتقاد از این عملیات پرداخته و آن را خجالت بار و ضعیف توصیف کردند.

در همین زمینه «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی اسرائیل در واکنش به عملیات ادعایی صهیونسیت‌ها در اصفهان آن را «مسخره» نامید و با انتقاد از حمله ریز پرنده‌ها، آن را «ضعیف» خواند.

این موضع گیری بن گویر جدای از قبول مسئولیت ناخواسته این عملیات از سوی رژیم صهیونیستی، اختلافات داخلی شدید در کابینه اسرائیل را به وضوح نشان داده و نشانگر شکست این عملیات حتی در سطح رسانه‌های داخلی رژیم اشغالگر است.

یائیر لاپید رئیس معارضان کابینه اسرائیل در همین زمینه عنوان داشت: هیچ وقت تا الان یک وزیر در کابینه امنیتی چنین لطمه سنگینی به امنیت کشور، وجهه و جایگاه آن نزده بود. بن‌گویر با یک توئیت یک کلمه‌ای نابخشودنی توانست اسرائیل را از تهران تا واشنگتن مضحکه و شرمنده کند.

شکست این عملیات در سطح افکار عمومی در سرزمین‌های اشغالی در حدی بود که حتی شبکه اینترنشنال که پیوند نزدیکی با اسرائیل دارد نیز در خبری درباره واکنش احزاب سیاسی در اسرائیل این عملیات را «عروسک‌بازی» نامید.

ژوتام کانفینو سردبیر و خبرنگار اسرائیلی نیز با اشاره به سخره گرفتن حمله اسرائیل در بین شهروندان صهیونیست عنوان داشت: مردم اسرائیل این حمله را یک حمله «به‌دردنخور» می‌خوانند.

منشه امیر تحلیلگر صهیونیست نیز در زمینه عملیات ناموفق و حداقلی اسرائیل با اشاره به توان محدود این رژیم در برابر ایران عنوان داشه: با توجه به همه محدودیت‌ها، این همه چیزی بود که اسرائیل می‌توانست؛ ما نمی‌توانیم همزمان در چند جبهه بجنگیم. اسموتریچ و بن‌گویر از این حمله اسرائیل ابراز ناخرسندی کردند؛ من هم نظرم همین است، جواب اسرائیل هم‌سطح با حمله ایران نبود؛ اما اسرائیل اولویت‌های دیگری از جمله غزه و حزب‌الله لبنان دارد که می‌توانند اسرائیل را فلج کند.

مضحکه عام

رژیم صهیونیستی طی روز‌های پس از عملیات غرورآفرین وعده صادق، با جنگ روانی و رسانه‌ای شدید برعلیه کشورمان، سعی در ایجاد وحشت و ترس در ایران داشت. رسانه‌های این رژیم و مقامات ارتش اسرائیل و همچنین کابینه جنگی این رژیم جعلی سعی در ایجاد جو روانی به واسطه تهدید حمله به ایران داشتند.

گرچه این تهدید در دید افکار عمومی مضحکانه به نظر آمده و کوچکترین تاثیری در سطح ملت ایران نداشت، قدرت بازدارندگی ایران موجب این شدن که حامیان غربی رژیم صهیونیستی مکررا با هشدار به سردمداران این رژیم، آنان را از هرگونه عملیاتی بر علیه ایران بر حذر داشته و عدم پشتیبانی خود از اسرائیل را در صورت ادامه دار شدن تقابل با ایران و همچنین پاسخ ایران به حمله اسرائیل اعلام دارند.

در چنین شرایطی کابینه جنگی اسرائیل از یک سو، تحت فشار صهیونیست‌های افراطی برای پاسخ به حمله کشورمان قرار داشت و از سویی دیگر این رژیم با ترس از قدرت بازدارندگی ایران و همچنین تهدیدات مکرر مسئولان و فرماندهان عالی رتبه کشورمان روبرو بود. عامل سومی که تصمیم گیری برای اسرائیل را دشوارتر و شرایط را برای این رژیم پیچیده‌تر کرده، فشار ابرقدرت‌های غربی به خصوص آمریکا بر این رژیم برای عدم واکنش به عملیات وعده صادق ایران و همچنین عدم گسترش درگیری شده است.

در همین زمینه شبکه خبری سی ان بی سی آمریکا نیز در روز سه شنبه با اشاره به جلسه روز دوشنبه ۲۷ فروردین کابینه جنگی اسرائیل عنوان داشت: کابینه جنگی اسرائیل بین گزینه خویشتن داری و انتقام علیه ایران قفل شده است.

