Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-24@01:17:20 GMT

نابودی سرسخت ترین لکه ها با ساده ترین روش ها

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۲۵۲

نابودی سرسخت ترین لکه ها با ساده ترین روش ها

رکنا: روش های تمیز کردن لجبازترین لکه ها را یاد بگیرید.

به روزهای خانه تکانی عید نزدیک می شویم و یکی از بزرگ ترین چالش هایی که در چنین روزهایی با آن دست و پنجه نرم می کنیم تمیز کردن لکه هایی است که به سختی پاک می شوند. برای پاک کردن این لکه ها اولین کاری که باید انجام دهیم این است که صبور باشیم. در ادامه با روش های از بین بردن لکه هایی که به راحتی پاک نمی شوند آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لکه جوهر

برای این که لکه جوهر پخش نشود ابتدا اطراف لکه مقداری وازلین بزنید. سپس مقداری الکل ایزوپروپیل روی لکه بریزید و با پنبه به حالت ضربه روی آن بزنید. اجازه دهید لکه خشک شود و در مرحله آخر آن را با مایع ظرفشویی بشوئید.

لکه چربی غذا

روی لکه مقداری پودر تالکوم و یا آرد ذرت بریزید تا لکه چربی را جذب کند سپس با یک عدد پارچه تمیز پاک کنید.

لکه قهوه و چای

داخل یک بطری یک پیمانه سرکه سفید و یک پیمانه آب را با هم ترکیب کنید. روی لکه بپاشید و با یک پارچه مرطوب روی آن ضربه بزنید. سپس مقداری مخلول آمونیاک رقیق شده روی آن بریزید و با یک عدد دستمال مرطوب روی آن ضربه بزنید و در مرحله آخر با دستمال خشک رطوبت لکه را بگیرید.

لکه های عرق

ابتدا لباس را با مایع لکه بر پیش شستشو (پری واش) بشوئید سپس داخل ماشین لباسشویی با دمای بالا با شوینده آنزیم دار شستشو دهید.

لکه سس قرمز

برای از بین بردن لکه سس قرمز از سرکه رقیق شده استفاده کنید و در دمای سرد داخل ماشین لباسشویی بیندازید.

لکه سس خردل

ابتدا لکه را به سرکه سفید آغشته کنید سپس با مایع ظرفشویی شستشو دهید.

لکه رژلب

ابتدا روی لکه حلال روغن بزنید و اجازه دهید خشک شود. سپس تا جایی که می توانید پس مانده های رژلب را پاک کنید. سپس مقداری مایع شوینده بزنید و بسایید تا کف کند و در آخر شستشو دهید. برای از بین بردن رنگ باقیمانده از رژلب سرکه رقیق شده بزنید و با آب سرد بشوئید.

لکه آب میوه

ابتدا پس مانده های آب میوه را بردارید سپس روی آن مقداری محلول آب و مایع ظرفشویی بزنید و کف باقیمانده را با حوله مرطوب پاک کنید. اگر باز هم لکه باقیمانده بود یک عدد حوله را با محلول آمونیاک و آب سرد مرطوب کرده و با ضربه روی لکه بزنید.

لکه شکلات

با یک قاشق یا چاقوی پلاستیکی باقیمانده شکلات ها را از روی لباس بردارید سپس محلولی که با ۱ قاشق چای خوری شوینده آنزیم دار و ۲ پیمانه آب درست شده است روی لکه بریزید و اجازه دهید محلول ۲۰ دقیقه روی لکه بماند. سپس با مایع لباسشویی و آب لباس را شستشو دهید.

لکه بستنی

ابتدا لکه را با مایع شوینده پری واش بشوئید سپس داخل لگن پر از آب و چند قطره شوینده قرار داده و بشوئید.

لکه خون

ابتدا لکه را با آب سرد بشوئید. سپس جای لکه را با شوینده آنزیم دار بمالید و به مدت ۳۰ دقیقه در یک مکان گرم قرار دهید. چند قطره محلول آمونیاک رقیق شده روی لکه بریزید و در نهایت داخل ماشین لباسشویی بریزید.

برای ورود به کانال تلگرام ما کلیک کنید.

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

منبع: رکنا

کلیدواژه: قهوه چای قهوه چای الکل پنبه چای تلگرام غذا عکس حادثه تروریستی فیلم پلیس مرگ دستگیری پرونده سیستان و بلوچستان تبهکاران پسر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)

عصر ایران- گروه خودروسازی سایک چین دریافت سفارش برای محصول جدید برند رووی با نام دی اکس5 را در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن آغاز خواهد کرد. این اولین خودرو برند مذکور است که از سیستم دی ام اچ سوپر هیبرید اختصاصی رووی استفاده خواهد کرد.

دی اکس5 در واقع نسخه شاسی بلند سدان رووی دی7 محسوب می شود. این رووی با لوگوی تغییر یافته و برند ام جی نیز امکان حضور در برخی بازارها را دارد.

سیستم هیبرید دی ام اچ در واقع به مفهوم زیرساخت لازم برای نصب و فعالیت انجین احتراقی و موتور الکتریکی است. ترکیبی از تپنده 1.5 لیتری توربو و تک موتور الکتریکی که بخش اول این ترکیب به عنوان ژنراتور باتری عمل می کند و برد حرکتی در سیکل ترکیبی را به 1300 کیلومتر(با باتری 21.4 کیلووات ساعت) می رساند. برد حرکتی در حالت الکتریکی خالص حدود 135 کیلومتر محاسبه شده است.

خروجی انجین 1.5 لیتری 147 اسب بخار است. در تریم پایه از باتری 11.1 کیلووات ساعت و موتور الکتریکی 194 اسب بخاری استفاده شده است. در تریم پرچمدار باتری 21.4 کیلووات ساعت و موتور 205  اسب بخاری استفاده شده است.

شاخص صفر تا 100 کیلومتر برابر با 6.9 ثانیه و متوسط مصرف سوخت 1.27 لیتر برای 100 کیلومتر رانندگی محاسبه شده اما زمانی که میزان شارژ باتری در کمترین حد خود باشد، میزان مصرف سوخت ژنراتور به 5.25 لیتر در هر 100 کیلومتر افزایش خواهد داشت.

رووی دی اکس5 از رینگ های آلومینیومی 19 اینچی استفاده می کند که در حالت آپشن نمونه 20 اینچی نیز در دسترس مشتریان قرار می گیرد. خودرو از منظر ابعاد برابر با 4700 میلیمتر در طول، 1890 میلیمتر در عرض و 1664 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز 2765 میلیمتر است.

فضای کابین طراحی ساده ای دارد و مهمترین رویداد آن به 24.6 اینچ نمایشگر در قابی یکپارچه مربوط می شود که روی کنسول اصلی جلو جانمایی شده است.

رووی دی اکس5 کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رووی وال؛ نهنگ لوکس چینی! (+عکس)

دیگر خبرها

  • کشف چسب مايع غيرمجاز در مانه و سملقان
  • ترکیبی که بهترین تیم آسیا را از مرگ نجات می‌دهد
  • درگیری لفظی تحلیلگران اینترنشنال در آنتن زنده | این حرف های بد را به خودتان بزنید لطفا!
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)
  • با خیال جمع به چای و قهوه‌تان شکر بزنید
  • دسر ساده و سریع یخچالی را با این سه ماده غذایی ساده درست کنید
  • چغاله بادام پلو با مرغ یک غذای متفاوت برای فصل بهار
  • یک دسر خوشمزه و سه سوته با چهار قلم مواد
  • کشف ۴۳ تن گاز مایع قاچاق در راسک
  • به اسرائیل افسار بزنید