Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@16:39:33 GMT

وضعیت گیلان در زمینه مسائل اجتماعی مطلوب نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۶۷۷۰

وضعیت گیلان در زمینه مسائل اجتماعی مطلوب نیست

به گزارش خبرنگار مهر مصطفی سالاری بعداز ظهر شنبه در جلسه شورای اداری گیلان که در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد با اشاره به اینکه خانواده در ایران از جایگاه خاصی برخوردار بوده و بعداز پیروزی انقلاب اسلامی نیز شاهد پیشرفت های زیادی در این حوزه هستیم، اظهارکرد: استفاده از ظرفیت بانوان در مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به افزایش سهمیه مدیریتی بانوان در کشور و به ویژه استان گیلان، افزود: در حال حاضر از میان مدیران استانی ۱۴ نفر را بانوان تشکیل می دهند که در انجام امور نیز با موفقیت همراه بوده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه این استان در دو حوزه مسائل اجتماعی و طلاق وضعیت خوبی ندارد، گفت: متاسفانه در حوزه مسائل اجتماعی به ویژه طلاق جزو ۱۰ استان اول کشور هستیم.

وی با تأکید بر اینکه امیدواریم با حمایت‌های دولت به ویژه معاونت امور زنان و خانواده در این زمینه گام‌های جدی در سطح استان برداشته شود، بیان‌کرد: در حوزه اشتغال نیز از دیرباز بانوان گیلانی دوشادوش مردان در حوزه کسب و کار فعال بودند.

سالاری در ادامه با اشاره به اینکه نقش بانوان در بخش کشاورزی بیش از سایر موارد قابل توجه است، گفت: مکانیزه کردن کشاورزی آمار اشتغال بانوان در این بخش را کاهش داده است.

وی به یکی دیگر از محورهای توسعه استان گیلان نیز اشاره و تصریح‌کرد: بانوان در بخش گردشگری‌ طرح‌های خوبی ارائه کرده‌اند.ایجاد زمینه شغلی و بهره‌گیری از ظرفیت بانوان مستلزم برنامه‌ریزی مسئولان است.

استاندار گیلان ادامه داد: مطالعاتی در حوزه بانوان و امور خانواده ریاست جمهوری انجام شده که استانداری گیلان آمادگی لازم برای اجرای این مطالعات را در سطح استان گیلان دارد.

وی در ادامه همچنین دستور دوم جلسه شورای اداری گیلان نیز اشاره و اظهارکرد: امروز با حضور معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری شاهد معارفه «ارسلان زارع» به عنوان معاونت جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان هستیم.

سالاری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات «علی‌اصغر جمشیدنژاد» معاونت سابق استانداری گیلان، تأکیدکرد: قانون بازنشستگی تصمیم‌گیری شده و در حال اجرا است اما نباید از تجارب، منش و اخلاق بازنشستگان و ظرفیت آنها غافل شد باید از ظرفیت این افراد در حوزه‌هایی که مشمول قانون بازنشستگی نمی شود بهره‌گیری کرد.

وی در ادامه با اشاره به کارنامه موفق ارسلان زارع در پست‌های مدیریتی گذشته از وی خواست تا با ائمه جمعه سراسر استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، احزاب و فعالان سیاسی، اجتماعی و مدنی و سازمان‌های مردم نهاد تعامل و همکاری لازم را انجام دهد.

کد خبر 4543547

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری گیلان جلسه شورای اداری رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۶۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

به گزارش همشهری آنلاین، مرکز اطلاع‌رسانی فرماندهی انتظامی کشور در اطلاعیه‌ای ضمن قدردانی مجدد از مردم قانون‌مدار ایران برای همکاری و همراهی در اجرای "طرح نور"؛ گزارشی از اقداماتِ فراجا را از آغازِ طرح تاکنون تشریح کرد.

در اطلاعیه شماره سه فرماندهی انتظامی کشور در خصوص "طرحِ نور"(عفاف و حجاب) آمده است:

با اجرای طرح نور از روز شنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ اکثر بانوان این مرز و بوم با مجریان قانون و حافظان امنیت در تعامل، همکاری و همراهی بودند.

گزارش‌های میدانی و بررسی‌های دقیق با ابزار هوشمند نشان‌داده است که وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح مطلوب‌تر بوده و این شرایط در روزها و هفته‌هایِ آینده روندِ بهتر و مناسب‌تری خواهد یافت.

براین اساس اجرای طرح نور منطبق با خواست و ساخت عمومی جامعه و مسئولین اجرایی کشور و براساس وظایف محوله به پلیس بعنوان مجری قانون در کنار دیگر ماموریت‌های امنیتی و انتظامی، تداوم خواهد داشت و برخی شیطنت‌های رسانه‌ای توسط جریان سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت.

ناگفته پیداست که پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد. فضای فعلی و راهبرد فراجا در شرایط کنونی حفظِ نظم و انضباطِ اجتماعی در قالبی ایجابی و تذکره ای است و صِرفاً با هنجارشکنانی که به حریم و حُرمتِ شهروندِ ایرانی تعدی می‌کنند برخورد قانونی توام با دقت و حساسیت خواهد کرد.

در پایان ضمن تقدیر و سپاس از مامورین وظیفه شناس پلیس که با سعه صدر و خویشتنداری توام با اقتدار، در اجرای این ماموریت مهم تلاش می کنند، قدردان شما ملت فهیم و عزیز هستیم که همواره و پیوسته برای ارتقای امنیت روانی و اجتماعی جامعه با پلیس همگام و همراه هستید.

کد خبر 845595 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر مهم زنان - حجاب فراجا

دیگر خبرها

  • هشدار عضو شورای شهر : سرانه سلامت پایتخت مطلوب نیست | باید برای مهاجرت پزشکان و پرستاران فکری شود
  • ذخایر خونی چهارمحال و بختیاری مطلوب است
  • اطلاعیه تازه فراجا درباره طرح جنجالی نور: وضعیت حجاب مطلوب‌تر شده
  • فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت
  • فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است
  • مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح
  • برنامه‌های ویژه‌ای برای نشاط اجتماعی بانوان قزوین داریم
  • تکریم و معارفه سرپرست معاونت اجتماعی، فرهنگی و زیارت استانداری قم
  • وضعیت شناسی دقیق حلقه مفقوده در فعالیت‌های فرهنگی تخصصی است
  • پاسخ به مسائل دینی با هوش مصنوعی ممکن نیست