Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@07:42:17 GMT

میزان تولید تخم مرغ در آذربایجان غربی پاسخگو نیست

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۷۳۲۲

میزان تولید تخم مرغ در آذربایجان غربی پاسخگو نیست

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی گفت: ۶۵ درصد تخم مرغ مصرفی استان وارداتی است.

کامیار داهیم در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با بیان اینکه ۶۵ درصد تخم مرغ استان وارداتی و از آذربایجان شرقی وارد استان می‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر ۲ میلیون قطعه مرغ مادر و کمتر از یک میلیون مرغ تخم گذار در واحدهای پرورش مرغ استان وجود دارد که پاسخگوی نیاز بازار استان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه جز چهار استا ن ردیف اول در پرورش مرغ گوشتی هستیم، خاطر نشان کرد: ۸۰۰ واحد پرورش مرغ گوشتی در استان فعال است که سالانه در شرایط ایده ال بیش از دو میلیون قطعه مرغ گوشتی را تولید می‌کنند.

مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۱۳ کشتارگاه صنعتی طیور در استان فعال است، تصریح کرد: از آنجا که تعداد کشتارگاه‌های استان بسیار بالاست این تعداد از کشتارگاه‌های استان با ظرفیت ۴۰ درصد کار می‌کنند.

داهیم تاکید کرد: کشتارگاه‌های طیور استان به صورت زنجیره‌ای کار می‌کنند و ظرفیت ۵۰ میلیون قطعه کشتار را در سال دارند.

وی با بیان اینکه تضمین کیفیت محصولات دامی اولویت اصلی سازمان دامپزشکی استان است، افزود: سالانه یک میلیون تن انواع فرآورده‌های دامی در استان تولید می‌شود که از این میزان ۷۰۰ هزار تن در داخل استان، مصرف و مازاد به استان‌های همسایه صادر می‌شود.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تخم مرغ منطقه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  دکتر ناصر عتباتی با اعلام این خبر گفت: فردی با هویت ش- ق مرتکب قتل شده بود که پرونده وی پس از رسیدگی به حکم قصاص نفس منتهی و در آستانه اجرا قرار داشت.
عتباتی ادامه داد: به منظور تلاش برای اخذ رضایت از اولیای دم چندین جلسه سازش در شعبه ۱۹ شورای حل اختلاف مستقر در زندان ارومیه برگزار که خوشبختانه این تلاشها منجر به نتیجه گردید و با گذشت اولیای دم از حق خود، محکوم از دار مجازات رهایی و فرصت دوباره زندگی یافت.

دیگر خبرها

  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در شبانه روز گذشته
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • پخت روزانه ۹ میلیون قرص نان در آذربایجان غربی
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • ثبت سومین سازش پرونده قتل در آذربایجان غربی
  • پربازدیدهای خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی
  • بانه ، قطب تولید گوشت مرغ در استان