Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر فرهاد بدیعی روز شنبه در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی این شهرستان گفت: برخورد با عرضه قلیان در سفره خانه ها و رستوران ها که چند سال پیش در گنبدکاووس انجام شد، سبب گسترش قلیان سراها در مکان های به اصطلاح زیرزمینی شده است.
وی افزود: اکنون قلیان سراهای زیرزمینی قابل توجهی در واحدهای مسکونی گنبدکاووس راه اندازی شده که در آن به روی مشتریان عموما جوان باز است و در این بین علاوه بر تهدید سلامت عمومی نسل جوان، بعضا مباحث منکراتی نیز مطرح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر بدیعی با تاکید برضرورت مقابله جدی بویژه از سوی دستگاه قضایی و اتاق اصناف با این پدیده اجتماعی، اضافه کرد: بدون استثنا تمامی تنباکوهای طعم دار سرطان زا بوده و همین امر سبب نگرانی بسیاری از خانواده ها نسبت به سلامت فرزندان شده است.
وی تصریح کرد: علاوه بر واحدهای زیرزمینی عرضه قلیان و برخی واحدهای دیگر که آشکارا این مواد دخانی را عرضه می کنند، اکنون تعدادی واحد تجاری هم در گنبدکاووس مبادرت به فروش لوازم و ادوات استعمال قلیان می کنند.
وی از اجرای طرح آموزشی پیشگیری از سوانح و حوادث کودکان زیر پنج سال نیز در گنبدکاووس خبر داد و گفت: اجرای این طرح با هدف کاهش مرگ و میر، معلولیت یا صدمات جسمی به این گروه سنی با همکاری همه ادارات و نهادها اجرا می شود.
وی اضافه کرد: براساس آمار سال 95 در گنبدکاووس 1615 مورد حادثه شامل سقوط از پله و ساختمان، سوانح رانندگی، سوختگی و مسمومیت برای کودکان زیر پنج سال رخ داده که می بایست با آموزش های لازم به خانواده ها از این حوادث جلوگیری شود.
به گزارش ایرنا، در این جلسه فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز بر برضرورت نظارت بیشتر برای جلوگیری از تخلیه زباله در حاشیه جاده های ترانزیتی نفت و نیز داشلی برون این شهرستان تاکید کرد و خواستار برخورد جدی با فروشندگان طیور در بازار هفتگی گنبدکاووس به منظور جلوگیری از شیوع احتمالی بیماری آنفلوانزای حاد پرندگان شد.
عبدالقدیر کریمی از پیگیری های جدی و مستمر برای کسب مجوز راه اندازی دانشکده علوم پزشکی در گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: در جریان سفر 24 و 25 دی ماه ریاست جمهوری و پیگیری استاندار گلستان و مسئولان این شهرستان، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با این مطالبه گنبدی ها موفقت کرده و اکنون موضوع درکمیسیون مربوطه در وزارت بهداشت درحال بررسی است.
جانشین دادستان عمومی و انقلاب گنبدکاووس نیز دراین جلسه با بیان اینکه استعمال قلیان با بخشی از فرهنگ خانواده ها پیوند خورده، گفت: از لحاظ قانونی استعمال قلیان جرم نیست اما عرضه آن دراماکن عمومی مانند سفره خانه ها و رستوران ها ممنوع است.
رحیم فلاح افزود: با این حال در قانون مجازات اسلامی، پلمپ واحد صنفی پیش بینی نشده ولی اتاق اصناف بر اساس قوانین صنفی خود می تواند نسبت به پلمپ واحدهای متخلف اقدام نماید.
وی اضافه کرد: خرید و فروش آلات و ادوات قلیان نیز جرم نیست مگر اینکه به تشخیص متولیان بهداشت و درمان، تهدیدی بر سلامت عمومی قلمداد شود.
فلاح بابیان اینکه برخورد قهری نمی تواند جلوی این آسیب را بگیرد، تصریح کرد: نتیجه این نوع برخورد گرایش به راه اندازی مکان های زیرزمینی است که در کنار استعمال قلیان برخی مسائل منکراتی و قمار نیز در این اماکن مشاهده می شود.
وی پیشنهاد کرد تا کار تحقیقاتی و پژوهشی ازسوی دانشگاهیان درخصوص دلایل گرایش خانواده ها و جوانان به استعمال قلیان انجام شود و بر اساس آن برای اقدامات پیشگیرانه برنامه ریزی شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 بهداشت و درمان پرندگان دادستان عمومی و انقلاب سرطان مرگ جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت گل‌محمدی در نواحی مرزی گنبدکاووس

برداشت گل محمدی در سه هکتار از مزارع دهستان «کُرند» در بخش بیابانی و کم باران نواحی شمالی گنبدکاووس با پیش‌بینی برداشت پنج تُن گلبرگ و تولید ۹ تُن گلاب از اوایل اردیبهشت ماه جاری آغاز شد.

 

 

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • برداشت گل‌محمدی در نواحی مرزی گنبدکاووس
  • ایمن سازی سراهای پرخطر بازار
  • سرو قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • قلیان اکسیژن و بازی با جون جوانان؛ طرح مطالعاتی وزارت بهداشت؟
  • سرو آزادانه قلیان اکسیژن و جوانانی که موش آزمایشگاهی شده‌اند
  • سلامت یک جامعه در گرو سلامت یک شهر
  • محور کلاله -گنبدکاووس (حدفاصل پل بایلر) تا اطلاع ثانوی مسدود شد
  • ضرورت اجرای آموزش جمع‌آوری پسماند و تفکیک زباله در مدارس
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است