Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@04:43:05 GMT

نجات ۴ کوهنورد گرفتار از مرگ

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۴۶۸

۲ کوهنورد گرفتار در برف و کولاک جنگل های کلیبر و ۲ کوهنورد در ارتفاعات عون بن علی تبریز توسط ماموران و امدادگران از مرگ حتمی نجات یافتند. آفتاب‌‌نیوز : فرمانده انتظامی کلیبر گفت: امداد رسانی به موقع موجب نجات 2 کوهنورد گرفتار در برف و کولاک جنگل های روستای 'سیدلر' و 'پیره یوسفیان' این شهرستان شد.
سرهنگ محمدعلی نایب زاده افزود: ماموران و یگان های امدادی پس از 5 ساعت جستجو و عملیات امداد و نجات، این 2 کوهنورد را از مرگ حتمی نجات دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور ارتباطات سازمان آتش‌نشانی تبریز نیز در جمع خبرنگاران از گرفتار شدن 2 شهروند تبریزی در ارتفاعات عون بن علی این شهر خبر داد.
به گزارش ایرنا، یعقوب موسوی گفت: عصر روز گذشته با دریافت گزارشی مبنی بر گرفتار شدن 2 شهروند در دره‌ای واقع در پشت پارک پیوند تبریز، گروه کوهستان سازمان آتش‌نشانی برای امداد رسانی به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: آتش‌نشانان اعزامی پس از بررسی دقیق محل گرفتار شدگان، با ایجاد کارگاه امدادی و رعایت اصول امداد و نجات هر 2 کوهنورد را سالم به بیرون منتقل کردند.
موسوی با اشاره به خطرات صعود به ارتفاعات در فصل زمستان هشدار داد: به همراه داشتن وسایل ضروری کوهستان شامل مواد غذایی اضافه، تجهیزات روشنـایی، سـوت، قطب نما، نقشه منطقه، کمک‌های اولیه، چاقو، کبریت، کارت شناسایی، تلفن همراه و مسلط بودن به منطقه صعود از لحاظ مسیرها و نقاط خطرناک شامل پرتگاه‌ها، مناطق بهمن خیز، مناطق با احتمال ریزش سنگ و خودداری از صعود انفرادی و همراه بودن با گروه و افراد مجرب از نکات مهمی‌ است که باید مورد توجه کوهنوردان قرار بگیرد.
ایرنا 

منبع: آفتاب

کلیدواژه: کوهنورد امدادگران نجات کوهنوردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر امروز (سه شنبه) خانمی به همراه دو فرزند خردسالش از ساختمان دادگستری شهرستان زرند خارج و در محل درب ورودی دادگستری منتظر رسیدن آژانس می‌شود.

در این هنگام که به دلیل بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب جوی آب جلوی دادگستری همانند بخشی از خیابان مملو از آب و گل است پای یکی از فرزندان این خانم سر می‌خورد و به داخل جوی آب می‌افتد، بلافاصله با فریاد کمک خواهی مادر و کمک سرباز دادگستری تلاش برای نجات جان کودک گرفتار در جوی آب انجام می‌شود.

در حالی که توجه همه معطوف نجات فرزند اول می‌باشد فرزند دوم این خانم نیز داخل جوی آب می‌افتد و جریان آب او را به زیر پل ورودی دادگستری می‌برد که در این هنگام یکی از کارمندان دادگستری زرند که شاهد افتادن این کودک به داخل جوی مملو از آب بود به کمک او می‌شتابد و او را به طرز معجزه آسایی از داخل سوراخ مملو از آب پل ورودی دادگستری زرند نجات می‌دهد.

زمانی، کارمند دادگستری زرند که در جریان کمک به کودک دوم آسیب می بیند و ساعتی را در بیمارستان بستری بود در گفتگو با خبرنگار مهر می‌گوید: زمانی که متوجه افتادن این کودک به درون جوی آب شدم فوراً وارد عمل شدم و توانستم دست این کودک را که جریان آب او را به داخل سوراخ پل برده بود بگیرم و او را نجات دهم.

وی می‌افزاید: این اتفاق در حالی افتاد که مادر این کودک پیگیر نجات فرزند اولش بود و اصلاً متوجه افتادن کودک دیگرش در درون جوی آب نشده بود.

پس از این اتفاق این دو کودک به بیمارستان زرند منتقل و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار گرفتند.

کد خبر 6086911

دیگر خبرها

  • فیلم/ لحظات دلهره آور از نجات راننده گرفتار در خودرو آتش گرفته
  • نامگذاری یکی از خیابان‌های سنندج به نام «آرمان بنفشی»
  • نجات دو کودک زرندی گرفتار در جوی آب
  • نجات جان دو کودک گرفتار درسیلاب ورودی دادگستری زرند
  • نجات کوهنورد خرم آبادی گرفتار در ارتفاعات مخملکوه
  • آرمان بنفشی برای نجات ۴ نفر گرفتار در چاه قربانی شد
  • آماده باش نیروهای امداد و نجات به دنبال صدور هشدار نارنجی
  • حضور کوهنوردان خراسان رضوی در اردوی تیم امید هیمالیانوردی
  • جوان کردستانی جان خود را فدای نجات چهار نفر دیگر کرد
  • «آرمان» جان خود را فدای نجات ۴ نفر کرد