Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان غلامرضا فرخی افزود: پنجمین فصل پژوهش های باستان شناسی جنوب کرمان با همکاری دانشگاه توبینگن آلمان به سرپرستی پروفسور پیتر فلزنر و پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری به سرپرستی نادر علیدادی سلیمانی از اواخر بهمن ماه امسال در گستره شهرستان های جنوبی استان کرمان آغاز می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه بررسی های پژوهشی این فصل در پهنه شهرستان های کهنوج، رودبار و منوجان به اجرا گذاشته خواهد شد، تصریح کرد: شناسایی کامل محوطه های باستانی از کهن ترین استقرارها تا ادوار متاخر اسلامی از مهمترین اهداف این بررسی ها است.
فرخی اظهار داشت: پیش از این با انجام چهار فصل پژوهش باستان شناسی در شهرستان های جیرفت، فاریاب و بخشی از شهرستان کهنوج، تپه ها و محوطه های ارزشمندی از ادوار مس و سنگ، مفرغ و ادوار تاریخی و اسلامی در این منطقه شناسایی شد.
وی با بیان اینکه پنجمین فصل پژوهش های باستان شناسی جنوب کرمان با حضور 20 پژوهشگر، باستان شناس و متخصص علوم میان رشته ای از کشورهای آلمان و ایران انجام می شود، افزود: این فصل از اواخر بهمن ماه سال جاری آغاز می شود و تا نیمه نخست فروردین ماه سال 1398 به طول می انجامد.
3029/7420
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 آلمان باستان شناسی روابط عمومی صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گردشگری جشنواره فجر قیمت گوشت 40 سالگی انقلاب بودجه 98 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه خبر از بازگشت اشیای تاریخی تمدن جیرفت قاچاق شده به انگلیس؟

رییس اداره ثبت حریم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان اظهار کرد: در سفر اخیر به وزارتخانه صحبت از انجام کارهای دیپلماتیک برای بازگرداندن ۸۶ شیء تاریخی قاچاق شده به انگلیس بوده است.

نادر علیدادی سلیمانی با بیان اینکه هنوز جزئیاتی به ما اعلام نشده است افزود: به محض اینکه این اشیا وارد کشور شدند اطلاع رسانی از جزییات آن انجام خواهد شد.

این باستان شناس اضافه کرد: حدس می زنیم اشیا از جنس سنگ کلریت منطقه جیرفت باشند که اشیای با ارزشی محسوب می شوند.

وی ادامه داد: با ورود این اشیا نمایشگاهی ۲ ماهه در موزه ملی برگزار و بعد از آن به استان کرمان تحویل داده می شود که می توان در جیرفت هم برای آنها نمایشگاهی ترتیب داد.

علیدادی سلیمانی تاکید کرد: تنوع اشیا به شناخت بیشتر جیرفت و تاریخ منطقه کمک می کند و بلافاصله با مطالعاتی که صورت خواهد گرفت به عموم معرفی می شوند.

  در ۱۳ آبان سال ۹۰ هم تعدادی شیء تاریخی شامل ۱۸ شیء که از جیرفت به انگلیس قاچاق شده بودند به کشور بازگردانده شدند.

قدمت منطقه باستانی در نزدیکی شهر جیرفت واقع در جنوب استان کرمان تا چهار هزار و ۶۰۰ سال پیش تخمین زده می‌شود و از ارزش بالایی از نظر میراث فرهنگی برخوردار است.

جیرفت با وجود ارزش های فراوان، تا پیش از سال ۱۳۸۰ از لحاظ باستان شناسی تقریبا ناشناخته بود، اما یک باره در درجه نخست اهمیت سایت های باستان شناسی غرب آسیا قرار گرفت.

به گفته یوسف مجیدزاده که نخستین سرپرست تیم کاوش محوطه کُنارصندل بوده مدارک موجود، غنای هنری آثار به دست آمده و کمیت و کیفیت آنها نشان داد که حوزه فرهنگی هلیل رود در اوایل هزاره سوم قبل از میلاد بزرگترین مرکز صنعتی ـ تجاری شرق باستان در زمینه تولید و صدور کالاهای ساخته شده از انواع سنگ صابون، مرمر و مفرغ به سایر مراکز تمدنی منطقه از جمله بین النهرین بوده است.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • اسرائیل با حذف میراث باستانی به دنبال نفی تاریخ فلسطین است
  • آغاز پنجمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در حوزه هنری قم
  • کشف حلقه گمشده تاریخ در فلات ایران
  • رونمایی از ۲ کتاب در زرند
  • ۳۳۶۰ نفر از موزه‌های خراسان شمالی بازدید کردند
  • چه خبر از بازگشت اشیای تاریخی تمدن جیرفت قاچاق شده به انگلیس؟
  • چه خبر از بازگشت اشیای تاریخی قاچاق در انگلیس؟
  • برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان آغاز شد
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم کشور در جنوب کرمان
  • آغاز برداشت اولین خوشه‌های طلایی گندم در جنوب کرمان، الگوی موفق جهش تولید