Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۲ نظافتچی افغانستانی که دست به سرقت از خانه‌ها و انباری‌ها می‌زدند خبر داد.

سرهنگ مرتضی نثاری در گفتگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان اظهار داشت:اوایل آبان ماه امسال ماموران کلانتری ۱۲۷ نارمک در تماس تلفنی با پلیس ۱۱۰ از ماجرای سرقت خانه‌ای در خیابان مجیدیه جنوبی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماموران با حضور در محل سرقت پی‌بردند وسایل با ارزش کوچک، طلا، پول و گوشی موبایل از داخل خانه به سرقت رفته است و دزدان به وسیله یک طناب وارد ساختمان شده‌اند.

ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران به دستور بازپرس پرونده برای دستگیری عاملان این سرقت تحقیقات خود را به صورت ویژه آغاز کردند.

ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران تحقیقات فنی خود را آغاز کردند و مشخص شد گوشی سرقتی در دست یک مرد افغان است که خیلی زود ماموران روز ۱۷ دی ماه به سراغ مرد افغان که قادر ۳۵ ساله است رفتند.

قادر در تحقیقات ابتدایی ادعا کرد که در کار نظافت ساختمان مشغول است و گوشی را از مرد غریبه‌ای در خیابان خریده است و از ماجرای سرقتی بودن آن بی‌اطلاع است.

کارآگاهان در ادامه به ادعا‌های مرد افغان مشکوک شدند و وی را هدف بازجویی‌های فنی قرار دادند که در این مرحله قادر در تناقض‌گویی‌هایش گرفتار شد و گفت که سرقت را مرد جوانی به نام حاکم انجام داده است و از مخفیگاه وی اطلاعی ندارد.
تجسس‌ها ادامه داشت تا اینکه قادر پس از ۴۸ ساعت پرده از راز این سرقت خانه برداشت و گفت: سرقت را برادرش حاکم ۲۱ ساله انجام داده و برای فرار به شهر‌های شمالی سفر کرده است.

ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با توجه به فراری بودن متهم در تحقیق از خانواده وی پی‌بردند که حاکم علاقه زیادی به یکی از برادرزاده‌هایش دارد و به بهانه اینکه برادرزاده‌اش دلتنگ عمویش است، حاکم را به تهران کشاندند.

حاکم که نمی‌دانست پلیس در کمین او است روز ۲۰ دی ماه از شهر‌های شمالی به تهران بازگشت و وقتی برای دیدن برادرزاده‌اش به خانه برادرش رفت با ماموران روبرو شد.

جوان افغانستانی ابتدا سعی داشت خود را بیگناه معرفی کند، اما وقتی فهمید برادر بزرگش او را لو داده به ناچار لب به سخن باز کرد.

حاکم ۲۱ ساله در اعترافاتش به ماموران گفت: برادرم در کار نظافت ساختمان مشغول است و برخی اوقات نیز من به کمکش می‌رفتم که در زمان خدمات و نظافت، ساختمان‌ها را شناسایی می‌کردیم و با صحبت‌هایی که با اهالی ساختمان داشتیم متوجه نبودن آن‌ها در خانه می‌شدیم.

وی افزود: با شناسایی محل نگهداری طلا‌ها و وسایل با ارزش در خانه‌ها برای سرقت دست به کار می‌شدم و بیشتر اوقات با استفاده از یک طناب گره خورده وارد ساختمان می‌شدم و گاهی اوقات نیز با در دست داشتن کلید ساختمان‌ها که از قبل سرقت کرده بودیم داخل خانه می‌شدیم و سپس نقشه سرقت را به اجرا می‌رساندم.

حاکم که یکبار به خاطر آزار و اذیت یک پسر جوان دستگیر شده بود در اعترافاتش گفت: در این مدت بیش از ۷۰ سرقت انباری و خانه انجام دادم و برادرم تنها نقش شناسایی خانه‌ها را داشت.

این جوان افغانستانی ادامه داد: طلا‌ها را به مردی در شهرستان بروجرد می‌فروختم که او نیز طلا‌ها را از کشور خارج می‌کرد و در افغانستان به فروش می‌رساند.

کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده موفق به شناسایی مالخر این باند دزدان موفق به شناسایی مخفیگاه وی شدند و در عملیاتی غافلگیرانه خریدار طلا‌های سرقتی دستگیر شد.

سرهنگ مرتضی نثاری، رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: ۲ مرد افغانستانی و مالخر این باند به دستور مقام قضایی برای تحقیقات بیشتر در اختیار ماموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پایگاه دستگیری پلیس آگاهی میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انهدام باند ۲۰۰ میلیارد ریالی سارقان منزل

سردار علی ولی پور گودرزی گفت : با وقوع چند فقره سرقت مشابه منزل که نشان از همکاری چند نفر در ارتکاب سرقت داشت، دستگیری سارقان منزل و مالخران آن، به صورت جدی در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان پایگاه ششم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: با انجام عملیات‌های مختلف پلیسی در نهایت ۴ تن از سارقان در اسفندماه سال گذشته دستگیر و در پی جویی‌های انتظامی متهمان به ۱۵ فقره سرقت در نقاط مختلف شهر تهران و فروش اموال سرقتی به یک مالخر اعتراف کردند.

این مقام انتظامی با اشاره به کارشناسی ارزش ریالی اموال مسروقه گفت: کارشناسان ارزش اموال مسروقه را ۲۰۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

وی ابراز داشت: در ادامه کارآگاهان برای دستگیری مالخر اموال مسروقه که با استفاده از موتورسیکلت یا خودرو با سارقان همکاری داشت وارد عمل شدند و در بررسی‌های اولیه متوجه شدند متهم علاوه بر همکاری با سارقان به توزیع مواد مخدر نیز می‌پردازد و اخیرا با استفاده از یک دستگاه خودروی نیسان آبی از شهر تهران به مقصد یکی از شهرستان‌های غرب کشور متواری شده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: مخفیگاه متهم در غرب کشور شناسایی و هنگام فروش اموال مسروقه به یک نفر از اتباع کشور‌های همسایه دستگیر شد.

وی اظهار داشت: با انتقال هر ۲ مالخر به پایگاه ششم پلیس آگاهی متهمان به جرم ارتکابی اعتراف و اعضای این باند برای کشف جزئیات پرونده و شناسایی مال باختگان در اختیار پلیس آگاهی قرار گرفتند. 

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • از کاهش سرقت های نوروزی تا دستگیری رسید ساز جعلی در همدان
  • انهدام باند ۲۰۰ میلیارد ریالی سارقان منزل
  • سارقان سابقه‌دار در بیجار دستگیر شد
  • دستگیری باند سارقان اماکن خصوصی در لنگرود
  • دستگیری سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو در حین سرقت
  • دستگیری باند سارقان احشام در بهشهر
  • تشدید برخورد با سارقان، قاچاقچیان کالا و موادمخدر در سال ۱۴۰۳
  • دستگیری سارقان محتویات خودرو و اعتراف به ۲۰ فقره سرقت 
  • دستگیری سارقان سیم و کابل برق در اشکذر
  • دستگیری سارق مغازه با همکاری پلیس یزد و کاشان