Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@05:00:45 GMT

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد با ظریف دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۳۴۳

معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد با ظریف دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «دی کارلو» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد.

در این دیدار دو طرف در خصوص همکاری های ایران و سازمان ملل متحد، اجرای قطعنامه ۲۲۳۱، برجام، سازو کار حمایت تجاری ایران و اروپا (ساحت)  و نیز مسائل مختلف بین المللی و منطقه ای از جمله شرایط افغانستان، یمن، سوریه و لبنان گفتگو و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 4543721 محمد مهدی ملکی

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان ملل متحد محمد جواد ظریف کنفرانس امنیتی مونیخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود

معاون سیاسی دولت سرپرست افغانستان، اقدام تنبیهی تهران علیه اسرائیل را «دفاع مشروع» خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مولوی عبدالکبیر» معاون سیاسی حکومت سرپرست افغانستان صبح امروز با سیدحسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل و هیات دیپلماتیک همراه وی دیدار و گفتگو کرد.

مولوی عبدالکبیر در این دیدار با اشاره به اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی اظهار داشت: به خلاف آنچه تلاش می‌شود که در رسانه‌ها القا کنند، اقدام ایران یک دفاع مشروع بود و نه یک حمله به رژیم صهیونیستی.

وی در ادامه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه گفت: کشور‌های مسلمان باید تلاش کنند تا در حرکتی جمعی برای متوقف کردن جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، اقدام عملی انجام دهند.

در ابتدای این دیدار سیدحسن مرتضوی از موضع حکومت سرپرست افغانستان در قبال اقدام تنبیهی جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قدردانی کرد و این موضع شفاف و روشن افغانستان را باعث دلگرمی امت اسلامی دانست.

حکومت سرپرستی افغانستان روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای در حمایت از اقدام جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی، این اقدام را «مشروع» دانسته و از جامعه جهانی درخواست کرده بود که مانع اقدامات جنایتکارانه این رژیم در غزه شود.

به گزارش ایرنا، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شنبه شب ۲۵ فروردین ماه ۱۴۰۳ با انتشار اطلاعیه ای، آغاز عملیات «وعده صادق» و شلیک ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی و مواضع رژیم اسرائیل را در پی انتقام از تل آویو در حمله موشکی این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت هفت تن از مستشاران و افسران نظامی تهران در دمشق اعلام کرد.

نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل نیز اعلام کرد: اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق بود.

دیگر خبرها

  • دبیرکل اتاق ایران و عراق: دلار می‌ریزد
  • دیدار مسئول کنسولگری روسیه با معاون استاندار
  • زمینه همکاری و توسعه روابط بین کرمان و روسیه وجود دارد
  • امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان ملل: تنبیه اسرائیل تنها گزینه بود
  • معاون سیاسی طالبان: اقدام ایران علیه اسرائیل «دفاع مشروع» بود
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگ‌های حمله رژیم اسرائیل به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرد
  • دبیرکل سازمان همکاری شانگهای حمله رژیم اسرائیل را به سفارت ایران در دمشق محکوم کرد
  • قدردانی دبیر کل سازمان همکاری شانگهای از ایران برای تحقق صلح امنیت در منطقه
  • گفتگوی تلفنی امیرعبداللهیان و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • به دنبال افزایش تعامل با کابل هستیم