Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، جلسه شورای دانشگاه علوم پزشکی ایران با حضور سرپرست دانشگاه، معاونین، روسای مراکز آموزشی درمانی و دانشکده ها تشکیل شد.

دکتر علی مظاهری نژاد سرپرست معاونت آموزشی دانشگاه علوم پزشکی درباره طرح فرآیند قرارداد مشارکتی نیروی متخصص در مراکز آموزشی و درمانی توضیح داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین دکتر سید کاظم ملکوتی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه با اشاره به ظرفیت های بلااستفاده برای ارتقاء رتبه دانشگاه، در مورد ایجاد مرکز تحقیقات غیر دولتی با عنوان بیماری های نقص ایمنی و تاسیس مرکز تحقیقاتی کاردیوآنکولوژی صحبت کرد که کلیات این دو طرح به تصویب اعضاء شورای دانشگاه رسید.

در این جلسه دکتر جلیل کوهپایه زاده سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران با تاکید بر ۶ اصول بنیادی در نظام سلامت تاکید کرد: چندین برنامه چالشی در دانشگاه وجود دارد که باید حل شود.

وی اظهار داشت: سهم بودجه واحدها بر اساس میزان پیشرفت برنامه عملیاتی تعلق می گیرد. همچنین بهره وری تجهیزات و امکانات باید افزایش یابد و نگاه بهره وری بر اساس استراتژی دانشگاه نسل سوم پیش رود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: ما باید برای نیازهای عمیق درست تصمیم گیری کنیم و با همفکری فرهیختگان برای پیشرفت دانشگاه تلاش کنیم.

کوهپایه زاده خواستار ارائه روش کاربردی برای حل چالش ها و مشکلات دانشگاه شد و ابراز امیدواری کرد برنامه های آموزشی، پژوهشی و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال آینده پربارتر شود.

در این جلسه موضوعات آموزش بالینی، اتمام پروژه های عمرانی، سهم بودجه حوزه های آموزش و پژوهش و آینده پژوهی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 4543831

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی ایران مراکز تحقیقاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم رونمایی از «سیاست‌نامه‌ای برای دانشگاه جمهوری اسلامی» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، انتخاب استادان را بر اساس سیاست‌گذاری علمی و پژوهشی عنوان و تأکید کرد: در حال حاضر استادان بر اساس فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی رتبه می‌گیرند.
زلفی گل خاطرنشان کرد: به استادانی که پویایی علمی ندارند، پایه علمی هم تعلق نمی‌گیرد.
وی همچنین با اشاره به تقویت پژوهانه در برنامه پنج ساله هفتم توسعه گفت: دانشگاه‌های فعال، هم بودجه فرهنگی بیشتر می‌گیرند و هم دانشجویان آنها بورسیه و سرآمد می‌شوند.
زلفی گل در ادامه، افزوده شدن ۶۷ مجله تحقیقاتی به نشریات علمی کشور طی دو سال و نیم گذشته را یادآور شد و تأکید کرد: اگر قبلاً عیبی در مدیریت وزارت علوم و دانشگاه‌ها وجود داشته، نباید به حساب ما گذاشته شود.

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • برگزاری آیین تکریم و معارفه سرپرست بیمارستان شهید جلیل یاسوج
  • افتتاح چند طرح به مناسبت هفته سلامت در استان همدان
  • فعالیت‌های تحقیقاتی و استنادی مبنای ارتقاء رتبه استادان است
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود
  • راه‌اندازی ۲ ابربیمارستان در فارس با هدف بازسازی زیرساخت‌های آموزشی و درمانی
  • بهره برداری از طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی
  • فعالیت‌های سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تشریح شد
  • فعالیت ۶۷۰ مرکز خدمات سلامت در استان اردبیل
  • روند پیشبرد فعالیت‌ها در مرکز مشاوره درمان ناباروری رو به جلو باشد