Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - موسيقي ما – شب گذشته در سومين روز از سي و چهارمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر، اركستر سمفونيك تهران به رهبري شهرداد روحاني و با حضور شاهين فرهت دبير جشنواره، فريدون شهبازيان رهبر اركستر ملي ايران و رازميك اوهانيان رهبر گروه كر اركستر سمفونيك تهران، دو قطعه از آهنگسازان ايران و يكي از قطعات مطرح جهان را در دو بخش اجرا كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قطعه آغازين اين كنسرت، پوئم سمفوني هفت خوان رستم، اثر رضا كهريزي، موسيقيدان جوان ايراني بود. كهريزي اين قطعه را براساس تكنيك‌هاي آهنگ­سازي قرن بيستم نوشته كه شامل چهار قسمت با نام­هاي ظهور رستم، گرفتن رستم رخش را، آوردن رستم كيقباد را از كوه و هفت خوان رستم است؛ قسمت چهارم اين قطعه، توسط اركستر اجرا شد. كهريزي در گفت­‌و­گويش با «موسيقي ما» درباره‌ي اين قطعه اظهار كرده كه اين پوئم سمفوني در فرم روندو نوشته شده و هر كدام از روندو‌ها و بخش‌هاي مياني، يكي از خوان‌ها را روايت مي‌كند. در پايان اجراي بخش چهارم پوئم سمفوني هفت خوان رستم، رضا كهريزي به دعوت شهرداد روحاني روي صحنه آمد تا مورد تشويق مخاطبان قرار بگيرد.
دومين قطعه­اي كه توسط اركستر سمفونيك تهران اجرا شد، كنسرتو براي ويولن و اركستر، اثر شاهين فرهت بود. براي اجراي اين قطعه، امين غفاري به روي صحنه آمد تا به عنوان سوليست، اركستر را همراهي كند. شاهين فرهت درباره اين قطعه بيست و پنج دقيقه‌­اي در گفت‌­و­گويي كه سال نود و سه انجام داده بود، گفته كه به درخواست امين غفاري، يكي از فارغ التحصيلان موسيقي اين قطعه را نوشته تا او بتواند آن را با اركستر اجرا كند. در پايان اجراي اين قطعه، روحاني از فرهت دعوت كرد تا روي صحنه حاضر شود. با اتمام اين قطعه، بخش اول كنسرت اركستر سمفونيك پايان يافت تا بعد از تنفس كوتاه، بخش دوم آغاز شود.
بخش دوم كنسرت اركستر سمفونيك تهران به اجراي سوئيت پرنده آتشين، اثر ايگور استراوينسكي، آهنگساز شهير قرن بيستم روس اختصاص داشت. پرنده آتشين ظاهري چون طاووس و جثه­اي بزرگ با پر‌هايي شعله­ور، درخشان و رنگارنگ دارد كه در افسانه‌ها و ادبيات روس بسيار ديده مي­شود. سوئيت باله پرنده آتشين، قطعه ايست كه براي اركستر بزرگ به همراهي باله نوشته شده است. بر اساس فرم سوئيت كه از زمان باروك باقي مانده، شامل يك مقدمه و قسمت‌هاي مختلف است. اين قطعه در سال هزار و نهصد و ده از سوي سرگئي دياگيل اف، منتقد هنري روس و مدير شركت باله روس در پاريس به استراوينسكي سفارش داده شد. بر اساس حكايت‌ها و افسانه‌هاي فلك روسيه، پرنده آتشين مي‌تواند براي صاحبش عامل خوشبختي يا نفرين باشد.
بعد از صحبت‌هاي شهرداد روحاني، اركستر قطعه رقص‌هاي اسلواني، اثر آنتونين لئوپلد دورژاك، آهنگساز اهل چك از دوره رمانتيك را به عنوان قطعه بيز اجرا كرد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۷۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود

معاون شهردار تهران از موافقت شهردار پایتخت با ترمیم حقوق کارکنان رسمی خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران، مجید باقری با بیان این‌که بهبود معیشت و قدردانی از زحمات ارزشمند کارکنان شهرداری تهران همواره از اولویت‌ها و دغدغه‌های اصلی آقای دکتر زاکانی است، گفت: اجرای بسته خرسندساز با محور‌های متنوع رفاهی-حمایتی از مصادیق بارز این دغدغه‌مندی است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران با اشاره به این‌که ما در شهرداری تهران یک خانواده بزرگ هستیم، اما تنوع روابط استخدامی، و نظام‌های جبران خدمت، سبب بروز شکاف‌های جدی در مدل‌های پرداخت حقوق بین همکاران رسمی و قراردادی شده است، افزود: سال گذشته، مکاتبات و پیگیری‌های متعددی توسط دکتر زاکانی شهردار محترم تهران از مراجع مرتبط از جمله سازمان اداری و استخدامی کشور صورت گرفت و جلسات کارشناسی خوبی با آن سازمان برگزار شد.

باقری اظهار داشت: در سال جدید نیز شهردار محترم مجدداً پیگیری جدی در این خصوص کردند و در نهایت به پاس زحمات متعهدانه همکاران خدوم شهرداری در تحقق اهداف، با توجه به زمان بر بودن مراحل اداری تحقق موضوع و برگزاری جلسه شورای عالی حقوق و دستمزد، شهردار محترم تهران دستور دادند که به موازات تداوم پیگیری‌های پیشین از مراجع ذیربط، ترمیم حقوق کارکنان رسمی شهرداری تهران با اعمال تأثیر در سایر مؤلفه‌های حقوقی به اجرا در آید.

وی خاطرنشان کرد: ضمن تشکر صمیمانه از شهردار محترم تهران، ان‌شاءالله پس از شب‌های نورانی قدر، با همت همکاران حوزه سرمایه انسانی، همه احکام ترمیم حقوق همکاران رسمی صادر و جزئیات بیشتر در این خصوص نیز در اولین نشست با جمعی از کارکنان خدوم شهرداری تهران اعلام خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ترمیم حقوق کارکنان شهرداری تهران اجرا می‌شود
  • اکبر گلپا؛ خاموشی صدایی که در گلهای رادیو گل کرد
  • کدام خواننده رکورددار اجرای کنسرت در سال ۱۴۰۲ بود؟
  • تصمیمات مهم زیرساختی برای مازندران به عنوان مقصد اصلی سفر گردشگران گرفته می شود
  • قصه مناجات هایی برخاسته از ادبیات کلاسیک/ «سر عشق» را بشنوید
  • اجرای بداهه مناجات ابوسعید ابوالخیر با پروردگار/علیرضا قربانی: امیدوارم لایق محبت‌های مردم ایران باشم
  • لحظات عجیب پدیدار شدن آبشار در نقش رستم (فیلم)
  • ضرورت تسریع در بازسازی محدوده طویر - مرزن آباد کندوان
  • جشنواره بازی و گردشگری در همه مناطق تهران | آدرس اماکنی که شب ها پاتوق موسیقی و تفریح خانوادگی است
  • آواز سه نسل خوانندگی در «شهر مناجات»/ با این آلبوم آرام می‌گیرید