Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-24@23:36:09 GMT

نظافتچی‌های قلابی به ۷۰ خانه و انباری دستبرد زدند

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۲۱۱

نظافتچی‌های قلابی به ۷۰ خانه و انباری دستبرد زدند

رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران از دستگیری ۲ نظافتچی قلابی خبر داد که ۷۰ خانه و انباری‌ دستبرد زدند. ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۰ اجتماعی پلیس حوادث نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ اوایل آبان 97 مأموران کلانتری 127 نارمک در جریان سرقت از خانه‌ای در خیابان مجیدیه جنوبی قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مأموران با حضور در محل سرقت پی‌بردند وسایل با ارزش کوچک، طلا ، پول و گوشی موبایل از داخل خانه به سرقت رفته و دزدان به وسیله یک طناب وارد ساختمان شده‌اند.

عملیات انگشت‌نگاری در محل سرقت صورت گرفت اما هیچ سرنخی از دزدان به دست نیامد.

تحقیقات پلیسی

مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران در تحقیقات فنی خود متوجه شد گوشی سرقتی در دست یک مرد افغانستانی به نام قادر است که مأموران روز 17 دی ماه به سراغ این مرد رفتند.

قادر در تحقیقات ابتدایی مدعی شد که در کار نظافت ساختمان مشغول است و گوشی را از مرد غریبه‌ای در خیابان خریده و از ماجرای سرقتی بودن آن بی‌اطلاع است.

کارآگاهان در ادامه به ادعاهای مرد افغان مشکوک شدند و وی را مورد بازجویی‌های فنی قرار دادند که در این مرحله قادر در تناقض‌گویی‌هایش گرفتار شد و گفت که سرقت را مرد جوانی به نام حاکم انجام داده و از مخفیگاه وی اطلاعی ندارد.

تجسس‌ها ادامه داشت تا اینکه قادر پس از 48 ساعت پرده از راز این سرقت خانه برداشت و گفت: سرقت را برادرش حاکم (21 ساله) انجام داده و برای فرار به شهرهای شمالی سفر کرده است.

دستگیری سارق فراری

مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران با توجه به فراری بودن متهم در تحقیق از خانواده وی پی‌بردند که حاکم علاقه زیادی به یکی از برادرزاده‌هایش دارد و به بهانه اینکه برادرزاده‌اش دلتنگ عمویش است، حاکم را به تهران کشاندند.

حاکم که نمی‌دانست پلیس در کمین اوست، روز 20 دی به تهران بازگشت و وقتی برای دیدن برادرزاده‌اش به خانه برادرش رفت، با مأموران روبه‌رو شد.

جوان افغان ابتدا سعی داشت خود را بی‌گناه معرفی کند اما با وجود قراین و شواهد، لب به سخن گشود.

اعتراف به سرقت

حاکم در اعترافاتش به مأموران گفت: برادرم در کار نظافت ساختمان مشغول است و برخی اوقات نیز من به کمکش می‌رفتم که در زمان خدمات و نظافت، ساختمان‌ها را شناسایی می‌کردیم و با صحبت‌هایی که با اهالی ساختمان داشتیم متوجه نبودن آنها در خانه می‌شدیم.

وی افزود: با شناسایی محل نگهداری طلاها و وسایل با ارزش در خانه‌ها برای سرقت دست به کار شده و بیشتر اوقات با استفاده از یک طناب گره خورده وارد ساختمان می‌شدم، گاهی اوقات نیز با در دست داشتن کلید ساختمانها که از قبل سرقت کرده بودیم، داخل خانه شده و سپس نقشه سرقت را به اجرا می‌رساندم.

حاکم که یکبار به خاطر آزار و اذیت یک پسر جوان دستگیر شده بود در اعترافاتش گفت: در این مدت بیش از 70 سرقت انباری و خانه انجام دادم و برادرم تنها نقش شناسایی خانه‌ها را داشت.

این جوان افغانستانی ادامه داد: طلاها را به مردی در شهرستان بروجرد می‌فروختم که او نیز طلاها را از کشور خارج می‌کرد و در افغانستان به فروش می‌رساند.

دستگیری مالخر

کارآگاهان با اطلاعات به دست آمده موفق به شناسایی مالخر شدند و در عملیاتی غافلگیرانه خریدار طلاهای سرقتی دستگیر شد.

انهدام باند سرقت خودروهای لوکس/ خودکشی رئیس باند حین بازداشت + تصاویر متهمان

سرهنگ مرتضی نثاری؛ رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: دو مرد افغانستانی و مالخر این باند، به دستور مقام قضایی برای تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

R1370/P/S2,21,1392/CT12 واژه های کاربردی مرتبط پلیس آگاهی پلیس 110

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پلیس آگاهی پلیس 110 پلیس آگاهی پلیس 110

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت برای انتقام!

