Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-19@02:14:13 GMT

بهترين داروي عفونت چيست؟

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۴۹۸

بهترين داروي عفونت چيست؟

خبرگزاري آريا - پژوهشگران آلماني در بررسي جديدي، دليل تاثير خواب را بر کاهش عفونت نشان دادند.
به گزارش خبرگزاري آريا به نقل از بهداشت نيوز، پژوهشگران آلماني در پژوهش جديدي دريافتند که چرا خواب گاهي اوقات مي‌تواند بهترين دارو باشد. خواب، توانايي برخي از سلول‌هاي ايمني بدن را در چسبيدن به اهداف مورد نظرشان بهبود مي‌بخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اين پژوهش که در «دانشگاه توبينگن» (University of Tübingen) آلمان انجام شده، نشان مي‌دهد که چگونه خوابيدن مي‌تواند با عفونت بدن نيز مبارزه کند.
«سلول‌هاي تي» (T cells)، نوعي از گلبول‌هاي سفيد هستند که اهميت زيادي در واکنش ايمني بدن دارند. هنگامي که سلول‌هاي تي هدفي مانند سلول آلوده به ويروس را شناسايي مي‌کنند، پروتئين‌هاي چسبنده‌اي موسوم به «اينتگرين» (Integrin) را فعال مي‌کنند تا امکان چسبيدن به هدف و از بين بردن برايشان فراهم شود. با اينکه اطلاعات بسياري در مورد سيگنال‌هاي فعال‌کننده اينتگرين وجود دارد اما سيگنال‌هايي که وظيفه تعديل توانايي سلول‌هاي تي را براي چسبيدن به هدف بر عهده دارند، کمتر شناخته شده‌اند.
«استويان ديميتروف» (Stoyan Dimitrov)، سرپرست اين پژوهش و همکارانش تصميم گرفتند اثرات گروه متفاوتي از مولکول‌هاي سيگنال‌دهنده موسوم به GPCRs را بررسي کنند. بسياري از اين مولکول‌ها مي‌توانند سيستم ايمني را سرکوب کنند اما توانايي آنها در برانگيختن سلول‌هاي تي براي فعال کردن اينتگرين و اتصال به سلول‌هاي مورد نظر، ناشناخته است.
آنها دريافتند که مولکول‌هاي GPCRs، از فعال شدن اينتگرين سلول‌هاي تي پس از تشخيص هدف پيشگيري مي‌کند.
ديميتروف افزود: سطح مولکول‌هاي مورد نياز براي مهار فعاليت اينتگرين در شرايط بسياري مانند رشد تومور، عفونت مالاريا، «کم‌اکسيژني» يا «هيپوکسي» و استرس بررسي شد. شايد اين روش، در سرکوب ايمني مرتبط با اين بيماري‌ها در ارتباط باشد.
اين گروه پژوهشي، سلول‌هاي تي به دست آمده از داوطلبان سالم را هم هنگام خواب و هم هنگام استراحت، با هم مقايسه کردند. سطح فعاليت اينتگرين سلول‌هاي به دست آمده از داوطلبان خواب، بسيار بالاتر از سلول‌هايي بود که از داوطلبان بيدار به دست آمده بودند. آنها دريافتند که اثر کارآمد فعاليت اينتگرين در سلول‌هاي خواب، ناشي از فعاليت مولکول‌هاي GPCRs است.
«لوسيانا بسدوفسکي» (Luciana Besedovsky)، از نويسندگان اين پژوهش گفت: يافته‌هاي ما نشان مي‌دهند که خواب، توانايي افزايش کارايي واکنش سلول‌هاي تي را دارد.
اين پژوهش، در مجله «Journal of Experimental Medicine» به چاپ رسيده است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عفونت گوش در کودکان + فیلم

عفونت گوش از جمله شایع‌ترین عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی است که گوش میانی (فضای پر شده از هوا پشت پرده صماخ که استخوان‌های کوچک لرزان گوش در آن ناحیه قرار دارند) را تحت تاثیر قرار می‌دهد.  این علایم در کودکان شامل درد گوش خصوصا هنگام دراز کشیدن، احساس کشیده شدن گوش، دشواری در به خواب رفتن، گریه کردن بیش از حد معمول، تحریک پذیری بیش از حد، دشواری در شنیدن یا پاسخ به صداها، از دست رفتن حس تعادل، تب ۳۸ درجه سانتی گراد یا بالاتر، بیرون آمدن مایعات از گوش، سردرد و از دست دادن اشتها می‌باشد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • کارگردانی که هرچه ساخت ماندگار شد + فیلم
  • عفونت گوش در کودکان + فیلم
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • بهترین رژیم غذایی برای سلامت مغز | غذاهای مفید برای ترمیم سلول های مغز را بشناسید
  • رییس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها، خلاف قانون و منویات رهبری است
  • از سیاره زهره کربن و اکسیژن نشت می‌کند
  • بهترین آنتی بیوتیک‌های طبیعی
  • زرد، آبی، بی‌خوابی/ تلفن هوشمند چگونه چرخه زیستی را مختل می‌کند؟
  • رئیس مرکز پژوهش های مجلس: واگذاری پرسپولیس و استقلال به بانک ها خلاف قانون است