Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-24@18:14:07 GMT

«کانکس نشيني» در پايتخت رد شد

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۷۶۹۷

«کانکس نشيني» در پايتخت رد شد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نايب رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران، موضوع استقرار کانکس در داخل شهر آن هم بالاي سقف خانه ها را غيرممکن دانست و گفت: کسي که مي خواهد اقدام به استقرار کانکس کند نمي تواند چنين اقدامي را داخل شهر براحتي انجام دهد زيرا شهرداري بسرعت آن را جمع خواهد کرد.

حسام عقبايي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در واکنش به برخي خبرهاي مربوط به اجاره دادن کانکس براي اسکان برخي افراد روي بام هاي بعضي منازل پايتخت تاکيد کرد: چنين موضوعي را نمي توان به هيچ عنوان تاييد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد: به طور معمول پديده اي به نام کانکس نشيني در شهري مانند تهران به صورت مشهود ديده نمي شود و مقرون به صرفه هم نيست.
عقبايي افزود: اين اتفاق ممکن است تنها در برخي پروژه هاي ساختماني يا حاشيه شهرها در زمين هاي بزرگ براي استقرار کارگران و نگهبانان به منظور مراقبت از زمين و نيز ساختمان ها رخ دهد.
وي ادامه داد: براي استقرار کانکس بايد زميني با مساحت بالا وجود داشته باشد که اين اقدام در تهران که نرخ زمين قيمت هاي بالايي دارند با عقل جور در نمي آيد.
نايب رئيس اتحاديه املاک تهران بيان کرد: اگر فردي زميني در اختيار داشته باشد به طور حتم اقدام به ساخت يا فروش آن مي گيرد و هيچگاه به فکر راه اندازي کانکس در اين زمين ها يا اجاره آنها نمي افتد زيرا هم زيرساخت سکونت در آن مهيا نيست و هم متوليان شهري اجازه چنين کاري نمي دهند.
وي گفت: اين درحالي است که هزينه تامين کانکس هم کم نيست و هزينه اي نزديک به اجاره يک آپارتمان را شامل مي شود.
نايب رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران با بيان اينکه تاکنون با چنين پديده اي مواجه نشده ايم افزود: امکان دارد به صورت استثنا در تعداد محدودي از ساختمان هاي قديمي چنين موضوعي قابل انجام باشد اما به شکل مشهود گزارش نشده است.
وي افزود: در مناطقي مانند منطقه 22 نيز تمام ساختمان ها به صورت برج هستند و اجراي چنين موضوعي به هيچ عنوان امکان ندارد.
به گزارش ايرنا برخي رسانه ها اعلام کرده بودند که در بعضي نقاط تهران از جمله منطقه 22 برخي افراد با استقرار کانکس روي بام ها، امکان سکونت افرادي را در کانکس ها فراهم کرده اند و آنها را اجاره مي دهند.
تهرام/9206/ 1008
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۷۴ قرار گرفته و کیفیت هوای تهران در شرایط قابل قبول قرار دارد.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۷۳ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۲۸ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۲۶ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6084959

دیگر خبرها

  • نظارت بر حریم تهران هوشمند می شود
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک پایتخت؟
  • تهران بزرگ‌تر شد
  • حذف زوج و فرد در طرح جدید ترافیک پایتخت
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • پایتخت خنک می‌شود
  • برگزاری رویداد مثبت ۱۰۰ در پایتخت
  • توپ ورود تاکسی های برقی به پایتخت در زمین کدام دستگاه است؟
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است