Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-19@07:38:55 GMT

220 روستای سیستان و بلوچستان برق ندارد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۷۵۳۰

220 روستای سیستان و بلوچستان برق ندارد

در حال حاضر ۲۲۰ روستای استان سیستان و بلوچستان برق ندارد.

«غلامعلی رخشانی مهر» مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان در آئین افتتاح پروژه برق رسانی به روستای کدول بخش بنت نیکشهر افزود: ۵۷۰۰ روستای استان از نعمت برق برخوردار هستند و بسیاری از روستاهای بالای ده خانوار و کم جمعیت که در مجاورت شبکه توزیع و یا در نزدیکی روستاهای پرجمعیت هستند، برقدار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین در این مراسم «امیرانی»مجری طرح برق رسانی به روستاهای کشور نیز گفت: تمامی روستاهایی که از فرمانداری‌ها کد آبادی و از منابع طبیعی مجوزهای لازم را دریافت کرده باشند تا یک سال آینده برق رسانی می‌شوند. تا کنون به ۵۷ هزار روستای کشور برق‌رسانی شده که ۱۰ درصد این روستاها در استان سیستان و بلوچستان قرار دارند.

وی بیان کرد: امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای برق رسانی به ۲۲۰ روستای فاقد برق در سیستان و بلوچستان ابلاغ شده که این میزان معادل ۲۰ درصد اعتبارات حوزه برق روستایی کشور است.

«صاحبگل صالحی» فرماندار نیکشهر نیز گفت: ۲۴ روستای نیکشهر برق ندارد که از این تعداد، ۱۶ روستا بیش از ۱۰ خانوار و بقیه کمتر از ۱۰ خانوار است. برای برق رسانی به این روستا ۷ و نیم کیلومتر شبکه فشار متوسط ،۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۴ دستگاه ترانس انجام شده و در مجموع ۹۰۰ میلیون تومان برای برق رسانی به این روستا هزینه شده است.

همچنین در حاشیه سفر مجری طرح برق رسانی به روستاهای کشور به نیکشهر کلنگ برق‌رسانی به ۲۴ روستای نیکشهر و ساختمان اداره برق شهر بنت به زمین زده شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است

 فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان از از بسته شدن ۲۱ محور ارتباطی در جنوب این استان به دلیل طغیان رودخانه های محلی و سیلاب خبر داد.

سرهنگ مصطفی کول زاده در گفت و گو با ایرنا افزود: ورود و تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان در دو روز اخیر منجر به بسته شدن و آبگرفتگی برخی از محورهای مواصلاتی جنوب استان شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون محورهای چاهان به زرآباد، فنوج به کتیج، دلگان به بمپور، بمپور به فیروز آباد، بمپور به بهشت آباد، کشاری به کنتک، ایرانشهر به خیرآباد، نیکشهر به بنت، جلگه به چاه اسحاق، فنوج به اسپکه، قصرقند به نیکشهر، ایرانشهر به دلگان، دلگان به زهکلوت، دلگان به جلگه، ایرانشهر به مهرستان، بمپور به جلگه، سه راهی نگور به نگور، بریس به چابهار، نوبندیان به ریمدان، نگور به بریس و فنوج به بنت بسته است.

???? سیلاب مهیب؛ خیابان های چابهار غرق در آب شدند????

کول زاده افزود: با عنایت به اینکه در محور نیکشهر به چابهار، یک لاین مسیر در کیلومتر ۴۵ در اثر سیلاب به طور کامل از بین رفته، تردد به کندی انجام می شود و تا بازسازی کامل مسیر مذکور از شهروندان تقاضا می شود که از ترددهای غیرضروری در محورهای ذکر شده خودداری کنند.

وی بیان کرد: همچنین تردد برای ناوگان عمومی مسافربری تا اطلاع ثانوی در این محور ممنوع است و فقط در ساعات روز انجام می شود.

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: برخی از محورهای مواصلاتی با تلاش پلیس راه و عوامل راهداری بازگشایی شده و سایر محورها در حال بازگشایی است، لذا از شهروندان انتظار می رود برنامه ریزی مناسب با توجه به وضعیت راه ها برای سفر خود داشته باشند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار طغیان رودخانه‌ها در برخی مناطق کشور طغیان رودخانه ها در بشاگرد هرمزگان/ برق و تلفن قطع است

دیگر خبرها

  • سیلاب جان ۲ نفر را در سیستان و بلوچستان گرفت
  • ۲۱ راه ارتباطی در جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • ۱۰۰ درصد روستاهای بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • انسداد ۲۰ محور در جنوب سیستان و بلوچستان
  • حضور مدیرکل راهداری جنوب استان در محور مسدود نیکشهر به چابهار
  • بازدید استاندار سیستان وبلوچستان ازمحور ترانزیتی چابهار_نیکشهر
  • قطع‌برق و مسدودشدن راه روستاهای سیستان و بلوچستان
  • سیل در سیستان و بلوچستان / قطع برق و مسدود شدن راه ۱۵۴ روستا
  • سیل راه ارتباطی بیش از ۸۰ روستای نیکشهر را مسدود کرد
  • تصاویر هولناک از جاری شدن سیل در نیکشهر | ببینید