Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق گفت: خراسان رضوی در رده استان های با وضعیت بحرانی آمار طلاق قرار دارد.

به گزارش قدس آنلاین، ناهید اعظم رام پناهی در برنامه مشترک شورای انقلاب فرهنگی، وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی در خصوص اجرایی شدن آموزش های حین ازدواج که در مجتمع سپید مشهد برگزار شد، اظهار کرد: متاسفانه با افزایش سن ازدواج مواجه هستیم و تمامی شاخص ها از جمله افزایش طلاق، نرخ خام طلاق، نرخ خالص طلاق همگی ما را نسبت به برگزاری دوره های مشاوره قبل و حین ازدواج تشویق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گروه سنی ۲۹ تا ۳۵ سال زنان حدود ۳ و نیم درصد و مردان ۲ و ۸ دهم درصد در معرض طلاق قرار دارند البته این آمار  متاسفانه طی دوره های سرشماری که هر ۵ سال یکبار انجام می می شود همواره افزایشی بوده است.

دبیر کارگروه ملی کنترل و کاهش طلاق تصریح کرد: خراسان رضوی در وضعیت بحرانی آمار طلاق قرار دارد و  البته باید گفت این استان به نسبت ۱۰ استان بحرانی مانند تهران و اصفهان در بحث ازدواج وضع بهتری دارد اما در مورد طلاق مشکل این استان  بحرانی است.

رام پناهی افزود:  طبق تصمیم شورای اجتماعی کشور تصمیم  ۱۳ دستگاه درگیر موضوع طلاق و ازوداج هستند که در محور های آموزش، مشاوره، ترویج و فرهنگ سازی، حمایت های اجتماعی، قضایی و انتظامی، سلامت فنی و برنامه و بودجه در کنار سازمان های مردم نهاد اقدامات به انجام خواهد رسید.

وی گفت : سالانه حدود ۶۰۰ هزار ازدواج در کشور به ثبت می رسد  که نگه داشتن این زوج ها در زندگی مشترک به مدت ۵ سال کار آسانی نیست و در استان های مانند خراسان رضوی، تهران و اصفهان طلاق ها از سال های ابتدایی ازدواج تا ۱۵ سال پس از زندگی مشترک نیز وجود دارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: افزایش طلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش حوادث کار در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: حوادث ناشی از کار پارسال در این استان ۶ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است.

  محمد امین بابایی امروز در نشست خبری با خبرنگاران افزود: تعداد حوادث ناشی از کار  خراسان رضوی ۷۲۹ حادثه در سال ۱۴۰۱ بود که این تعداد پارسال به ۶۸۶ حادثه کاهش یافت.   وی بیان کرد: بیشترین کاهش حوادث ناشی از کار در خراسان رضوی مربوط به بخش معدن با ۱۷ درصد بوده است اما بروز حوادث در بخش صنعت ساختمان، ۲ درصد افزایش داشته است.   مدیر کل تعاون گفت: این نهاد امسال تلاش خواهد کرد تا به منظور کاهش حوادث در صنعت ساختمان، توانمندسازی نیروی انسانی را در دستور کار قرار دهد و باعث کاهش بروز حوادث در این بخش شود، همچنین افزایش ایمنی محیط کار و توانمندسازی کارگران و کارفرمایان بویژه در کارگاه‌ های کوچک از طریق ارایه آموزشهای لازم به آنها از سال گذشته در استان آغاز شده است.   وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از کارگران در استان بیمه هستند، ادامه داد: آمار جامعه کارگری فقط به کارگران بیمه شده تعلق دارد و با توجه به وجود واحدهای کارگری فاقد مجوز در استان، آمار رسمی از جمعیت کارگران استان در دست نیست.   بابایی اظهار کرد: به منظور گرامیداشت هفته کار و کارگر در خراسان رضوی ۵۶۳ برنامه تدوین شده که ۱۰۴ برنامه در مرکز استان و ۴۵۹ برنامه در سطح شهرستانهای استان برگزار می شود که عمده برنامه ها در حوزه فرهنگی است.   وی با بیان اینکه ۶۵ درصد از واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی خراسان رضوی مشمول طرح طبق ه‌بندی مشاغل هستند، افزود: طرح طبقه‌ بندی مشاغل در واحدهایی اجرا می شود که کمتر از ۵۰ نفر نیروی کار دارند، پارسال ۴۸ واحد به مجموع واحدهای مجری این طرح اضافه شدند.   کاهش ۳.۲ درصدی نرخ بیکاری در خراسان رضوی   مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در این استان گفت: نرخ بیکاری استان در زمستان پارسال به ۶.۳ درصد رسید که نسبت به زمستان سال ۱۴۰۱ به میزان ۳.۲ درصد کاهش داشته است.   وی تاکید کرد: خراسان رضوی جزو چهار استان اول کشور در پایین بودن نرخ بیکاری است، نرخ مشارکت اقتصادی در استان نیز ۴۴ درصد بود که ۶ درصد از نرخ مشارکت اقتصادی کشور بیشتر بود.   بابایی در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی پنجشنبه ها و تاثیر آن بر کاهش حقوق و دستمزد کارگران افزود: برخی اوقات نیروی کار به خواست خود ساعت کاری را کاهش می‌ دهد اما اگر به درخواست کارفرما باشد باید حقوق کارگر به طور کامل پرداخت شود.   وی اضافه کرد: اگر تعطیلات هفته به ۲ روز افزایش یابد، در صورت در نظر گرفتن شیفت کاری برای کارگران در روز تعطیل، به طور قطع مشمول دریافت دستمزد اضافه کار خواهند بود.

دیگر خبرها

  • ساماندهی وضعیت خانواده های شهدای اتباع خراسان رضوی
  • خراسان رضوی ۲۰ هزار حافظ قرآن دارد
  • کاهش حوادث کار در خراسان رضوی
  • پذیرایی موزه‌های آستان قدس رضوی از بیش از ۴۳ هزار زائر داخلی و خارجی
  • شوهرم بوی سیگار و مشروب و عطر زنانه می‌دهد! | طلاق می‌خواهم چون شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • طلاق می‌خواهم، چون شوهرم شب‌ها دیر به خانه می‌آید
  • ۴۳ هزار نفر در نوروز ۱۴۰۳ از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • 43 هزار نفر در نوروز 1403 از موزه های آستان قدس رضوی بازدید کردند
  • ازدواج، آسیب‌ها و راه‌حل‌ها در دانشگاه آزاد یاسوج برگزار شد
  • پدر جودو خراسان رضوی درگذشت