Web Analytics Made Easy - Statcounter

طی ۳۰ سال آینده جمعیت سالمندان به حدود ۴۰ درصد می رسد که زیر ساخت های لازم برای مقابله با آن پیش بینی نشده است.

«حامد برکاتی» مدیر کل دفتر سلامت وزارت بهداشت در مشهد گفت: از سال ۶۵ تا سال ۹۵ در  تغییرات جمعیتی کشور، جمعیت کودکان زیر ۱۴ سال نصف شده و در مقابل جمعیت میانسالان افزایش و سالمندان ۶۵ سال به بالا دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما با چالش های بالا رفتن سن ازدواج جوانان، دیر فرزندآوری، افزایش طلاق ها و بالا رفتن جمعیت سالمندان در کشور مواجه هستیم؛ تا حدی که امروز ۱۰ درصد از جمعیت کل کشور را سالمندان تشکیل داده اند.

وی ادامه داد: همچنین در افق ۳۰ ساله آینده این جمعیت سالمندان به حدود ۴۰ درصد می رسد، درحالیکه در هیچ کدام از زیر ساخت ها و ساختارهای کشور برای مقابله با سالمندی راهکاری پیش بینی نشده است. با توجه به اینکه در سال های اخیر با کاهش جمعیت مواجه بودیم، اگر موفق نشویم در الگوی زاد و ولد جوانان تغییر ایجاد کنیم، رشد جمعیت کمتر نیز خواهد شد.

به گفته مدیر کل دفتر سلامت وزارت بهداشت، اگر بتوان برای جوانان شرایطی را ایجاد و حداقل ها را برای ازدواج آنان تامین کرد، تا حدی می توان با این چالش مقابله کرد./خبرگزاری صدا و سیما

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکنون ۳۷۷ خانوار مازندرانی صاحب زمین برای ساخت خانه شدند

استاندار مازندران گفت: در اجرای طرح جوانی جمعیت این استان تاکنون ۳۷۷ خانوار در قالب ۴۵ هزار متر مربع زمین به آنان واگذار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور، صبح امروز _یک‌شنبه بیست‌وششم فروردین_ در جلسه شورای مسکن مازندران با تاکید بر اینکه برای تأمین زمین مسکن مازندران باید بیشتر همکاری و تلاش صورت گیرد، اظهار کرد: با توجه به ارزش زمین بالا و کمبود زمین احداث شهرک مسکونی در مازندران مزیت مهمی برای خانه‌دار شدن جوانان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع چهار شهرک مسکونی مازندران، دو شهرک مسکونی گلوگاه و کرفون بابلسر در قالب نهضت ملی مسکن استان در حال نهایی شدن است، افزود: در اجرای طرح جوانی جمعیت این استان تاکنون ۳۷۷ خانوار در قالب ۴۵ هزار متر مربع زمین به آنان واگذار شد که ۵۸ خانوار دارای چهار فرزند بودند.

استاندار مازندران از ثبت‌نام ۷۰۰ خانوار پر جمعیت مازندران برای گرفتن زمین در قالب طرح جوانی جمعیت خبر داد و گفت: مسکن‌دار شدن جوانان در این استان نباید به آرزوی جوانان تبدیل شود.

حسینی‌پور با اشاره به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم تاکید بر حمایت‌های دولتی مبنی بر انبوه‌سازی مسکن در استان با همکاری بخش خصوصی به ویژه در بافت شهری مطرح و عنوان کرد: بازآفرینی شهری در مازندران روند خوبی را طی نمی‌کند و شهرداران استان تحرک خوبی در انبوه‌سازی مسکن در فرصت حمایتی دولت در باز آفرینی شهری ندارند.

نماینده عالی دولت در مازندران ادامه داد: امروز بخش خصوصی در ارتفاع‌سازی مسکن مازندران استقبال خوبی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز دانشجویان دانشگاه‌های مازندران با کمبود خوابگاه مجردی و متاهلی مواجه هستند، در حالی که زمین به عنوان مهمترین مشکل در اختیار این دانشگاه وجود دارد.

کد خبر 744336

دیگر خبرها

  • آسیب‌شناسی حوزه جمعیت در استان مرکزی آغاز شده است
  • ۹۹ درصد جمعیت روستایی استان ایلام از گاز طبیعی برخوردار هستند
  • آینده درخشان کشور درگرو نقش‌آفرینی جوانان است
  • ۱۷ میلیون زن و مرد دهه شصتی مجردند | چرا برخی دختران دهه شصتی در تجرد قطعی ماندند؟
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است؛ گیلان با ۷۱.۳ بیشترین و سیستان با ۵۰.۷ کمترین
  • این استان‌ها بیشترین و کمترین مرگ و میر را در کشور دارند
  • میانگین سن فوتی‌های کشور ۶۶.۲ سال است
  • تاکنون ۳۷۷ خانوار مازندرانی صاحب زمین برای ساخت خانه شدند
  • مسکن جوانان و محرومان باید تامین شود
  • طرح نهضت ملی مسکن، اولویت نخست برنامه‌های دولت