Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@15:39:39 GMT

استشمام عطر شهادت در دیار نصف جهان

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۵۹۸۲

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، چهارشنبه شب بود که خبر انفجار یک دستگاه اتوبوس حامل سربازان منطقه مرزی در سیستان و بلوچستان در فضای مجازی دست به دست چرخید اما کمتر کسی فکرش را می‌کرد که بیشتر شهدای این حادثه تروریستی از استان اصفهان باشند.

روز پنجشنبه کابوس به مراتب بزرگتری برای مردم شهر رقم خورد. درد بود و فغان و ناله‌هایی که تمامی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تصاویر ارسالی دردناک بود و هرچه عقربه های ساعت ثانیه ها را در می نوردیدند بر عمق فاجعه افزوده می شد. مادران و پدرانی اشک ریزان، زنانی مبهوت و بچه هایی که در کودکی و نوزادی، طعم تلخ یتیمی را مزمزه می کردند؛ این عکس ها آتشی می‌شد و بر پیکر جامعه رنجور اصفهان می تاخت.  

موج پیام های تسلیت به راه افتاد. زبان‌ها قاصر از وصف و ابراز تسلیت بود. به راستی کدام واژه ای می تواند چنین داغی را تسلی دهد؟ با این حال ادب حکم می کرد از کنار این موضوع به سادگی نگذریم. استاندار و شهردار اصفهان در واپسین لحظه‌ها پیام خود را ارسال کردند.

پیام تسلیت استاندار اصفهان

بار دیگر عناصر خود فروخته و دست نشانده استکبار جهانی که با حضور پررنگ و حماسی مردم انقلابی ایران در جشن بزرگ چهل سالگی انقلاب اسلامی نتوانستند به اهداف شوم خود دست یابند، با اقدامات تروریستی خود تلاش نمودند که امنیت ایران را خدشه دار نمایند، ولی بی شک این گونه اقدامات تروریستی، نه تنها ذره‌ای از عزم راسخ نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت و مبارزه با مزدوران استکبار جهانی نخواهد کاست بلکه عزم آنان را برای حفظ امنیت و آرامش مردم عزیز ایران اسلامی افزون خواهد کرد تا با صلابت بیشتر در مقابل هرگونه تعدی و تجاوز دشمنان به مرزهای ایران اسلامی ایستادگی کنند.

عباس رضایی در ادامه پیام خود آورده است: شهادت مظلومانه و جانسوز جمعی از غیورمردان لشکر ۱۴ امام حسین(ع) و فرزندان رشید و شجاع ملت ایران در حادثه تروریستی انفجار در نزدیکی اتوبوس حامل رزمندگان غیور و حافظین امنیت مرزهای ایران اسلامی؛ را به محضر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و مردم عزیز ایران اسلامی و بویژه مردم شریف و شهید پرور استان اصفهان که بار دیگر با تقدیم شهدای بزرگوار دِین خود را به انقلاب اسلامی ادا نمودند و همچنین به خانواده بزرگوار این شهدای گرانقدر تبریک و تسلیت عرض نموده و شفای عاجل برای مجروحین این حادثه را از خداوند متعال خواهان و خواستارم.

پرچم های نیمه افراشته

شهردار اصفهان نیز با بیان اینکه همه پرچم‌های شهر اصفهان در پی شهادت مدافعان وطن به حالت نیمه افراشته در می آید گفت: شهادت 27 مدافع عاشق وطن از لشکر همیشه سربلند 14 امام حسین (ع) را به مردم و خانواده آنها تسلیت و تبریک می گویم. حمله ناجوانمردانه خصم زبون، همه ملت و مردم اصفهان را غصه دار کرده است اما خون هر شهید مقدمه یک پیروزی جدید است.  قدرت الله نوروزی ادامه داد: همه مردم در ایران و اصفهان به صحنه خواهند آمد و پیکر پاک این گلگون کفنان را بر دستان خود تشییع می کنند و این کار برای همه ما پیام دارد.   وی افزود: امروز با اعلام عزای عمومی، همه پرچم های شهر اصفهان به حالت نیمه افراشته در می آید. پرچم های عزای عمومی نیز در اصفهان نصب شده است.

عزای عمومی

استاندار اصفهان در پی فاجعه تروریستی سیستان و بلوچستان روزهای شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه در استان اصفهان عزای عمومی اعلام کرد و گفت: همزمان با تشییع پیکر پاک شهدا در اصفهان و شهرستان‌ها، روزهای شنبه و یکشنبه ۲۷ و ۲۸ بهمن ماه در استان عزای عمومی است.

روز وصال و اندوه فراغ

شهادت رفیع ترین درجه مرگ در نزد خداوند منان است، اما درد آن برای بازماندگان جانکاه و فراغ عزیزان جانسوز است. تصاویر هم این اندوه و فراغ جانکاه را تاب نمی آورند. صفحات مجازی پر شده از دلنوشته های اندوه بار. انتشار تصاویر ویدئویی پدر یکی از شهدا که در فرودگاه منتظر رسیدن هواپیمای حامل پیکر شهدا است، بخشی از فاجعه را هویدا می کند" محسن بابا، بیا بابا" " محسن کجا رفتی بابا" و محسنی که دیگر نیست تا پدر در گوشش نجوا کند.

