Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشدار فرمانده کل سپاه به پاکستان، ترسیم نقشه راه از سوی رهبری برای چهل سال آینده ایران، ایران در جایگاه پانزدهم اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۳، ادامه بررسی لایحه پالرمو در مجمع از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۷ بهمن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، هشدار فرمانده کل سپاه به پاکستان، ترسیم نقشه راه از سوی رهبری برای چهل سال آینده ایران، ایران در جایگاه پانزدهم اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۳، ادامه بررسی لایحه پالرمو در مجمع  از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۲۷ بهمن است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلسه غیر علنی مجلس با حضور نوبخت و سه وزیر تشکیل شد

جلسه غیرعلنی امروز شنبه 27 بهمن مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل و با حضور «محمدباقر نوبخت»، رییس سازمان برنامه و بودجه، «بیژن نامدار زنگنه»، وزیر نفت، «رضا رحمانی»، وزیر صنعت و «محمود حجتی»، وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

قرار است در این جلسه، غلامعلی تاجگردون، رییس کمیسیون تلفیق گزارشی از مصوبات این کمیسیون در بودجه 98 ارایه دهد و بعد از آن وزرایی که در جلسه حضور دارند گزارشی از حوزه مربوط به نمایندگان ارایه دهند.

 

ایران در جایگاه پانزدهم اقتصاد جهان در سال ۲۰۲۳

 

ایران طبق گزارش صندوق بین المللی پول در سال ۲۰۱۷ توانسته جایگاه خود به عنوان هجدهمین اقتصاد بزرگ دنیا حفظ کند و بر اساس رتبه اقتصادی ایران باتوجه به برابری قدرت خرید در سال ۲۰۱۸ میلادی هجدهم و این رتبه در سال ۲۰۲۳ میلادی پانزدهم پیش بینی شده است.

 

فرمانده کل سپاه به پاکستان هشدار داد

سردار سرلشکر پاسدار «محمدعلی جعفری» در حاشیه مراسم وداع با پیکرهای شهدای جنایت تروریستی سیستان و بلوچستان ضمن تبریک و تسلیت شهادت جمعی از عزیز ترین فرزندان مدافع مرزهای میهن اسلامی اظهار کرد: حضور و پایبندی مردم در صحنه، همانند آنچه در ۲۲ بهمن ماه شاهد آن بودیم دشمنان را مأیوس و عصبانی و وادار به اقدامات انتحاری توسط مزدوران و تروریست‌های دست پرورده خود کرده است و کینه توزی و عداوت این دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که انقلاب و ملت ایران در مسیر درستی گام برمی دارند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: جنایت اخیر، اراده سپاه و سایر نیروهای مسلح را برای ادامه دادن راه شهیدان و مقابله با تهدیدات راسخ‌تر کرده و با اقتدار و صلابت بیشتری به صیانت از امنیت مرزهای کشور پرداخته و انتقام خون شهدای مظلوم مان را خواهیم گرفت.

 

پیشنهاد ایجاد بانک مشترک میان تهران و بغداد

سفر اخیر رییس بانک مرکزی به عراق زمینه افزایش مبادلات تجاری و تسهیل روابط بانکی میان تهران و بغداد را ایجاد کرده است و در ادامه این راه کارشناسان معتقدند با تشکیل بانک مشترک شرایط توسعه روابط بهتر از گذشته فراهم می شود.

 

رهبری برای چهل سال آینده ایران نقشه ترسیم کرده اند

«حسین شیخ الاسلام» در گفت و گو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: این پیام بسیار با ارزش بود و بعد از آن منتشر شد که مردم در 22 بهمن نشان دادند انقلاب زنده است.

مشاور اسبق وزیر امور خارجه با اظهار این که مردم نشان دادند که این موجود زنده توانایی حرکت دارد و چون حرکت می کند می تواند خودش را اصلاح کند، افزود: پیام رهبری نیز در همین راستا منتشر شد و از مفهوم و متن این پیام فهمیده می شود که ایشان برای چهل سال بعد نقشه راه ما را ترسیم کرده اند.

وی علت توجه به چهل سالگی را تاکید قرآن بر چهل سال بودن دانست و اظهارداشت: در فهم ما نیز چهل سالگی نشان از پختگی دارد.

شیخ الاسلام با بیان این که آن چیزی که رهبری مطرح کرده اند این است که ایشان با بررسی گذشته یک نقشه راهی را برای آینده عنوان داشته اند، تصریح کرد: این بیانیه بسیاری هم بیان صادقانه داشت و در آن هم به موفقیت ها اشاره شد و هم برخی از نارسایی ها که توسط دست اندرکاران ایجاد شده نیز مورد اشاره رهبری قرار گرفت و به این مساله بسیار متین پرداخته شده است.

 

امروز؛ ادامه بررسی لایحه پالرمو در مجمع

ادامه بررسی لایحه الحاق به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی (پالرمو) در دستور کار امروز مجمع تشخیص مصلحت قرار دارد. این لایحه در جلسه 29 دی مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شد اما به رای گیری نرسید و برای بررسی تخصصی بیشتر به کمیسیون های سیاسی - دفاعی و حقوقی - قضایی ارجاع شد.

