Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@19:37:00 GMT

تهدید مستقیم گردشگری ایران از سوی آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۷۵۷۶

در آمریکا قانونی به نام معافیت ویزا برای اتباع ۳۸ کشور که ۲۳ کشور آن جزو اتحادیه اروپا هستند وجود دارد که بیش از ۳۵ سال پیش وضع شد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس اتباع این کشور‌ها می‌توانند بدون دریافت ویزا ۹۰ روز در خاک آمریکا بمانند. در مقابل، این کشور‌ها نیز امتیاز مشابهی را قائل شده بودند، اما در سال ۲۰۱۶ اعضای کنگره ایلات متحده آمریکا به قانون بودجه بندی را اضافه کرد که به موجب آن افرادی که بعد از سال ۲۰۱۱ به شش کشور مسلمانِ ایران، لیبی، سودان، سومالی، سوریه و یمن سفر کرده‌اند، نمی‌توانند بدون ویزا به آمریکا سفر کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سیاست آن‌چنان که آمریکا گمان می‌کرد در سفر گردشگران اروپایی و آمریکایی به ایران تأثیر چندانی نداشته است. در سالی (۱۳۹۴) که فرمان محدودیت ویزا از سوی دولت آمریکا صادر شد طبق آمار‌های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، ۵ میلیون و ۱۸۱ هزار و ۱۸ تبعه خارجی به ایران سفر کردند که در سال بعد این آمار حدود ۵ درصد کمتر شد و شمار مسافران و اتباع خارجی که به ایران آمدند به ۴ میلیون و ۹۰۱ هزار و ۸۴ نفر رسید که البته به گفته توراپراتور‌های ایرانی و خارجی، علت این افت را بیشتر باید در قیمت بالای تور‌های آن زمان ایران جست‌وجو کرد تا در سیاست‌های آمریکا، چرا که در سال ۹۶ گردشگری ایران دوباره روی نمودار صعود قرار گرفت و با ورود ۵ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۵۲۴ مسافر و تبعه خارجی به ایران ۴.۳۳ درصد رشد در گردشگری رقم خورد. سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همچنین گزارش کرده در ۹ ماه نخست سال ۹۷ که همزمان با خروج یکجانبه آمریکا از برجام شد، گردشگری با ۵۶ درصد رشد روبرو بوده است.

اینک آمریکا بازی جدیدی را با ایران آغاز کرده است. هرچند که به زعم کارشناسان بین‌المللی، گردشگری تنها بخشی است که اگر قواعد آن درست اجرا شود قابل تحریم نیست، اما گزارش‌های تأیید شده‌ای حکایت از آغاز دست‌اندازی مستقیم دولت آمریکا در صنعت گردشگری ایران دارد.

ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این موضوع را تأیید کرد و گفت: نام نمی‌برم، اما گزارش‌های مستندی از چند کشور داریم که کنسولگری‌ها و سفارتخانه‌های آمریکا با توراپراتور‌های آن کشور‌ها تماس گرفته‌اند که اگر به ایران توریست بفرستند برای ورود به خاک ایالت متحده و صدور ویزای آن حتماً با مشکل مواجه خواهند شد.

او که در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار کرد: ما در این شرایط که برخی عزمشان را علیه ایران جزم کرده‌اند، سعی می‌کنیم نمایشگاه بین‌المللی گردشگری برگزار کنیم و کشور‌های بیشتری را به خود جذب کنیم که حتی برخی از آن‌ها مثل ترکیه، افغانستان، پاکستان و اندونزی در نمایشگاه امسال حضور متفاوتی را به نمایش گذاشتند.

تیموری همچنین گفت: اطلاع دارم این نمایشگاه در خارج از کشور در برخی رسانه‌ها خیلی مثبت و خوب تبلیغ شده است که این نشان می‌دهد ما در مسیر درستی قرار گرفته‌ایم.

منبع: فرارو

کلیدواژه: تحریمهای آمریکا گردشگری ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد

دادگاهی در فرانسه مردی را که طی هفته گذشته با ورود به ساختمان کنسولی ایران در پاریس به انجام عملیات انتحاری تهدید کرده بود به ۱۰ ماه حبس تعلیقی محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، این مرد ۶۱ ساله، مقیم فرانسه در دادگاه مدعی شد که روز جمعه (۱۹ آوریل) پس از اطلاع از دستگیری خواهرش اقدام به این کار کرده است.

او گفت که نمی‌خواسته کسی را «تهدید کند»، بلکه در پی «انتقام» از مقامات ایرانی بوده که او را «تروریست» خوانده‌اند.

دادگاه در حکمی او را از حمل سلاح یا نزدیک شدن مجدد به ساختمان کنسولی منع کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، این مرد روز جمعه پس از گزارش ورود یک مزاحم با نارنجک یا کمربند انفجاری به ساختمان کنسولی سفارت ایران دستگیر شد اما پلیس هیچ ماده منفجره‌ای پیدا نکرد. یک منبع پلیس که نخواست نامش فاش شود، گفت که مظنون یک جلیقه با جیب‌های بزرگ حاوی سه نارنجک تقلبی به تن داشت.

قاضی گفت که شاهدان از مردی که «پرچم‌ها را پاره کرده» و گفته‌اند «می‌خواهد بمیرد» گفته‌اند.

به گفته دادستانی، این مرد پیش از این به دلیل آتش زدن لاستیک مقابل ورودی سفارت ایران در پاریس در سال ۲۰۲۳ محکوم شده بود.

tags # پاریس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • پنج پیشنهاد مهم دبیر شورای امنیت ملی ایران درباره امنیت اطلاعات/ احمدیان: تسلط آمریکا بر زیرساخت های اینترنت جهانی یک خطر جهانی است
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا : مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم؛ نه در نیویورک و نه در هیچ کجای دیگر / درباره روش‌های ارتباطمان با ایران نظری نمی‌دهیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • عامل حمله به کنسولی ایران در پاریس به حبس محکوم شد