اما ناله های پدران و مادران و خانواده این عزیزان بی همراهی مردم نبوده و نیست و امروز ساعت 14 و سی دقیقه، مردم شهر هم قدم و هم درد با خانواده شهدا از پل بزرگمهر برای بدرقه این عزیزان به سمت گلستان شهدا حرکت خواهند کرد. فریاد سر خواهند داد که خون جوانان وطن شان به ناحق ریخته شده و جامعه مدعی مبارزه علیه تروریسم این بی آبرویی را نمی‌تواند کتمان کند.

انگار سال ها است طالع مردم شهر را به بدرقه‌های تلخ گره زده اند؛ بدرقه زاینده رود، بدرقه شهدا، بدرقه آب و ...  روزی که "کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران"

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اتوبوس استان اصفهان اصفهان حمله تروریستی سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۵۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انقلاب اسلامی ایران آغاز حرکت جهان به سوی ظهور حجت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز،آیت الله حسینی همدانی گفت: یکی از روز‌های بزرگ در تاریخ معاصر کشورمان یوم الله ۱۲ فروردین است روزی که مردم بر جاهلیت دوم خط بطلان کشیدند و حاکمیت اسلام و الله را انتخاب کردند این حماسه بزرگ با رهبری امام خمینی(ره) صورت گرفت.

خطیب نماز جمعه کرج تصریح کرد: امروز بعد از گذشت ۴۵ سال از انقلاب حرکت جمهوری اسلامی نه تنها کند نشده است بلکه با صلابت و قدرت تمام در حال پیشروی است و این حرکت انقلابی باعث بیداری ملت‌های آزادی‌خواه جهان نیز شده است.
او تاکید کرد: امروز دشمن با تمام قوا برای ضعیف جلوه دادن جمهوری اسلامی تلاش می‌کند و تمام تلاش آنها برای ناامید کردن مردم از نظام و انقلاب است، اما رهبر فرزانه انقلاب اسلامی همیشه با تاکید بر نقش مردم سعی در خنثی کردن توطئه دشمنان داشته است همانطور که در شعار امسال نیز با اشاره به مردم به رفع مشکلات اقتصادی کشور با کمک مردم تاکید کرده است.
امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به سیاست آمریکا در قبال ایران گفت: میان‌ جمهوری‌خواهان و دموکرات برای دشمنی با ایران تفاوتی وجود ندارد بلکه حکومت آمریکا با ایران و اسلام مشکل دارد آنها می‌دانند ایران دست برتر منطقه است و تمام تلاش آنها برای کمرنگ کردن نقش ایران در منطقه با شکست مواجه شده است.
حسینی همدانی در ادامه با اشاره به وقایع فلسطین و طوفان الاقصی گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان مقاومت فلسطین مطرح کردند پیروزی نهایی با ملت فلسطین است.
او افزود: امروز جبهه‌های مختلف مقاومت از لبنان سوریه، عراق، یمن و ایران ضربات متعدد و جبران ناپذیری بر اسرائیل و آمریکا زده‌اند و هر روز شاهد تضعیف بیشتر جبهه کفر و ستم هستیم.
 امام جمعه کرج تاکید کرد: امروز مقاومت می‌تواند هر روزی که بخواهد طوفان جدیدی به راه اندازد طوفانی که پیکره ظالمان جهان را درهم می‌کوبد.
او تصریح کرد: امروز سازمان‌های جهانی مایه ننگ بشر شدند این سازمان‌ها باید از خود بپرسند در آینده چگونه می‌توانند این حجم از سکوت در برابر جنایات آمریکا و اسرائیل را شرح دهند.
آیت الله حسینی همدانی در پایان شب قدر را‌ از مهم‌ترین شب‌ها در زندگی هر فرد دانست و گفت: شب قدر شبی است که جهت و روزی یک ساله بلکه یک عمر فرد را مشخص می‌کند و در این شب باید در آن به امام عصر ارواحنا فدا توجه ویژه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • مسافران نوروزی در دیار نصف جهان
  • ثروت و قدرت در جمهوری اسلامی ایران خدمت به مردم است
  • لزوم رعایت حرمت ماه رمضان و شهادت امام علی (ع) در روز طبیعت
  • لزوم رعایت حرمت ماه رمضان و شهادت امام علی(ع) در روز طبیعت
  • انقلاب اسلامی ایران آغاز حرکت جهان به سوی ظهور حجت است
  • آرمان‌های فلسطین جزو اصلی‌ترین راهبرد‌های جمهوری اسلامی است
  • دشمن با راه اندازی جنگ نرم به دنبال نابودی اعتقادات جوانان است
  • خون شهدا عزم جبهه مقاومت را برای نابودی رژیم صهیونیستی مصمم‌تر کرد
  • مقاومت مردم غزه مساله فلسطین را به مساله جهان تبدیل کرده است
  • روایت نور؛ از ابتدا تا انتهای سفر عاشقی به کربلای ایران