Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@06:56:19 GMT

ماندگاری: کتاب باید همراه همیشگی مردم باشد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۷۶۴۳

ماندگاری: کتاب باید همراه همیشگی مردم باشد

قم - ایرنا - رییس هیات موسس شبکه ملی وارثون گفت: با برگزاری جشنواره کتاب همسفر و استفاده از ظرفیت راهیان نور، تلاش می کنیم تا از این‌ پس کتاب همسفر همیشگی زندگی مردم باشد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری روز شنبه در نشست خبری جشنواره کتاب همفسر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: اعضای شبکه ملی وارثون با هدف مرتبط کردن فعالان فرهنگی کوشش می کنند که کتاب‌ های برگزیده در زمینه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را در راهیان نور به مردم معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از کتاب به عنوان دانشگاه و درمانگاه شبانه روزی برای همه مردم نام برد و گفت: کتاب همراه مطمئن و مستمر برای تامین نیازهای متعدد و متنوع همه قشرهای جامعه است، ولی متاسفانه هنوز به اهمیت و جایگاه کتاب پی نبرده ایم.
وی با بیان این که شخصیت انسان های بسیاری با کتاب شکل گرفته و روحیه انسان‌ های زیادی با کتاب تغییر کرده و یا اصلاح شده است، افزود: به موضوع اهمیت مطالعه دین اسلام، بزرگان ما و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده اند.
ماندگاری با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره ضرورت قرارگیری محصولات فرهنگی به ویژه کتاب در سبد فرهنگی خانواده ها، گفت: باید در کنار توجه به نیازهای مادی به نیازهای معنوی نیز توجه ویژه داشته باشیم.
رییس هیات موسس شبکه ملی وارثون با تاکید بر این که یکی از پرافتخارترین مقاطع تاریخ ایران؛ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، بیان کرد: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی همه باید تلاش و کوشش کنیم.
وی خاطرنشان کرد: باید کتاب را در قالب های مختلف و از راه های گوناگون از جمله رسانه ها به مردم معرفی و فرهنگ مطالعه و کتابخوانی را در جامعه ترویج و تبیین کرد.
وی با تاکید بر مطالعه کتاب هایی درباره سیره پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و اهل بیت(ع) و کتاب های خاطرات شهیدان گفت: می توانیم خاطرات شهدا را به صورت جذاب و در قالب داستان و رُمان برای نسل جوان بازگو کنیم.
ماندگاری افزود: همه نهادها و دلسوزان فرهنگی باید از هر فرصتی برای معرفی کتاب و ترویج فرهنگ کتابخوانی استفاده کنند، کتاب در تفسیر نقش قابل توجهی دارد و در تفسیر چهلمین سالگرد شکوهمند انقلاب اسلامی ایران می ‌توانیم از ظرفیت کتاب‌ به شیوه مطلوب ‌تری استفاده کنیم.
رییس هیات موسس شبکه ملی وارثون تصریح کرد: در طول تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی ایران، هر جا که به فرهنگ جهاد و شهادت تقید داشته ایم، موفق بوده ایم، از این رو نباید از تبیین فرهنگ جهاد و شهادت غافل باشیم.

