Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@21:46:51 GMT

تقاضامحور کردن پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۸۰۰۰

تقاضامحور کردن پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر عبدالرضا باقری  در نشست شورا و اعضای هیئت ممیزه دانشگاه شهید چمران اهواز، با تبریک ایام دهه فجر، یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشت و از تمامی کسانی که در راستای تعالی این دانشگاه تلاش کرده اند، تقدیر کرد.

وی گفت: حرکت دانشگاه‌ها به سمت دانشگاه‌های نسل سوم، یکی از ضرورت‌های امروز آموزش عالی کشور است تا بتوانیم فارغ‌التحصیلانی کارآفرین داشته و دانشگاه‌ها نیز در کنار آموزش و پژوهش، پاسخگوی مسائل پیرامونی خود باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته دکتر باقری، در دوره جدید عمدتاً سیاست کلی وزارت علوم کنترل کمی و ارتقای کیفی آموزش عالی بوده است.

قائم مقام وزیر علوم افزود: در حوزه ارتقای کیفی، طبیعتاً تربیت بهتر دانشجویان، بازنگری در سرفصل‌ها، آموزش و بازآموزی اعضای هیئت علمی، توجه به کیفیت و ارزیابی کار فارغ‌التحصیلان از جمله نکاتی است که مورد توجه می‌باشد؛ در این راستا سامانه‌ای طراحی شده است که در کمیته‌های برنامه‌ریزی وزارت علوم از نظرات اعضای هیئت‌علمی در انتخاب کارگروه‌های برنامه‌ریزی آموزشی و پژوهشی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ارتقای سطح مهارت فارغ‌التحصیلان دانشگاهی از سال قبل در دستور کار قرار گرفت و منجر به تدوین دستورالعملی شد که در آن چند موضوع مراقبت از اجرای مطلوب دروس عملی، توجه به دروسی که به مهارت‌آموزی دانشجویان کمک کند و ردیابی فارغ‌التحصیلان هر رشته و نحوه اشتغال آن‌ها و همچنین رضایت کارفرماها از این دانشجویان موردتوجه قرار گرفت؛ انتظار می‌رود این دستورالعمل مورد توجه معاونت های آموزشی دانشگاه‌ها قرار گیرد.

دکتر باقری تصریح کرد: همچنین در حوزه آموزش، توجه به افزایش پذیرش دانشجوی خارجی مدنظر است که در افق برنامه باید به عدد ۸۰ هزار نفر در کشور برسیم و الان ۲۶ هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های مختلف کشور داریم؛ هم گسترش کمی و هم توجه به کیفیت آموزش این دانشجویان در وزارت علوم مدنظر است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته بودجه پارک‌های علم و فناوری کشور علی‌رغم تمامی کمبودها در سال آینده ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت که می‌تواند در راستای اشتغال مؤثر باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آموزش عالی تحصیلات تکمیلی دستگاه های اجرایی علوم تحقیقات و فناوری فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 

ابراهیم صالحی عمران، رئیس انجمن آموزش عالی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی در کشور هنوز جای بحث دارد و زیر نیم درصد است؛ تاکید کرد: سهم پژوهش از تولید ناخالص ملی در بسیاری از کشور‌های پیشرفته بالای ۲ تا ۳ درصد است که نشان از اهمیت سران آن کشور‌ها به فعالیت‌های پژوهشی دارد، اما در ایران اینگونه نیست. 
 
رئیس انجمن آموزش عالی ایران گفت: بخشی از واحد پژوهش و فناوری در وزارت علوم و بخش دیگر آن در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که این ۲ واحد باید یکپارچگی و هماهنگی بیشتری با یکدیگر داشته باشند تا تمام دستگاه‌ها و ذی نفعان را برای فعالیت‌های پژوهشی منسجم کنند. 
 
صالحی عمران تصریح کرد: باید باور کنیم که پژوهش می‌تواند مبنای خوبی برای تصمیم گیری‌های سیاسی، تربیتی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... باشد. 
 
وی ادامه داد: مطمئن هستیم که پیامد‌ها و نتایج بسیار بیشمار زیادی اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از پژوهش به دست می‌آید که مبنای توسعه و پژوهش در کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳ تن موادغذایی غیر بهداشتی در نیشابور
  • فرم امتیازدهی علمی داوطلبان جذب هیئت علمی دانشگاه‌ها اصلاح شد
  • تاسیس دانشکده داروسازی در کردستان به زودی
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • دانشکده داروسازی در استان کردستان تاسیس می شود
  • انتخاب ۲ پایان نامه از دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان به عنوان پایان نامه‌های برتر تقاضامحور
  • مشکل اقتصاد ایران، جهالت مدیران رانتی و کوته‌بین است / مدیران سازمان برنامه و بودجه فارغ التحصیل دانشگاه‌های درجه چندمند
  • کمک هزینه ۱۰۰میلیون یورویی به دانشگاه‌ها تعلق گرفت
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • وضعیت اخلاق مداری دانشجویان