Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@22:17:27 GMT

بحران دارو برای بیماران خاص و سرطانی به پایان رسید

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۷۶۱۱

بحران دارو برای بیماران خاص و سرطانی به پایان رسید

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی همدان از اتمام بحران کمبود دارو برای بیماران خاص و سرطانی خبر داد.

‌حبیب‌الله موسوی بهار در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به کمبود داروی بیماران خاص و سرطانی در برهه‌ای از زمان، گفت: با تلاش‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و بهداشت، به دلیل واردات تدریجی داروهای مورد نیاز این بحران به اتمام رسیده و اکنون با کمبود دارو مواجه نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: خوشبختانه اکنون بیماران با کمبود دارو مواجه نیستند اما به‌دلیل افزایش قیمت دلار، این دسته از داروها با قیمت بالایی در اختیار بیماران قرار می‌گیرند.

موسوی بهار از مجهز بودن بیمارستان‌های استان به تخت‌های دیالیز خبر داد و افزود: تنها بیماران کلیوی شهرستان‌های بهار و فامنین از کمبود این وسیله درمانی رنج می‌بردند که با افتتاح بیمارستان‌های جدید و در نظر گرفتن اتاق‌های دیالیز تا تابستان ۹۸ این مشکل حل خواهد شد.

وی با اشاره به هزینه بالای خرید تخت‌های دیالیز، مطرح کرد: برای تجهیز بخش دیالیز بیمارستان‌های در دست بهره برداری فامنین و بهار، از خیرین دعوت به عمل آمده است تا در خرید امکانات مورد نیاز کمک رسان دولت باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به ثبت ۳۰ هزار زایمان در سال‌جاری، از کاهش مرگ مادران باردار و نوزادان در هنگام تولد خبر داد و گفت: در گذشته، هرسال ۴ الی ۵ مورد مرگ مادران و نوزادان در هنگام تولد ثبت می‌شد، این در حالی است که امسال این آمار به ۲ مورد کاهش یافته است؛ جامعه پزشکی تمام تلاش خود را می‌کند تا این آمار به صفر برسد.

وی با بیان اینکه فوت رئیس کتابخانه مرکزی باعث رنجش خاطر و دردمندی جامعه شده است، مطرح کرد: گاهاً کادر پزشکی غیرقابل پیش‌بینی می‌شود که این مورد توسط سازمان نظام پزشکی مورد رصد شده و در صورت بروز تخلف با پزشک خاطی برخورد به عمل می‌آید.

وی در رابطه با حکم صادره از سوی نظام پزشکی استان برای پزشک خاطی، گفت: خانواده متوفی می‌توانند در صورت نارضایتی از حکم صادره نسبت به آن اعتراض کنند.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بحران دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،طی مراسمی از خانواده جاجرمی که به وصیت پدر مرحوم خود ۵دستگاه دیالیز پیشرفته ۵مانیتور علائم حیاتی و ۵ تخت دیالیز به ارزش ۵۳ میلیارد را به بخش دیالیز این مرکز اهداءکرد، با اهدای لوح تجلیل شد.
 در این مراسم، احمد جاجرمی نماینده خانواده خیر سلامت گفت: پدر مرحوم من زمانی که در قید حیات بودند مقداری از دارایی خود رابرای خرید تجهیزات پزشکی وقف حوزه سلامت کردند که با اتفاق نظر تمامی ورثه این تصمیم قطعی و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دیالیز خریداری و به جهت استفاده بیماران دیالیزی به بیمارستان واسعی اهدا شد.
وی افزود: اگر درد دردمندی تسکین پیدا کند و جان بیماری از مرگ نجات یابد رضایت خداوندی را در بر دارد که از پدر مرحوممان در این خصوص متشکریم که با این اقدام نیکو علاوه بر کمک به بیماران، حال خوب را نیز به فرزندان خود هدیه داد.
دکتر شوریده یزدی معاون درمان دانشگاه هم از حضور پررنگ خیرین در کنار جامعه پزشکی قدردانی کرد و گفت: حضور خیرین بخش مهمی از کمبودات و تجهیزات درمانی بیمارستان‌ها را رفع و امکانات خدمت رسانی به بیماران بیش از گذشته فراهم می‌شود.
وی افزود: بیمارستان واسعی به عنوان تنها مرکز ژنرال غرب خراسان جمعیت یک میلیون نفری را در غرب خراسان رضوی زیر پوشش قرار داده که امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده با کمک خیرین پروژه درمانی تروما سنتر راه اندازی و این مرکز به یک بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی در کشور تبدیل شود.

دکتر شیرخانی سرپرست بیمارستان واسعی نیز گفت: تمام دغدغه کادر درمان در مراکز و بیمارستان‌ها بهبود بیماران و کم کردن درد ناشی از بیماری آنهاست اقدام نیکوکارانه خانواده خیر سلامت نه تنها باعث شد تا بخشی از مشکلات بیماران حل شود بلکه باقیات الصالحات است که اجر دنیوی و اخروی برای مرحوم جاجرمی و خانواده محترمشان در بر دارد.
وی افزود: قدردانی از این اقدام خیرخواهانه از توان ما عاجز است آنچه بر عهده ماست ارج نهادن به قدم‌های خیرین است که مال خود را در راه سلامت بیمارانی که هیچ فریادرس و دستگیری جزء خداوند ندارند بخشش می‌کنند.

دیگر خبرها

  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • خواص ظرف های ضد سرطانی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • قدردانی از خانواده خیر سلامت در بیمارستان واسعی سبزوار
  • متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره دلایل کمبود و گرانی دارو
  • متن کامل گزارش کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره کمبود دارو
  • پس لرزه های گرانی و کمبود دارو در صحن مجلس /حاجی دلیگانی: سهم بیماران از پرداخت هزینه ها ۳۰ درصد بود نه ۵۰ درصد!
  • راه اندازی کامل بخش دیالیز بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذری تبریز