* ترویج فرهنگ کتابخوانی در موضوع های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس
دبیر شبکه ملی وارثون نیز در این نشست گفت: این شبکه در عرصه های مختلفی مانند برگزاری یادواره شهدا، شب خاطره ها، ضبط و ثبت تاریخ شفاهی، تولیدات هنری و رسانه ای و نشر کتاب های دفاع مقدس فعالیت می کند.
حجت الاسلام والمسلمین حسین جوشقانیان، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی در انجام کار گروهی افزود: این شبکه در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی شکل گرفته است و در راستای سازماندهی و متشکل سازی فعالان مردمی عرصه جهاد و شهادت تلاش می کند.
وی با تاکید بر تبیین گفتمان انقلاب اسلامی و بیان دستاوردهای آن و پیوند و ارتباط آن با فرهنگ جهاد و شهادت گفت: یکی از برنامه های ما ترویج فرهنگ کتابخوانی در موضوع های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است.
وی با اشاره به تشکیل قرارگاه مردمی راهیان نور توسط شبکه ملی وارثون گفت: این قرارگاه مجموعه ‌های مردم‌ نهاد را در حوزه راهیان نور گردهم آورده و با استفاده از ظرفیت و توانمندی آنان به دنبال اجرای برنامه‌ های منسجم در سطح ملی است.
جوشقانیان افزود: قرارگاه مردمی راهیان نور ماموریت‌ های گوناگونی را برای خود تعریف کرده که یکی از آنها برگزاری جشنواره کتاب همسفر و تدوین گفتمان و دستاوردهای انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس است.
دبیر شبکه ملی وارثون خاطرنشان کرد: در این راستا ارتباط میان فرهنگ جهاد و شهادت با گفتمان انقلاب به استفاده از ظرفیت قشرهای گوناگون جامعه به ویژه راویان و سخنرانان مطرح، بازگو می ‌شود.
نخستین پویش مطالعاتی کتاب های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با محوریت هشت کتاب درباره دفاع مقدس، با عنوان «جشنواره کتاب همسفر» در سراسر کشور آغاز شده است و تا پایان فروردین ماه سال آینده ادامه دارد.
در پویش مطالعاتی مذکور؛ کتاب های؛ چُغُک (انتشارات صَهبا)، خط تماس (انتشارات فاتحان)، شهربانو (انتشارات ستاره های مشهد)، من مادر مصطفی (انتشارات رسول آفتاب)، شانزده سال بعد (انتشارات حماسه هفده)، سربلند (انتشارات شهید کاظمی) اکبر کاراته و بچه ننه ها (انتشارات مَطاف عشق) و تو شهید نمی شوی (انتشارات نشر معارف) به علاقه مندان کتابخوانی معرفی شده است.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر درباره پویش مطالعاتی جشنواره کتاب همسفر می توانند به تارنمای شبکه فعالان جهاد و شهادت با نام وارثون به نشانی اینترنتی http://varesoon.com و یا در فضای مجازی به نشانی hamsafar_festival@ و یا دفتر این جشنواره به نشانی قم، بلوار فردوسی، ساختمان خاتم مراجعه کنند و یا در قم با تلفن 32928942 با پیش شماره 025 تماس بگیرند.
«شبکه ملی وارثون» مجموعه ‌ای متشکل از فعالان و مجموعه‌ های مردمی فعال در عرصه جهاد و شهادت است که برای رسیدن به کار جبهه‌ ای در حوزه جهاد و شهادت از سال 1392 فعالیت خود را شروع کرده است.
7406/ 6133/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي پويش مطالعاتي راهيان نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، فقط ۷۰ روز از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود که به فرمان امام خمینی (ره) در دوم اردیبهشت سال ۱۳۵۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی برگرفته از جنس مردم تاسیس شد.


سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: سپاه پاسداران باید برای بحران‌هایی که برای کشور و مردم به وجود می‌آید، همیشه مهیا و آماده باشد.


پاسداران خدمت به خلق خدا را سرلوحه کار‌های خود قرار داده اند، از جبهه‌های جنگ و نبرد حق علیه باطل تا جبهه‌های سازندگی.


حجت الاسلام رستگار، مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه حضرت ولیعصر (عج) استان می‌گوید: سپاه پاسداران الگوی ولایتمداری، سربازی و خدمتگزاری برای مردم و جامعه اسلامی و انقلابی است.


گروه‌های جهادی دست در دست هم پای کار محرومیت زدایی از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب استان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • خدشه‌ دار شدن عرصه فرهنگ‌ منجر به خرابی سایر بخش‌ها خواهد شد
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • مردم از اقدامات مؤثر فراجا در مقابله با بی حجابی حمایت می کنند
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد
  • فرهنگ زیست محیطی در جامعه ترویج شود / هیچ اقدامی بدون پیوست زیست محیطی معنا ندارد
  • مسیریابی سعادت بشر با پویش زندگی با آیه‌ها
  • سپاه پاسداران نهادی از جنس مردم+فیلم
  • نقش برابر مردم و مسوولان برای ماندگاری سینما در قوچان