Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-16@22:46:43 GMT

جشنواره همسفر برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۰۸۹

جشنواره همسفر برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید خلیلی ظهر شنبه در نشست خبری که در سالن جلسات ساختمان قرارگاه خاتم‌الاوصیاء(ص) برگزار شد، به دغدغه مقام معظم رهبری در ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور اشاره و اظهار کرد: برای پاسخ به دغدغه‌های رهبری تلاش شد که پویش مطالعاتی کتب انقلاب و دفاع مقدس در قالب یک جشنواره با محوریت هشت کتاب ناب به نیت هشت سال دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فراخوان جشنواره کتاب همسفر در کشور گفت: ۱۶ هزار پروانه نشر در کشور صادر شده که ۷ هزار مورد از آن‌ها فعال هستند و فقط ۷۰ ناشر به صورت تخصصی در حوزه دفاع مقدس فعالیت دارند.

دبیر جشنواره کتاب همسفر به ویژگی‌های این پویش اشاره و بیان کرد: قیمت‌های مناسب کتاب‌ها و اتخاذ تخفیف‌های ویژه به همراه در نظر گرفتن سلایق گوناگون از ویژگی‌های این پویش به شمار می‌رود.

وی به تبلیغات گسترده برای معرفی کتاب‌های جشنواره کتاب همسفر اشاره و عنوان کرد: برای هر کتاب هدیه‌هایی درنظر گرفته شده است که به صورت قرعه پس از خرید به خریداران اعطا می‌شود.

خلیلی با اشاره به برگزاری ۳۰ ویژه برنامه در مناطق عملیاتی جنوب در راستای جشنواره کتاب همسفر مطرح کرد: این جشنواره مردمی است به همین علت در انتخاب کتاب‌ها از کتاب‌های که توسط ناشران مردمی منتشر شده است استفاده کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه کتاب‌های این جشنواره در بیشتر کتاب فروشی‌های سراسر کشور عرضه می‌شود، گفت: در حال حاضر از هر کتاب ۵ هزار نسخه برای فروش درنظر گرفته شده است که براساس پیش بینی صورت گرفته آمار فروش این کتاب‌ها تا پایان فروردین به بیش از ۱۰ هزار نسخه می‌رسد.

دبیر جشنواره کتاب همسفر با بیان اینکه در جشنواره کتاب همسفر نگاهی فراتر از یک مسابقه کتابخوانی داریم، عنوان کرد: نشست‌های مختلفی با راویان و سخنرانان مطرح به‌منظور معرفی جشنواره برگزار می‌شود تا این افراد بتوانند از محتوای کتاب‌های جشنواره در برنامه‌های مختلف فرهنگی به ویژه راهیان نور استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه ارتباط با مخاطبان جشنواره کتاب همسفر بعد از پایان نخستین دوره این جشنواره نیز ادامه دارد، بیان کرد: ما به دنبال ترویج فرهنگ کتابخوانی هستیم و در این راستا فعالیت‌های گوناگونی را در سال آینده دنبال خواهیم کرد.

خلیلی با اشاره به عناوین کتب جشنواره همسفر گفت: چغک، شهبانو، شانزده سال بعد، سربلند، اکبر کاراته و بچه ننه‌ها، تو شهید نمی‌شوی، من مادر مصطفی و خط تماس، عنوان هشت کتاب جشنواره کتاب همسفر است که در این جشنواره بیشتر کتاب‌هایی از حوزه دفاع مقدس انتخاب شده که تاکنون به صورت گسترده معرفی نشده‌اند.

کد خبر 4543689

منبع: مهر

کلیدواژه: اردوهای راهیان نور قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود

ایسنا/فارس نماینده ولی فقیه در استان فارس با تأکید بر ضرورت مدنظر قرار دادن عرفان در حرکات انقلابی گفت: بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز، ۲۶ فروردین‌ماه در اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در استان فارس گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی در طول چند سال گذشته مایه خیر و برکت بوده و سبب آشنایی نسل جوان و نوجوان با کتاب شده است.

وی افزود: این جشنواره به خوبی در استان برگزار شده و در طول چند سال گذشته عناوینی در سطح ملی داشته‌ایم. جا دارد که استان فارس از نظر کتاب و کتابخوانی رتبه خوبی در بین سایر استان‌های کشور داشته باشد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به جایگاه مردم فارس و شیراز در حوزه وقف و به ویژه عرصه کتاب و کتابخوانی گفت: مردم فارس در این زمینه‌ها اقدامات استثنایی انجام داده‌اند و این استان با مقام‌های ارزشمند در عرصه کارهای خیرخواهانه و کتابخوانی به عنوان یک قله فرهنگی در کشور می‌درخشد.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: ادامه مسیر انقلاب اسلامی با نگاهی که جمع عرفان و دیگر مراتب علمی است، امکان‌پذیر است و باید طراوت عرفان را در تمام حرکت‌های انقلابی دمید. بدون عرفان حرکات انقلابی خشک و شکننده می‌شود و تداوم نمی‌یابد.

وی با بیان اینکه بنیانگذار جمهوری اسلامی هم با همه فقاهت عارف مسلک بود، اظهار کرد: بسیاری از فرقه‌های عرفان در بیان سلسله خود، به امام رضا (ع) و فرزندان ایشان منتسب می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مهلت شرکت در جشنواره مسطورا تمدید شد
  • رشت ، آخر هفته میزبان میهمانان جشنواره ملی «مدرسه عشق»
  • شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی
  • جشنواره کتاب پاریس ۲۰۲۴ پس از بولونیا برگزار شد/فاصله با دوره اوج
  • فراخوان سی‌ویکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی منتشر شد
  • آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی اعلام شد
  • اعلام آخرین مهلت ثبت‌نام در جشنواره کتاب سال دانشجویی
  • جشنواره «روستای دوستدار کتاب» در مازندران برگزار می شود
  • بدون عرفان حرکت انقلابی خشک و شکننده می‌شود