Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@01:47:48 GMT

نزاع بر سر پذیرش عروسی داعشی به خاک انگلیس بالا گرفت

تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۲۷۶۸۲۶۴

نزاع بر سر پذیرش عروسی داعشی به خاک انگلیس بالا گرفت

لندن - ایرنا - یک روز پس از آنکه وزیر کشور انگلیس با بازگشت یک دختر دانش‌ آموز انگلیسی عضو داعش به این کشور مخالفت کرد، وزیر دادگستری انگلیس اعلام کرد که به لحاظ قانونی نمی‌ تواند ملیت یک شهروند را از او پس بگیرد.

به گزارش ایرنا، «دیوید گاوک» وزیر دادگستری انگلیس روز شنبه در گفت‌ وگو با 'اسکای نیوز' نسبت به بازگشت افرادی که از 'مناطق خطرناک' به انگلیس بازمی‌گردند ابراز نگرانی کرد و افزود: دولت وظیفه دارد تا از جان مردم حفاظت کند اما باید در محدوده قانون رفتار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


'شمیمه بیگم' یکی از سه دختر دانش‌آموز فراری انگلیسی است که بهمن‌ سال 1393 همراه با دوستان خود برای پیوستن به گروه تروریستی داعش راهی سوریه شد.
پلیس انگلیس همان زمان ادعا کرد که دو زن 20 ساله و 21 ساله را به ظن دست داشتن در فراری دادن این سه دختر دستگیر کرده است.
پدر شمیمه بعدها در یک مصاحبه‌ اعلام کرد که دخترش پیش از سفر 500 پوند از مادربزرگش قرض گرفته بود.
به گفته وی، شمیمه این مبلغ را بابت خرید یک 'آیفون 5 اس' که آن زمان تازه رونمایی شده بود و تعدادی لباس نو برای خود خرج کرده و برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که از چند هفته پیش از ناپدید شدن او در کلاس‌های درسی‌اش شرکت نکرده، حساب شبکه‌های اجتماعی‌اش را غیرفعال و تلاش کرده تا زبان عربی را یاد بگیرد.
دو ماه بعد 'امیره عباسه' یکی از سه دختر فراری، تصویری از خود و دوستانش در حال پیتزا خوری در میان گروه داعش منتشر کرد و زیر آن به‌اختصار نوشت: صرف غذا همراه با 'ام ایوب12'.
دیلی میل همان زمان گزارش داد: حساب توئیتری 'ام ایوب12' مربوط به یک دختر اروپایی تبار است که خود را 16 ساله معرفی کرده و در جریان پیوستن نوجوانان اروپایی به داعش به این گروه تروریستی ملحق شده است.
این نشریه انگلیسی احتمال داد که این سه دختر انگلیسی به یگان جاسوسی زنان داعش موسوم 'الخنساء' ملحق شده‌اند.
پس از گذشت نزدیک به چهار سال از این حادثه، رسانه‌های انگلیسی می‌گویند «بیگم» که حالا 19 سال سن دارد، در حالی قصد بازگشت به انگلیس را دارد که از یک هلندی عضو داعش حامله است. او به ‌تازگی در گفت ‌وگو با یک نشریه انگلیسی گفت که علائم وضع حمل در او زیاد شده و قصد دارد تا در بیمارستان‌های انگلیس زایمان کند.
او می‌گوید که دیگر آن دختر بچه 16 ساله‌ای که از مدرسه فرار و با این کارش همه را نگران کرد نیست.
با این ‌حال از سفرش به داعش ابراز پشیمانی نکرده است.
'ساجد جاوید' وزیر کشور انگلیس روز گذشته (جمعه) با انتشار یادداشتی در روزنامه 'تایمز' تصریح کرد آنهایی که قصد بازگشت از داعش را دارند باید آماده بازجویی و احتمال اینکه تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند را داشته باشند.
وی افزود: باید به یاد داشته باشیم آنهایی که انگلیس را ترک کرده و به داعش پیوستند، از این کشور متنفر بودند. پیام من واضح است: اگر هوادار گروه‌های تروریستی در خارج بودید، ابایی ندارم که مانع ورود شما به کشور شوم. اما اگر موفق به ورود شدید باید خود را آماده بازجویی و احتمال اینکه تحت پیگرد قانونی قرار بگیرید، کنید.
بر اساس گزارش‌های رسمی، بیش از 600 انگلیسی برای جنگیدن در کنار گروه‌های افراطی و تروریستی بویژه داعش به سوریه و عراق سفر کردند که در سال‌های اخیر به‌ تدریج به این کشور بازگشته‌اند.
برخی منابع انگلیسی شمار این افراد که برخی در زمان فرار دختر بودند، بسیار بیشتر از این تعداد برآورد می‌کنند.
افکار عمومی در انگلیس پذیرای بازگشت این افراد نیست و حضور آنها را برای امنیت کشور پرمخاطره می‌داند.
یک نظرسنجی انجام ‌گرفته از سوی اسکای نیوز نشان می‌ دهد که 76 درصد مردم انگلیس مخالف بازگشت شمیمه بیگم و فقط 16 درصد موافق هستند.
«الکس یانگ» رئیس سرویس جاسوسی 'ام.ای.6' انگلیس نیز روز گذشته در کنفرانس امنیتی مونیخ آلمان، افرادی همچون شمیمه بیگم که قصد بازگشت به انگلیس را دارند، خطرناک توصیف کرد.
وی افزود که این افراد حتماً مهارت‌هایی را کسب کرده‌اند که می‌تواند امنیت جامعه را به خطر بیاندازند.
منابع خبری می گویند که آمریکا برای انتقال انگلیسی های داعشی به زندان معروف گوانتانامو اعلام آمادگی کرده است.
اروپام ** هـ ن ** 1071

