Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-23@17:14:57 GMT

افزایش قیمت گل در راه است

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۷۴۷۵

افزایش قیمت گل در راه است

پول‌نیوز - اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه گل و گیاه استان تهران، از رکود حاکم بر بازار گل خبر داد و گفت: با توجه به کاهش قدرت خرید، بسیاری از مغازه داران از رکود حاکم بر بازار و نبود مشتری گلایه‌هایی دارند.

وی افزود: با ازدیاد تقاضا در روز مادر پیش بینی می‌شود که قیمت گل با نوساناتی در بازار روبرو شود.

شاهرخی نرخ مصوب هر شاخه گل رز را ۱۲ تا ۱۵ هزار، لیلیوم ۳۰ تا ۳۵ هزار، مریم ۴ تا ۸ هزار، آنتوریوم ۳ تا ۵ هزار، نرگس ۶ تا ۷ هزار و میخک دسته‌ای ۱۲ هزار تومان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اتحادیه گل و گیاه استان تهران ادامه داد: با توجه به افزایش هزینه‌های تولید و ازدیاد تقاضا در ایام پایانی سال، امکان پیش بینی قیمت گل و سبزه در بازار وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه قیمت پیاز سنبل و لاله در بازار افزایش یافته است، بیان کرد: با توجه به وارداتی بودن پیاز گل سنبل و لاله و اختصاص نیافتن ارز ۴۲۰۰ تومانی و نیمایی به واردات، طبیعی است که قیمت این اقلام گل در بازار افزایش می‌یابد.

شاهرخی با اشاره به اینکه قیمت مواد اولیه و جانبی تولید گل در یک سال اخیر بیش از ۲.۵ برابر رشد داشته است، اظهار کرد: قیمت مواد اولیه و ملزومات گل نظیر پیاز، اسفنج، روزنامه و نایلون و رمان و... نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته که با این وجود نوسان قیمت گل امری طبیعی است.

رئیس اتحادیه گل و گیاه در پایان تصریح کرد: در چند وقت اخیر برخی افراد در فضای مجازی به فعالیت در زمینه عرضه گل می‌پردازند که ثبت شکایات در این خصوص پیگیری نمی‌شود چرا که این افراد زیرمجموعه اتحادیه نیستند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قیمت گل پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد

قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد دو هفته پس از التهابات ناشی از افزایش ۱۰۰ هزار تومانی با کاهش مواجه شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ پس از دو هفته التهاب ناشی از افزایش قیمت کاغذ تحریر در بازار آزاد، امروز قیمت‌ها با کاهش مواجه شدند.

بر این اساس هر برند کاغذ چاپ و تحریر 70 در 100 با گرماژ 70 گرمی بین یک میلیون و 270 تا یک میلیون و 300 هزار تومان عرضه شده است.

هم‌چنین قیمت هر بسته کاغذ A4 نیز 20 هزار تومان کاهش داشته است. اما قیمت کاغذ گلاسه و مقوای پشت طوسی با افزایش همراه بوده است.

کارشناسان دلیل افزایش قیمت کاغذ در بازار را به بی‌ثباتی نرخ ارز ربط می‌دهند،‌ بااین حال بازار از نظر عرضه با کمبودی مواجه نیست.

واردات 300 میلیون دلاری کاغذ تحریر در سال رونق تولید!

بر اساس آمارهای رسمی،‌ در سال 1402، میزان 276 هزار تن کاغذ چاپ و تحریر به‌ارزش 300 میلیون دلار وارد کشور شده است، این در حالی است که در سال قبل از آن یعنی سال 1401 که هنوز چرخ تولید داخلی هم راه نیفتاده بود،‌ این رقم 218 هزار تن بوده است.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • عقب‌گرد قیمت کاغذ در بازار آزاد
  • قیمت طلا و سکه کاهشی می‌شود
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی اعلام شد
  • بازگشت بازار خودرو به ساحل آرامش
  • مقایسه قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری + ویدئو | هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟!
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی اعلام شد
  • هر سکه بهار آزادی چند کیلو پیاز ؟! ؛ مقایسه تکان دهنده قیمت ‌ها با ۲۰ سال پیش در اسکار مهران مدیری | ویدئو
  • قیمت سکه در جا زد/ طلا کاهشی شد
  • قیمت پیاز در میادین میوه و تره بار کاهش یافت
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیر برگی در میادین میوه و تره‌بار