 

نتایج بررسی کارشناسی در این کمیسیون ها 3 بهمن به جلسه عمومی ارائه شد و بنا بر تایید دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، این کمیسیون ها تصویب این مصوبه و پیوستن به این کنوانسیون را به مصلحت نظام ندانستند. بررسی این لایحه بار دیگر در روز 6 بهمن در دستور کار مجمع قرار گرفت که در آن جلسه تعدادی از فقهای شورای نگهبان، وزرای امور خارجه و امور اقتصادی و دارایی، معاون حقوقی رئیس جمهور، رئیس کل بانک مرکزی و روسای کمیسیون های قضایی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند.    

وعده مسئولان برای کاهش قیمت مرغ

اقدامات انجام شده برای مهار افزایش قیمت مرغ در ماه های اخیر در پاره ای از زمان نتیجه بخش بود و در برخی مواقع نتوانسته قیمت ها را کنترل کند و باز هم شاهد نوسانات قیمت این کالا در روزهای اخیر هستیم.

امروز (شنبه 27 بهمن ماه) نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۱۰ هزار و ۵۰۰، مرغ آماده به طبخ در کشتارگاه ۱۴ هزار و ۲۵۰، توزیع درب واحد‌های صنفی ۱۴ هزار و ۴۵۰ و خرده فروشی ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. همچنین نرخ هر کیلو ران مرغ بدون کمر ۱۴ هزار و ۵۰۰ و ران مرغ با کمر برابر با قیمت مرغ ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان و قیمت هر کیلوگرم سینه با کتف ۲۱ هزار، سینه بدون کتف ۲۲ هزار و فیله مرغ ۲۵ هزار تومان است.

حالا یک منبع آگاه به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است: «با توجه به افزایش جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری پیش بینی می‌شود که قیمت هر کیلو مرغ در خرده فروشی‌ها از پنجم اسفندماه حداکثر یک هزار و ۵۰۰ تومان کاهش یابد

این در حالی است که چندی پیش بنا به گفته سخنگوی اتاق اصناف به رسانه ملی «صادرات مرغ در اسفند امسال و فروردین سال آینده ممنوع شده است. این کار برای ایجاد سهولت در توزیع کالا‌های اساسی و همچنین برای تامین نیاز‌های خانوارها انجام می شود.»/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: راهپیمایی22 بهمن 22 بهمن راهپیمایی 22 بهمن حادثه تروریستی وزیر ارشاد انقلاب اسلامی حمله تروریستی نماز جمعه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حادثه تروریستی زاهدان سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس

به گزارش تابناک، نشست علنی مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه (28 فروردین 1403) با حضور نمایندگان آغاز و قرار شد:

رسیدگی به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه تجارت رسیدگی به طرح اصلاح قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و افزایش سلاح‌های مشمول قانون مجازات قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح اصلاح ماده (۱۰۴) قانون مجازات اسلامی گزارش کمیسیون امنیت ملی در مورد طرح تقویت و توسعه علوم پژوهش و نوآوری دفاعی  گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سو رفتار از برنامه های امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی است. رقم مالیات تغییر می‌کند؟

در جریان بررسی لایحه تجارت یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی درباره تغییرات اعمال شده در جداول بودجه اظهار داشت:‌ بخش دوم لایحه بودجه براساس بند «ب» ماده ۱۸۲ مورد بررسی قرار می‌گیرد لذا کمیسیون تلفیق و صحن مجلس نمی‌توانند احکام جدیدی را در جداول بیاورند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر تغییری درباره موضوع مالیات یا ال پی جی در جداول لحاظ شود به معنای حکم جدید است که امکان طرح آن در بخش دوم لایحه بودجه وجود ندارد، تاکید کرد: نمایندگان در پیشنهادات خود و کمیسیون تلفیق و همچنین در جریان بررسی در صحن امکان طرح حکم جدید ندارند و اگر دولت هم در بخش دوم لایحه حکم جدیدی آورده باشد، خلاف قانون عمل کرده و قابل طرح نیست.

وی در ادامه اضافه کرد: مجلس شورای اسلامی براساس ماده ۱۸۲ آیین‌نامه بخش اول لایحه بودجه یعنی منابع و مصارف را تصویب کرد که بعد از تایید شورای نگهبان تبدیل به قانون و در اسفندماه سال گذشته ابلاغ شد، کمیسیون تلفیق و مجلس شورای اسلامی حق تغییر منابع و مصارف را ندارند و نمی‌توان آن را کم و زیاد کرد منتها جابجایی بین جداول امکان‌پذیر است.

قالیباف با بیان اینکه ایجاد تغییر در جداول برخلاف مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش اول لایحه بودجه داشته است، عنوان کرد: در این رابطه بررسی و اعمال اصلاحات به عهده کمیسیون تلفیق است.

وی با اشاره به شرایط بازار ارز گفت: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما جلسه‌ای را هفته‌ آینده در این خصوص برگزار خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • ادامه بررسی موارد اختلافی لایحه برنامه هفتم در مجمع تشخیص
  • کنایه نوری قزلجه به رئیسی؛ دعا کنیم این دولت همچنان باشد، تا قیمت ارز بالاتر نرود!
  • جدول ۷ لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ در تلفیق بررسی شد
  • پیام قدردانی مجمع نمایندگان گیلان از عملیات غرور آفرین «وعده صادق»
  • تعیین تکلیف لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • بررسی بخش دوم لایحه بودجه در دستور کار مجلس
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی لایحه تجارت در دستور کار