وقتی به خاطر دخالت های باجناقم در زندگی از همسرم طلاق گرفتم، دچار افسردگی شدم و به مصرف مواد مخدر روی آوردم  ولی خیلی زود به خود آمدم و خلافکاری را کنار گذاشتم. در این شرایط بود که فهمیدم یکی از مغازه‌داران محلی به لوازم تعمیرگاهم دستبرد می زند. من هم برای انتقام از او دست به سرقت اموالش زدم که  ...

به گزارش خراسان، جوان 38 ساله ای که به اتهام دستبرد به اموال یک مغازه دستگیر شده است، درباره سرگذشت خود به مشاور و مددکار اجتماعی کلانتری معراج مشهد گفت: پدرم که آرماتور بند ساختمان بود یک سال قبل بر اثر بیماری سرطان فوت کرد اما از همان دوران کودکی که به خاطر دارم مادرم نیز برای تامین هزینه های زندگی در منازل مردم کارگری می کرد تا همه خواهر و برادرانم سروسامان گرفتند. درحالی که برادرانم بیشتر به حرفه پدرم روی آورده بودند من به شغل مکانیکی علاقه داشتم و به همین دلیل هم رشته مکانیک را در دبیرستان ادامه دادم و به استاد کار ماهری تبدیل شدم.

خلاصه در یکی از همین روزها بود که به دختر یکی از بستگانم دل باختم و با او ازدواج کردم اما متاسفانه به خاطر دخالت های باجناقم، اختلافات زیادی در دوران نامزدی بین من و همسرم به وجود آمد چراکه پدر زنم فوت کرده بود و باجناقم امور زندگی آن ها را در دست داشت. از سوی دیگر هم باجناقم قبلا خواستگارخواهر من بود اما به خاطر اعتیادش به او پاسخ منفی دادیم. همین موضوع به کینه ای عمیق تبدیل شد که حالا قصد انتقام از مرا داشت. بالاخره این اختلافات با همسر 17 ساله ام به جایی رسید که در نهایت به جدایی انجامید و من و «نیوشا» از یکدیگر طلاق گرفتیم.

در این شرایط بود که دچار افسردگی شدیدی شدم و بر اثر همنشینی با دوستان معتادی که اطرافم را گرفته بودند به مصرف سیگار و مواد مخدر روی آوردم. چند سال بعد از این ماجرا و با اصرارهای مادرم بالاخره با زن مطلقه ای ازدواج کردم که بسیار مهربان بود و موجب شد تا مصرف مواد را کنار بگذارم و هم اکنون نیز در انتظار تولد فرزندم هستم اما ماجرای سرقت از آن جا شروع شد که من بعد از ترک اعتیاد تعمیرگاهی را در یکی از مجتمع های تعمیر خودرو اجاره کردم و به حرفه مکانیکی مشغول شدم.

درآمدم بسیار خوب بود و روزهای شیرینی را می گذراندم تا این که یکی از دستگاه های تعمیر خودرو از مغازه ام سرقت شد. من هم به یکی از همسایگانم مشکوک شدم که او نیز در همان مجتمع تعمیرگاه دیگری داشت ولی چون با هم ارتباط کاری داشتیم نتوانستم موضوع را برایش بازگو کنم اما وقتی دوبار دیگر این سرقت ها تکرار شد دیگر به یقین رسیدم که «عزیز» به تعمیرگاهم دستبرد می زند. او تقریبا هم سن و سال  خودم بود و رو دررو نمی توانستم سرقت ها را به او نسبت بدهم.

به همین خاطر تصمیم اشتباهی گرفتم و من هم برای انتقام شبانه به تعمیر گاه او رفتم و برخی از لوازم کار او را سرقت کردم ولی تعمیرگاه او دوربین مخفی داشت و همه صحنه سرقت را ضبط کرده بود اما تعمیرگاه من دوربین نداشت و نمی‌توانستم سرقت تعمیرگاهم را به او نسبت بدهم. حالا اگر همسرم متوجه ماجرای سرقت شود به یقین همسرم را نیز از دست خواهم داد اما ای کاش ...

 با توجه به کشف لوازم سرقتی از متهم مذکور،تحقیقات بیشتر با دستور سرگرد فعال(رئیس کلانتری معراج) برای ریشه‌یابی این ماجرا در دستور کار افسران تجسس قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • سرقت برای انتقام!
  • کشف بیش از ۵۰۰ موبایل سرقتی در عملیات پلیس آگاهی پایتخت / کاهش آمار وقوع سرقت مسلحانه
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • نقشه سرایدار سابق برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • نقشه سرایدار برای سرقت میلیاردی از خانه ۲ ایرانی مقیم کانادا
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران/ قاتل: جسد را زیر تختخواب داخل اتاق گذاشتم        
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز!
  • سوءاستفاده سارق از اعتماد صاحب‌خانه برای سرقت طلاجات
  • بازداشت عاملان جنایت در برج ۲۰ طبقه مسکونی
  • زندگی قاتل با جسد زن گمشده به مدت ۲ شبانه‌روز در تهران!