این شبکه همچنین اظهار داشت: درحالیکه اسرائیل وعده تلافی علیه ایران داده، اما از آن‌ها خواسته شده تا خویشتنداری نشان دهد. جلسه دوشنبه کابینه جنگی پنج نفره اسرائیل به ریاست بنیامین نتانیاهو، بدون اظهار نظر در مورد اینکه آیا دولت به تعهد خود مبنی بر تلافی عمل می‌کند یا به درخواست‌ها از سوی رهبران بین‌المللی برای پاسخ سنجیده رضایت می‌دهد، به پایان رسید.

در کنار سه عاملی که تصمیم گیری را برای صهیونیست‌ها دشوار و پیچیده کرده است، عوامل مهم دیگری نیز باعث استیصال و آچمز اسرائیل در صحنه شطرنج نبرد در منطقه غرب آسیا شده است.

یکی از مهم‌ترین این عوامل، عامل اقتصاد جنگ و همچنین تاثیر گسترش درگیری‌ها به اقتصاد منطقه غرب آسیا و به طبع آن جریان جهانی تجارت است.

از یک سو نوع و مدل جنگی اسرائیل که مبتنی بر جنگ افزار‌های غربی گران قیمت بوده و همچنین تکیه این رژیم به شیوه‌های غربی نبرد که مبتنی بر جنگ افزار‌هایی است که تحمل نبرد‌های فرسایشی را نداشته منجر به این است که دست این رژیم برای هرگونه حمله به کشورمان که منجر به درگیری گسترده، طولانی و همچنین در سطح بالا باشد بسته باشد.

غرب پای خود را کنار می‌کشد

یکی از اتفاقات ویژه در طی هفته گذشته، پس از پاسخ گسترده پهپادی و موشکی کشورمان به رژیم صهیونیستی، سلب هرگونه دخالت و مسئولیت از سوی غربی‌ها و اعلام مکرر عدم حضور آنان در هر اقدامی بر علیه کشورمان است.

در همین راستا، بلینکن وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در زمینه عملیات رژیم صهیونیستی در اصفهان عنوان داشت: واشنگتن در هیچ اقدام تهاجمی علیه ایران مشارکت نداشته است.

وزیر خارجه ایتالیا نیز ضمن اشاره به عدم هرگونه دخالتی از سوی آمریکا در حمله ناموفق رژیم صهیونیستی به کشورمان ابراز داشت: اسرائیل شب گذشته در لحظه آخر قصد خود را برای اقدام علیه ایران اطلاع داده است.

وی همچنین اعلام داشت: آمریکایی‌ها به اسرائیل گفته‌اند که در این حمله مشارکتی نمی‌کنند.

دشمن ار تو سنگ خاره‌ای من آهنم

گرچه رژیم صهیونیستی سرمایه‌گذاری زیادی را برای بزرگ جلوه دادن این عملیات ناموفق مصروف داشته و حامیان فارسی زبان آن در رسانه‌های ضدانقلاب در حالی که حتی سران صهیونیست به شکست و مسخره‌گی این حمله اشاره داشتند، سعی در موفق جلوه دادن این حمله و بازسازی بازدارندگی اسرائیل در برابر ایران دارند، ولی با شروع روز جمعه ۳۱ فروردین ماه، مردم اصفهان بدون کوچکترین واکنشی به این حمله، روز تعطیل خود را در تفرجگاه‌های شهر اصفهان سپری کردند.

ویدئوی جالبی از همخوانی سرود‌ای ایران توسط مردم در کنار پل تاریخی خواجو در روز‌هایی که آب زاینده رود مجددا در اصفهان جاری است در رسانه‌ها منتشر گردیده است. این زیباترین پاسخ مردم شهری است که همواره برای ایران و انقلاب سنگ تمام گذاشته‌اند.

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به تصویب کمک‌های جدید آمریکا برای صهیونیست‌ها
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران
  • ادعا‌های رییس اسرائیل علیه ایران
  • هماهنگی کامل دستگاه‌های نظامی و دیپلماتیک چگونه باعث پیروزی ایران شد؟
  • نماینده کنگره آمریکا: نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • نماینده کنگره آمریکا : نباید به اسرائیل برای کشتار بی‌گناهان کمک کنیم
  • هاآرتص: کابینه جنگ اسرائیل کنترل امور را از دست داده است
  • گفت و شنود/ نخور!
  • کوه ادعای صهیونیست‌ها موش زائید
  • نقشه رژیم صهیونیستی برای ساخت دو کانون شهرک سازی جدید در نوار غزه