Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-03-28@23:26:05 GMT

چه کسانی موافق پالرمو صحبت کردند؟

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۷۱۰۰

چه کسانی موافق پالرمو صحبت کردند؟

جلسه امروز مجمع تشخیص که با دستور کار بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو برگزار شد، بدون رای‌گیری نهایی و برای چهارمین بار به جلسه بعدی مجمع موکول شد.

به گزارش مشرق، جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام برای بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی موسوم به " پالرمو"که صبح امروز (شنبه ۲۷ بهمن) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه امروز، سومین نشست اعضای مجمع برای بررسی الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو بود که این بار نیز به دلیل کمبود وقت، به برخی اعضا که از قبل برای اظهارنظرات درباره این لایحه ثبت نام کرده بودند، فرصت ایراد سخنرانی نرسید و به همین جهت تصمیم نهایی درباره پیوستن ایران به پالرمو به جلسه آینده موکول شد.

بیشتر بخوانید:

پیام اتفاق امروز "مجمع"؛ استقامت و روشنگری جواب می‌دهد «کفایت مذاکرات» درباره پالرمو در مجمع تشخیص رای نیاورد مخالفان پالرمو بعد از «اینستکس» بیشتر شدند

آیت‌الله محمدی عراقی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره فضای جلسه امروز مجمع که بدون حضور روحانی و لاریجانی برگزاری شده، گفت، نشست سه ساعته اعضای مجمع، تحت تاثیر اقدامات اخیر اتحادیه اروپا قرار داشته و به نسبت جلسات گذشته، دیدگاه‌های مخالفان کنوانسیون پالرمو تقویت شده بود.

مصطفی میرسلیم دیگر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در روایتی دیگر از جلسه امروز مجمع به گفته، هر دو طیف مخالف و موافق، استدلال‌های خود درباره لزوم تصویب یا عدم تصویب لایحه را مطرح کردند ولی تا زمانی که نتیجه رای‌گیری درباره این لایحه مشخص نشود، نمی‌توان به صراحت درباره فضای حاکم بر جلسات نظر داد.

احمد توکلی نیز، گفت به علت اینکه کسانی که برای اظهار نظر درباره پالرمو ثبت نام کرده بودند تعدادشان زیاد بود و در این جلسه سه ساعته تنها به ۱۲ نفر از ۲۱ نفر فرصت اظهارنظر رسید و به همین دلیل بررسی نهایی به جلسه بعدی که به احتمال زیاد دو هفته دیگر برگزار می‌شود، موکول شده است.

حشمت الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس که از موافقان تصویب پالرمو در مجمع به شمار می‌آید، درباره جلسه امروز مجلس به روزنامه ایران گفته است: امروز اگر این لایحه در مجمع به رای گذاشته می‌شد قطعاً رای نمی‌آورد و اعضا آن را رد می‌کردند، چرا که آراء منفی به این لایحه در جلسه امروز نسبت به جلسه قبل حتی بیشتر هم شده بود.

به گفته فلاحت پیشه تعلل کشورهای اروپایی در عملیاتی شدن سازوکار SPV و همچنین کم اثر بودن اقدامات اروپایی و خصوصاً بسته پیشنهادی آنها موجب افزایش ابهامات در خصوص این تصویب لایحه الحاق به پالرمو شده است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه گفته است " امروز اگر لایحه پالرمو در مجمع به رای گذاشته می‌شد قطعاً رای نمی‌آورد."

رئیس کمیسیون امنیت ملی همچنین خاطرنشان کرده است: ابهام مهم دیگری که قبلاً در جلسات مطرح نبود و امروز به شکل جدی طرح شد این مساله بود که وقتی دولت نمی‌تواند ضمانت دهد که با پذیرش شروط FATF اوضاع بهتر خواهد شد، ضرورتی برای پذیرش کنوانسیون‌های پالرمو و CFT وجود ندارد.

آیت‌الله مجتهدی شبستری نیز ضمن رد شایعات برخی رسانه‌ها که وی را به‌عنوان موافق تصویب پالرمو معرفی کرده بودند، گفت: بنده از ابتدا مخالف پالرمو بوده و هستم و به هیچ عنوان موافق پالرمو نبوده‌ام و حتی در جلسه امروز به عنوان مخالف پالرمو صحبت کردم.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: بودجه 98 تحولات ونزوئلا حمله تروریستی زاهدان کنوانسیون پالرمو مجمع تشخیص مصلحت نظام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس گفت که پس از پایان تعطیلات نوروز در اولین جلسه کمیسیون اجتماعی جزئیات لایحه افزایش تعطیلات پایان هفته و کاهش ساعت کاری کارکنان را مجدد بررسی خواهیم کرد. - اخبار سیاسی -

حسین گودرزی سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی لایحه کاهش ساعت کاری کارکنان و افزایش تعطیلات پایان هفته، گفت: رسیدگی به لایحه اصلاح ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری درباره کاهش ساعت کاری ادارات و افزایش تعطیلات پایان هفته در دستورکار نمایندگان در جلسه روز (یکشنبه 20 اسفند ماه) قرار داشت که نمایندگان در این جلسه پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان با کلیات لایحه مذکور با اکثریت آرا موافقت کردند.

وی افزود: با نظر رئیس مجلس این لایحه دو شوری شد یعنی اینکه  برای بررسی جزئیات مجدداً به کمیسیون اجتماعی ارجاع شد.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی درباره جزئیات این لایحه ، گفت: این لایحه مربوط به افزایش تعطیلات پایان هفته به 2 روز و همچنین کاهش ساعت کاری کارکنان از 44 ساعت به 40 ساعت در هفته و همچنین مسئله مربوط به دو روز تعطیلی یعنی پنج‌شنبه و جمعه یا جمعه و شنبه است.

گودرزی بیان کرد: اعضای کمیسیون اجتماعی با توجه به اهمیت موضوع پس از پایان تعطیلات نوروز در اولین جلسه مجدداً جزییات لایحه مذکور را بررسی کرده و گزارش نهایی جهت بررسی در جلسه علنی به هیئت رئیسه ارائه می‌شود.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • نظر یک عضو مجمع درباره کسر از حساب بی‌حجاب‌ها
  • چراغ سبز گل‌محمدی برای حضور در تیم ملی امید
  • گل محمدی در آستانه بازگشت به فوتبال | موافقت اولیه با پیشنهاد جدید
  • فوری | گل محمدی در آستانه بازگشت به فوتبال | موافقت اولیه با پیشنهاد جدید
  • موافقت اولیه گل‌محمدی با پیشنهاد فدراسیون فوتبال
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس: بررسی قانون افزایش تعطیلات آخر هفته بعد از تعطیلات به جریان می افتد
  • تصویب دو لایحه شهرداری در نخستین جلسه علنی شورای شهر قزوین
  • رسیدگی به افزایش تعطیلات پایان هفته پس از بازگشایی مجدد مجلس
  • چه کسانی نامه معروف امام در عزل آیت‌الله منتظری را رد و بدل کرد؟