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي انگليس داعش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۲۷۶۸۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت

به گزارش قدس آنلاین، دیوید کامرون این موضوع را در یک نشست توجیهی پس از دیدار با جنبیک کولوبایف، وزیر امور خارجه جمهوری قرقیزستان مطرح کرد.

کامرون خاطرنشان کرد که قرقیزستان شرکای تحت رهبری چین در حوزه اقتصادی دارد و این کشور باید حق انتخاب شرکا را داشته باشد. وی افزود: در دیدار امروز با رئیس جمهوری قرقیزستان، همکاری های دو کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت و فرصت هایی برای توسعه آن وجود دارد.

کامرون با تاکید بر اینکه قرقیزستان از نظر منابع آبی غنی است، تصریح کرد: حمایت از پروژه های زیست محیطی در مواجهه با تغییرات اقلیمی ضروری است و در این راستا انگلیس صندوق سرمایه‌گذاری برای حمایت از مشاغل متوسط و کوچک ایجاد خواهد کرد.

وی همچنین به همکاری با قرقیزستان در زمینه سرمایه‌گذاری خصوصی اشاره کرد و گفت که شرکت های انگلیسی در ساخت ورزشگاه بیشکک مشارکت دارند.

در این سفر دیوید کامرون با صادیر جپاروف رئیس جمهوری قرقیزستان نیز دیدار کرد.

به گفته تارنمای ریاست‌جمهوری قرقیزستان، گفت‌وگو بین طرفین در مورد چشم‌انداز همکاری‌های دوجانبه قرقیزستان و انگلیس از جمله در حوزه های سیاسی، تجاری، اقتصادی، سرمایه گذاری، انرژی و حمل و نقل صورت گرفت.

علاوه بر این، امکان گسترش تعاملات دو کشور در زمینه مسائل آموزشی و مهاجرت کاری فصلی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. صادیر جپاروف و دیوید کامرون موضوعات جاری در دستور کار منطقه ای و بین المللی را نادیده نگرفتند.

این اولین سفر وزیر خارجه انگلیس به قرقیزستان است.

کامرون این هفته از پنج کشور آسیای مرکزی و مغولستان بازدید خواهد کرد. وی دیروز از تاجیکستان دیدن کرد و شامگاه ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت) وارد بیشکک شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • اولین سفر وزیر انگلیسی به قرقیزستان با طعم دخالت
  • مخفیگاه داعشی‌ها در «حمرین» عراق بمباران شد
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • جنجال یک عروسی در هتل اسپیناس پارسیان!
  • تهدیدی به نام سندروم «ددی ایشو»!
  • اولین پس‌لرزه به مراسم عروسی دختر مسئول عالی‌رتبه در هتل لاکچری
  • کمین نیروهای حشد شعبی برای به دام انداختن عناصر داعشی در «حمرین»
  • حمله نژاد پرستان انگلیسی به زنان محجبه
  • دختران جوان در معرض تهدید سندروم «ددی ایشو»!
  • انگلیس در مدار استاندارد‌های دوگانه